icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2754 inlägg
    30 maj 2012 09:08

godmorgon tjejer ja jag ska verligen kämpa nu vill inte väga så här och i går kväll tog jag bara en modifast soppa till kvällsmat och jag blev faktiskt ganksa mätt,men när jag skulle gå och lägga mig var jag as hungrig ,men men det ska gå. ska prova att leva på pulver idag och lite då och då har nog svårt att klara flera veckor i sträck

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    30 maj 2012 09:32

Känns bra att se Mymlans Godmorgon igen, eller vad säger ni tjejer? Ja, kryckorna hamnar lite här odär i huset, ibland tar jag bara en med mig om jag ska gå några meter. Således är dom mest i vägen. Har inte vågat gå ut med Nelly ännu, hon tittar lite konstigt på dom. Det börjar bli tråkigt, så jag får hitta på något att syssla med som inte anstränger knäet. Blir så frustrerad när jag tittar ut i trädgården, finns så mycket jag skulle göra. Fast i dag är det minsann kallt härnere, endast 10 grader:(

• Veteran
    2754 inlägg
    30 maj 2012 10:17

ja verkligen skönt att mymlan är txb

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    30 maj 2012 15:11

Det känns så skönt att vara saknad och bli välkommen tillbaka !! I morgon har jag vägdag på Itrim , det ska bli spännande. Efter gårdagens tvätt så väntar dagens tvättberg som ska strykas , jag får väl gå på stället under tiden för att öka på stegantalet idag. Jag brukar, för att muntra upp mig medan jag stryker spela bingo på nätet, rätt kul men sällan vinst. Ha en fortsatt bra dag !! Lena - om du vill variera ersättningssoppor o. dyl. så kan man beställa på Itrims hemsida, jag rekommenderar deras barer, mycket godare än alla andra.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    31 maj 2012 07:03

God morgon tjejer ! Vaknade med ryggont, aj,auj inte bra, ska se om jag kan jobba, har tagit smärtstillande.Jag skulle ju träna idag ?? Ikväll ska jag ut och äta igen, det är styrelsen i vår BRF-förening som går ut och äter 1 gång/årInnan dess är det styrelsemöte å jag hoppas jag blir hjälpt av tabletterna, det gör ont när jag sitter !! Ni andra, ha en bra dag och massor av pepp !!

• Veteran
    2754 inlägg
    31 maj 2012 08:52

usch så tråkigt mymlan hoppas du blir bättre i ryggen. hur gör du när det är bjudningar äter du det du blir serverad eller lägger du upp på egen tallrik enligt handflatemetoden ,jag tycker det är svårt när man blir bjuden och nu nästa vecka kommer det bli både fredag och lördag då det är studentfest 2 dgr i rad jättekul men lite jobbigt för vikten . jag har bestämt att ta nya tag igen och den här gr ska det gå.

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    31 maj 2012 10:01

Goood Mooorgon!! Ojojoj här råkar man vända ryggen till och då händer det grejjer!! :) Välkommen tillbaka mymlan58!! Vi har saknat dina peppningar varje morgon! Här rullar det på. Det är mycket nu! Ikväll ska jag på familjekväll med min 8-årings klass. Det blir vernissage, körsång och Cirkus!! Givetvis är min lilla "teaterapa" clown så jag har fått mig några goa skratt när hon övat hemma. Vad månde bliva? Sedan bär det iväg till vår lokala "kvarterskrog" K14, och äta en bit mat och lyssna på den vandrade spelmannen från Leksand Stiko Per Larsson. Han går på sin turné och startade i Trondheim den 25/4 och "går" i mål i Stockholm på lördag. En fantastisk människa! Funderar på om jag ska haka på en bit med honom imorgon när han ska gå till Sigtuna... Ska avvakta vädret först! ;) Ha en kanondag! Tjing!

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    31 maj 2012 12:05

Usch för ryggont, Mymlan, du får ta det försiktigt. Benet är lite sämre idag, skjöt ifrån med det i sängen när jag skulle vända mig. Det ska man tydligen inte göra. Hoppas det lugnar sig under dagen. Längtar ut , Nelly tittar konstigt på mig, har matte tröttnat på att gå ut med mig, ser det ut som hon tänker. Ni får ha en fin dag med massor av pepp.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    31 maj 2012 14:33

Hallå tjejer ! Ryggen är bättre och jag har varit och tränat + vägt mig, har gått ner 2.1 kg på 2 veckor trots semester !! Har nu hållt på 11 veckor på Itrim och gått ner 16 kg, det får man vara nöjd med ! Lena- när jag går på resturang så beställer jag kyckling, kött eller fisk utan potatis men med extra grönsaker och äter ca en handflatestor bit, men det är inte så noga hur mycket man tar utan snarare vad man tar eftersom det handlar om att gå ner i vikt genom att ätra så få kalorier som möjligt.Försöker undvika såser, pajer och gratänger.Kan ta lite dressing o.dyl. på grönsaker o0ch sallader.Men hellre äta mer när man äter istället för att äta en massa onyttiga mellanmål.Jag försöker äta 4-5 gånger per dag.Frukost,lunch,middag och 1-2 mellanmål.Frukost + middag äter jag vanlig mat, övriga måltider ersättningmåltider från Itrim. Ha en fotsatt bra dag.Här har det åskat och blixtrat så min hund ligger och darrar i badrummet !

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    31 maj 2012 15:18

Skönt att ryggen blev bättre. Stackars hunden, det är inte lätt när de är rädda.