Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hej allihopa!! Idag har jag haft en lååång dag utomhus i solen, så "bonnbrännan" är kanon vacker just nu. Inledde min Morsdag med att ta en härlig morgonpw på 10,5 km. Sedan fortsatte dagen klockan 10:00 med fika ansvar vid mellangrabbens fotbollsmatch sedan snabbt vidare till lilltjejens fotbollssammandrag som varade i 4,5 timme. Som tur var ägde bägge rum på hemmaplan. Men som sagt mycket sol idag!! Kommer nog kännas mer imorgon... Blev lite "fritt ätande" igår kväll. Vi tog ut svärmor på restaurang och åt DEN Morsdags middagen, med efterföljande hemgjorda rabarberpaj och vanilj sås. Jag "kostade" på mig att mumsa i mig av allt som erbjöds. Därav den lååånga pw imorse.. ;) Men imorgon är det "Back on track" som gäller. Min motionsvecka ser ut som följer: Månd, Tors, Fre: morgon promenad + Lunchpass Friskvårdarna Tis, ons: kvällspromenad + Lunchpass på Curves Den här veckan har också den månatliga vägningen och mätningen på Curves. Känns skönt att dom har koll på mig! Nä nu ska jag ta mina brännande axlar och kasta mig i säng!! Pepp, pepp till Er alla inför kommande vecka! Tjing!
usch vad jag skäms "lägger tassen på huvudet" har verkligen tappat kontrollen i helgen och ätit mycket sockerrika saker och känner bara hur hemskt det är och fattar inte varför jag gör så här mot mig själv. jag måste skärpa mig
God morgon allihopa!! Lena444, Måhända du ska skämmas... MEN Du vet ju om att det blivit tokigt! Och då har du ju vunnit!! Så kom igen Lena444, idag är en ny härlig dag att fortsätta kampen! Styrkekram till Dig! OCH alla andra som behöver... mumma, härligt med "fingerkontroll" ;) Pepp till dig också!! Själv var jag såååå trött imorse så mitt fantastiska motionsschema (se ovan) har redan spruckit!! MEN, jag får helt enkelt ta en kvällspromenad idag istället! Vill bjuda på ett citat från den på 80-talet omåttligt populära tv-serien FAME! Vem minns inte orden.... "You`ve got big dreams? You want fame? Well, fame costs. And right here is where you start paying - in sweat!" Och precis så är det! Det kostar och priset är svett!! Tjing! :D
Tillbringade "mors dag" på akuten i 7 timmar, jag böjde på knäna när jag plockade upp en strumpa från golvet, då sa det pang i den högra knäleden. Hade haft jätte ont i benet innan, antagligen burit något galet. Resulterade i en meniskruptur, så nu ska jag hoppa på kryckor ca3-4 veckor. Ja, det är ju inget att göra åt mer än att gå till en sjukgymnast. Någon större motion lär det ju inte bli framöver. Arm muskler isåfall:))
Skickar en peppiskram!!!!
God morgon tjejer !! Nu är jag hemma igen, jag har haft 2 underbnart fina semesterveckor på ett pensionat på Gotland.Solen har strålat och jag fick som vanligt soleksem.Vi har tagit massor med långa promenader , har gått ca 15000 steg/ dag.Maten har gått bra, min målsättning var att inte gå upp något i vikt dessa 2 veckor men dröm om min förvåning så hade jag gått ner 2 kg, helt otroligt.Visserligen har jag ju gått väldigt mycket, jag har inte druckit någon alkohol och jag har bara ätit kött,fisk eller kyckling med grönsaker till middag och hoppat över brödet till frukost.De sista 4 dagarna har jag smakat lite efterrätt men jag tyckte det var väldigt sött. Lunch + kvällsmål har jag ätit mina Itrimmåltider.Jag har fuskat med mackor några kvällar men för övrigt inte tagit något bröd. Bra jobbat alla XL-tjejer och mita- vilken trist mors dag ! Hoppas ditt knä snart blir bättre, kryckhoppning är ingen hit !! Idag har jag date med tvättstugan, har redan den andra maskinen igång, nu väntar bara 10 till !! Ikväll ska jag träffa mina sjuksköterskekollegor och gå ut och äta.Förra gången vi träffades fick jag bara äta Itrim-bar ikväll blir det kycklingsallad, tror jag.Imorgon börjar jag jobba igen , trist !! Pepp,pepp !!!!
hej tjejer var hos min läkare i går för årlig kontroll och det var ju inte precis kul fick veta att mitt blodsocker när jag var fastande var 6 istället för 4,4 som det brukar så nu har jag verkligen fått en tanke ställare att jag måste ta tag i vikten igen och inte äta massa socker . nu måste jag kämpa igen
Välkommen hem Mymlan!! Lät mysigt på Gotland, synd med solexem. Kryckhoppning är definitivt inte min grej. Men som tur är så kan jag stödja på benet nu, jag kan haltande ta mig fram med kryckorna som stöd. Det är konstigt att man inte ska få lugn o ro, det är antingen det ena eller det andra.
God morgon tjejer ! Idag är det dags att börja jobba igen, mindre kul ! Lena- låt det högre blodsockret bli den morot du behöver för att låta bli sötsaker.Alla mår bättre utan socker men för oss överviktiga kan förhöjt socker snabbt leda till diabetes med de följdsjukdomar som ofta blir av det. Kämpa på nu !! Du kan för du vill !! Mita !! Kämpa på du också !! Jag förstår att motivationen inte är på topp men det blir bättre !! Ha en bra dag !! Pepp.pepp
Hej på er alla! Välkommen hem mymlan. Kul att du haft trevligt och gått ner! Trist med kryckor Mita styrkekramar i massor!!!! Lena nu har du fått veta att du måste... så det ger en annan motivation ... Du fixar det! Du måste! Igår var jag på avdelningskonferans ... Med utgång efteråt ... Men jag höll mig till vin och drack inga öl.. Mindre kolhydrater... Men är lite trött idag =( Och sen har jag vårfest på jobbet imorgon ... Till helgen hustet fullt av sambons familj... Känns som det blir mycket fest nu och mycket vin... Vilket inte är det bästa för viktnergången... Men den kommer ny vecka med nya tag .... Ha en bra dag