Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Hejsan! Några steg på 10000 blir det inte, men ska ta mig till affären o in på apoteket. Man får ju börja någonstans. Vädret är fortfarande blåsigt, men torrt. ( Än så länge ) Ha en fin söndag!!
Hej! Nu har sambons familj åkt ... Phu! De är trevliga ...men en hel del jobb... Det var hans syster m familj som skulle på bröllop utan barn ... Svärmor som var med för att passa barn ... Bror som bor i Uppsala + flickvän, kom och hälsade på familjen när de var på nära håll... Sambon jobbade natt plus att han blev extra inkallad till jobbet ... Så jag fick stå för marksevicen själv... Kul med besök men skönt att jag har någon extra dag ledigt till veckan...så jag hinner ta igen mig... Nu är frågan och jag ska ta mig till kolonilotten och jobba lite... Känns tungt men jag borde ... Så är det gjort sedan... Ha en bra dag
God morgon! Ny vecka och nya möjligheter Pepp pepp
God morgon tjejer ! Som sagt ny vecka ! Det är bara att köra på !! Konditionstestet igår gick bra, trots ösregn, får resultatet i morgon när jag ska ha 3-månadersuppföljning med min hälsocoach. Ha en bra dag !! Pepp,pepp
God morgon!! Vilken helg!! Det har regnat, blåst och regnat ännu mer och mitt uppe i allt det så var vi tvungna att plantera vår thujahäck!! Vi har haft liiite oflyt med vårt poolbygge. Det har liksom dragit ut på tiden.... Och Thujan måste ju ner i backen fort!! Så det har vi gjort, 50 (1meter höga) plantor har burits ca 50 meter och grävts hål fyllts på gödsel och planterats i ÖSREGN!! Men nu är det gjort! ;) Jag har passerat en "milsolpe" på min viktresa, -20 kg!! Det är så j***a skönt! Och mer ska bort..... Säger som mymlan58 skriver, Ny vecka Nu kör vi på!! Så vill jag passa på att säga att jag läser allas inlägg, även om jag inte kommenterar dom!! Ni är otroliga allihopa!! Ha en kanondag! Vi vill, vi kan, vi ska!! Kram
så himla glad att jag har börjat om igen för idag stod vågen på en mycket bättre siffra än förra ,måndagen det var 4,9 kg skillnad =) det är nästan lite för bra eller hur? men i helgen har jag verkligen tänkt mig för och ätit sånt jag ska äta och bara enligt lchf så det känns superbra hoppas värmen kommer tbx snart så man kan vara ute mera nu är det verkligen inte skönt. ha en toppendag
Grattis glad70 - 20 kg härligt !!! och grattis Lena- du ser att det lönar sig att tänka före !! Vad vi är duktiga !!! Pepp,pepp
=) tack mymlan känns kanon med ert stöd,har precis varit ute och gått en snabb promenad på 40 minuter
Bra jobbat tjejer !! 20kg, hatten av!!! =) Och nästan 5 kg på en vecka är inte fy skam heller ... Jag höll mig till mer blygsamma 0,5 kg ner ... men iallafall ner... Jag går ner mer på veckan och upp lite på helgen då jag är ledig ... Och denna vecka ska jag bara jobba imorgon och sedan vara ledig... Hmm ... Inte bra med tanke på vikten ... Tänkte att jag skulle hinna rensa ur garderoben mm för jag räknar det att det är dåligt väder... Ha en bra dag
-1,6 kg sen i lördags :) Det är rätt najs, trots lite fusk idag då jag delade en mcflurry med dottern när vi satt och väntade på bussen och inte ville stå i regnet och vänta en halvtimme :)