icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    10 juni 2012 09:44

Hej! Jag tycker att din sambo ska skaffa sig en egen liten frys med hänglås... så kan han ha sitt bröd där i utan att du kan komma åt det... har varit hemma i fem dagar nu ... och jag hart inte ätit enligt LCHF... Bara till hälften och då blir det inget bra ... grädde och kolhydrater !!! Omstart imorgon ... idag ska jag förbereda morgondagen Nu mot trädgårdsarbetet ha en bra dag!!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    11 juni 2012 07:35

God morgon tjejer ! Lycka till med omstarten bi_ka ! Jag ska väga mig på torsdag, det här blir nog första gången som jag inte har gått ner något, har verkligen ätit fel varje kväll och natt p.g.a. oro inför röntgenbeskedet på onsdag.Måste försöka skärpa mig nu !!! Ha en bra dag tjejer och kämpa på . Vi kan om vill vill och vi vill !!

• Veteran
    2754 inlägg
    11 juni 2012 09:25

lite mycket av det goda i helgen har varit på två studentfester en på fredagen då var det smörgåstårta ,bröd som jag inte ska äta,men det blev 2 små bitar. men tog ingen tårta. lördag var det buffe´och då var det mesta gjort av bröd ,mjöl och sånt så det var lite svårt att äta som jag tänkt tyvärr. men nu igår hade jag en bra lchf dag tycker jag. idag blir det skärpning med lchf mat igen och ev tänkte jag ta några pulverdagar nu i veckan men äta ägg till frukost först och hålla mig till ca max 800 kalorier några dagar och se om de händer ngt för vikten

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    11 juni 2012 21:45

lena jag måste oxå skärpa mig och börja äta LCHF igen ... idag hade jag med mig en matlåda men en barndomsvän ringde och vill käka lunch och vi har inte setts på ett halvår... så jag hoppade matlådan ... Men en kombo med pulverdiet kanske kan vara något för mig med...

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    12 juni 2012 06:58

God morgon tjejer !! det har blivit mycket för mig också- framförallt mitt nattätande är katastrofalt !!Jag hoppas att jag får bra besked hos min onkolog i morgon , då släpper min oro som gör att jag nattäter mackor.Idag ska jag i varje fall skärpa mig, har egentligen vägning på torsdag men det får jag hoppa över !! Ha en bra dag tjejer !! Kämpa på !!!

• Veteran
    2754 inlägg
    12 juni 2012 08:38

hej tjejer börjar med pulver idag och tänkte köra tisdag,onsdag,torsdag köpte allevo mix paket igår på apoteket hjärtat till bra pris 63 kr/st för 6 st då är det 3 olika smak i samma paket och den enasorten är varm soppa de hade lite erbjudanden nu på allevo har börjat dagen med 2 ägg i lchf style så jag blir mätt

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    12 juni 2012 11:34

Har haft en helg med kalas och naturligtvis god mat och dryck. Söndagen blev en ångerdag med huvudvärk. Nåja jag festar inte så ofta, men det var tid igen igår. Grannen fyllde 60 och det blev smörgåstårta och kall öl. Ja vad ska man säga, skyll dig själv eller något sådant. Vågen har inte visat något plus ännu, men det kommer nog:) Sommaren är på visit igen, jag är sur över mitt onda ben, jag vill ut o promenera. Men det är ju liksom inte läge för det. Hoppas det vänder snart.

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    12 juni 2012 14:49

Hej tjejor... Jag hinner inte med mig.... Tiden är för snålt tilltagen just nu. Vill så mycket, men hinner så lite!! Äntligen har barnen sommarlov i allafall. Lite mindre krav på dom OCH mig, vad avser läxläsning. ;) På tal om tid! All (?) tid jag lägger på mig och min träning lämnar tydliga bevis på hemmafronten. Tvättkorgen som konstant svämmar över, dammråttor som jagar katten. Pratade med grannfrun i helgen. Hon babblade om att hon tvättat fönster och bytt gardiner. Jag slet ner mina julgardiner till påsk, och sedan dess har fönstret varit "modernt stilrent" MEN otvättat.... Har bestämt mig för att jag inte tänker ge tillbaka tid!! Utan jag tar ett rum i taget, när lusten faller på. Nu regnar det en skvätt igen. Så idag blir ingen fönster tvätt, det får bli ett motionspass istället! Lycka till med Era omstarter, läkarbesök, pulverdieter och åtstramningar!! Pepp på Er allihopa!! Kram

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    12 juni 2012 20:43

glad70 Du är inte den enda som inte hinner med....jag tog ner julgardinerna nu i helgen... tack och lov hade jag inga tomtar på dem men röda och gröna gardiener var det.. nu är det fina sommargardiner soom hänger i fönstret =) tur att jag var ledig några extra dagar förra veckan... men jag hann inte med fönstertvätten ... men vi ska ev byta fönster på huset... så då behöver de inte vara rena =)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    13 juni 2012 07:25

God morgon tjejer !! Jag har blivit så slö de senaste åren, jag köper tjänsten fönsterputsning, får själv ta ner och tvätta gardinerna . Jag har blivit mer och mer egoistisk sedan mina barn är utflyttade , jag prioriterar mina behov nu för tiden utan att ha dåligt samvete, tycker sambon att hans kläder inte blir tvättade tillräckligt snabbt så får han tvätta dom själv.Jag har passat upp de senaste 20 åren, nu är det slut på det.Jag gör det som jag vill göra när jag vill göra det. Håll tummarna för att läkarbesöket hos onkologen går bra idag ! Jag hatar dessa återbesök, mår så dåligt innan. Ha en bra dag tjejer !! Pepp,pepp