Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Håller tummarna för mig mymlan Pepp pepp till er alla
Hallå igen. Det var väl så där.En liten förändring i ena lungan .Min onkolog tyckte inte att det såg ut som en metastas men hon har skickat röntgenbilden vidare till expert på thorax.Nu är det bara att vänta på svar där ifrån. Jag känner mig inte speciellt orolig.Det ordnar sig nog.
Kanske något som du har fått genom hostan i vintras, ibland sätter sådant sig. Skönt att du är vid gott mod.
God morgon tjejer !! Vi får hoppas på att det är å.g.a. hostan.Jag tar en dag i taget. Idag har jag sådan huvudvärk, varken kaffe eller Alvedon har hjälpt , det kanske beror på spänningen inför läkarbeöket igår eller också är det åskrelaterat.Går det inte över så måste jag sjukskriva mig idag, har svårt att koncentrera mig, vill helst ligga och blunda men hunden måste ju ut så jag får ta det först. Ska väga mig och träna idag, hoppas som sagt att huvudvärken släpper annars kan jag inte träna heller Ha en bra dag ! Pepp,pepp
hej tjejer i flera veckor nu har jag tänkt att börja cykla och även promenera igen men jag får inte ändan ur vagnen =( istället så går jag till skåpet och hittar ngt jag kan stoppa i mig uch usch så jag har en fråga till er och om någon har svaret så skulle jag bli jätteglad varför blir man en skåpsätare och istället för att motionera varför ska det vara så svårt jag blir tokig på mig själv för jag förstör ju bara för mig själv
Hallå igen ! Trots mycket fusk den senaste veckan så hade jag gått ner 0,7 kg på 1 vecka, det trodde jag inte !! Eftersom jag rör mig så mycket varje dag så har jag kanske "råd" att fuska - det kanske är något för dig Lena Använd motionen som en morot för att tillåta lite skåpätning utan att ha dåligt samvete.Jag tycker att ju mer man rör sig desto bättre känns det och man känner att konditionen blir bättre och bättre, bara det gör att jag motionerar så mycket. Pepp,pepp
Lena444: Försök att bara ha nyttigheter i skåpen, gör en storstädning och sortera ut det gamla. Det är så lätt att titta i skåpen efter något gott så det enda som hjälper är nog att tömma dom:/ Just nu när jag inte kan gå ut o röra mig som jag ska, märker jag att det gärna blir en extra titt i skåpen. Förmodligen av leda, jag är så uttråkad så jag kan skrika. Allt som jag planerat har gått om intet, bara för det jäkla knäet.
God morgon tjejer !! Trist med ditt knä mita- jag förstår din ilska ! Det är bara att se framåt och försöka gilla läget. Jag var hemma från jobbet igår, har inte bestämt hur jag ska göra idag, jag har fortfarande huvudvärk men något mindre idag än igår. Min sambos kollega och hand fru kommer på middag ikväll, vi kommer att bjuda på räksmörgåsar- jag får unna mig 1 smörgås. Jag hoppas att min dotter kommer och städar idag så jag slipper det. Ni får ha en bra fredag !!
God morgon TJEJER!! Vilken härlig dag jag vaknade till!! Solen skiner från klarblå himmel! Inte så konstigt att min morgonpw kändes så lättsam. ;) Bi_ka, skönt att höra att jag inte är själv om skitiga fönster syndromet!! *fniss* "bevis på att man gjort något roligare" eller vad är det dom säger.... Mymlan58, Har funderat på den fönsterputsar tjänsten också, MEN så är det ju så att själva putsandet är inte det jag tycker är "masigt" utan det är ju allt plockande runt omkring. Och det måste ju jag ju andå göra. Så då är det ju ett moment22.... Samma sak om man ska ha "städhusa" då ska jag gå och plocka undan för att hon ska dammsuga. Hmmm, då kan jag lika gärna göra allt själv i "terapisyfte".. Nog pratat om städ, man blir ju helt slut av bara det!! Grattis till vikt nedgången! Håller fortsatt tummarna för dig och dina undersökningar! Ryser när jag hör lungröntgen, förlorade min mamma så. Start i lungan och metastaser i hela kroppen när hon.... Styrkekram!! Lena444, Sätt inte för höga/för många krav på dig!! Börja med att gå ett varv runt kvarteret eller "10 minuter t/r". Och öka på vart efter du kommit in i rutinen. Tre veckor ... sen sitter den! Lycka till!! Mita0822, Skit med ditt knä!! Men jag vet att Du kan fixa det här. Det bor en liten jävul längst inne i oss alla. Det är dags att släppa loss den och få lite jävlar anamma. Kämpa på! Själv ser jag fram emot helgen.. NOT!! Vi kommer få hem typ 10 ton singel som ska kärras ut runt vår kanonfina pool! Behöver ju inte boka in något träningspass i helgen i alla fall! Trevlig helg! Kram
God morgon tjejer ! Igår hade vi några goda vänner på middag, så jag fuskade lite, åt räksmörgås och senare äppelpaj med vaniljvisp + drack lite rosevin. Det var väldigt gott har ionte druckit något på 3 månader. det är 2 veckor kvar till nästa vägning så då kan jag unna mig Ha en bra lördag. Ska iväg och storhandla som vi gör varje lördag, Måste planera inför midsommar då "tjocka" släkten kommer. Pepp,pepp