icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    22 juni 2012 08:53

God morgon tjejer ! En riktigt glad midsommar till er alla duktiga xl-tjejer !!

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    22 juni 2012 09:34

Igår jobbade jag halv dag sen jobbade jag en halvdag hemma också ... jag planterade ett par plantor ...jag klippte häcken ... fixade i trädgården ... så det det blir lite mindre jobb till idag...lite mera lek... Trevlig midsommar på er alla!!!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    23 juni 2012 08:51

God morgon tjejer ! Nu är midsommar firad med sill, nubbe och snapsvisor.Är helt slut efter att ha haft 12 gäster hemma mellan kl. 12-22.Idag blir det vilodag-Slipper laga mat, har massor av rester. Ha en bra midsommardag ! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    23 juni 2012 20:35

Oj, här var det tomt!! En seg och regnig dag här i Skåne. Tröttheten har tagit ut sin rätt, verkar gälla fler än mig:))

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    24 juni 2012 09:10

God morgon tjejer ! Håller med dig mita, här är det verkligen tomt.Tänk så många som har hängt på den här tråden under våren.Har alla gett upp ?? Jag ger i varje fall inte upp.Har ätit allt för mycket sista dagarna eller nätterna så nu är det dags att skärpa mig, har vägning på torsdag. Fr.o.m. i kväll ska jag äta Itrim-gröt på kvällen för att se om det kan gära att jag äter mindre på natten. Fint väder här, ska ta en långpromenad med hunden och sambon idag. Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    24 juni 2012 11:26

Godmiddag!! Ja, här finns så många som kommit med, så egentligen borde det vara ett rejält skrivande om både ditt o datt. Nä, ger upp det gör jag inte, from måndag ändrar jag min strategi igen. Kommer att återgå till LCHF och verkligen ligga i. Känner att det står mig närmast av alla dieter. Gick upp 1.9kg förra veckan, kan bero på den nollställda motionen pga mitt knä. Nya tag igen alltså:))

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    25 juni 2012 07:02

God morgon mita + ev. andra xl-tjejer ! Det är bra mita - på det igen ! Jag håller tummarna för att det ska lyckas och att du kan börja använda benet mer . Ha en bra dag !!! Trots vädret, för här spöregnar det. Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    26 juni 2012 11:42

Hej sorry har inte varit här på ett tag igår var det ju ingen rolig dag precis med regn och åter regn så man kunde ju inte sätta ut näsan för en promenad. nu är det bra lchf mat och motion på schemat igen och idag hoppas jag kunna komma ut på promenad. /Lena

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    26 juni 2012 12:04

Hallo tjejor!! Nej då! Jag har absolut inte gett upp!! Har som vanligt liiite för mycket på gång runt mig. Men jag tragglar på med mina morgonpw, lunchträningar och ännu mer pw när tillfällen ges. Lika mycket tragglar jag på med min mathållning. Nu hårdare än någonsin efter att ha firat en midsommar utan någon som helst koll!! Har gått med i viktutmaningen "Biggest looser Sommaren2012" så här blir det ingen rast o ro! Nu blir det hårdare än någonsin! Kämpa på, ge ALDRIG upp. Det kan bara bli bättre, hela tiden! Tjing!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    26 juni 2012 14:18

Hallå tjejer ! Skönt att inte alla har gett upp ! Jag kämpar också på, ska väga mig på torsdag så nu måste jag skärpa mig, har också släppt loss för mycket under midsommar ! Bättre och bättre dag för dag ..... Tjingelingpepp