Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Här blev det lite för myckte av det goda i midsommar ... Men nu är jag på det igen.... Håller på att baka LCHF-snickers bitar .. Så jag har om suget kommer så har jag något i kylen... Inte så söta men ... tar man små bitar så.... Ingredienser: 400 g mörk choklad 70 % 200 g smör 350 g jordnötssmör utan socker ( ex green choice, kung markatta) Gör så här: Smält 200 g choklad och 50 g smör i vattenbad. Smöra formen lite i botten så det inte kommer fastna så mycket. Häll ut chokladen, bred ut till ett lager och ställ in i frysen så det stelnar. Koka upp 100 g smör och 350 g jordnötssmör. Bred ut detta ovanpå chokladen och ställ in i frysen igen (måste stå nu typ en halvtimme för att stelna). Smält resten av chokladen och smöret i vattenbad så länge, 200g + 50g. Häll detta och bre ut i formen, och sen in i frysen igen tills allt har svalnat och stelnat. Sedan skar jag bara upp allt i kuber, typ engelsk konfekt-style. Förvara i frysen eller kylen, smälter i rumstemperatur. Har någon nåogt annat "godis"????
God morgon tjejer ! Det låter gott med snickers.Jag kör ju med min specialkost enl. Itrim och de har en hel del goda bars som man kan ta både yill mellanmål eller som mat.Den nyaste är jättegod ned både choklad och jordnötter, den brukar jag ra på kvällen för att låta bli att äta mackor, men jag kan inte låta bli mackorna ändå.Har nu övergått till riskakor med lättost ( bredbar) för det är färre kalorier. Ha en bra dag !! Pepp,pepp
Hej 2 dagars brödstopp med lchf-mat och inte så mycket kalorier gav ett minus på 1,2 snabbt och qvickt så varför håller jag på och slarvar när jag vill gå ner i vikt och inte håller mig till det här ja det kan man ju faktiskt undra. Nu är det strikt lchf och skriva upp det jag äter som gäller för nu är jag trött på den här övervikten .
Förkyld och har migränaktig huvudvärk. Har i alla fall haltat runt "ängen" med Nelly. Ängen som är stor som 3 fobollsplan är en ovårdad gröning, hundarnas drömtillvaro med mycket småvilt att spåra upp. Lite motion även om det inte går så fort:)
God morgon tjejer !! Ja visst är man knäpp, man stoppar i sig det man inte ska äta trots att man vet att man går upp i vikt ! Helt sjukt !! Bra jobbat Lena, ta en dag i taget och var noggrann att skriva in allt som hamnar i munnen.Jag funderar på att börja lägga in i matdagboken så jag får svart på vitt hur många kalorier jag fuskäter !! Duktigt mita, bra att du börjar komma igång med motionen !! Ha en bra dag tjejer ! Idag är det vägning och cirkelträning för mig men först ska jag tyvärr jobba ! Pepp,pepp
Hej på er alla!! Bra jobbat mita och lena ...på rätt väg .. Midsommar helgen gick jag upp 1,5 kg för jag blandade LCHF och vanlig mat och godis ...åt allt ... Men denna vecka har jag skött mig bra och tränat det jag ska osv .. vilket resulterade att vågen stod på 99,8 imorse ÄNTLIGEN UNDER 100!! Nu ska jag bara hålla i detta och befästa vikten...ska inte över igen!!! Peppkramar till er alla
bra jobbat bika under 100 är jättebra det är lite som en tröskel i rätt riktning i alla fall för mig som också är där. igår blev det en cykeltur på 1 mil ,kanske inte jättelångt men bättre flera gånger i veckan på sadeln än bara en jättelång tur känner jag. det händer saker på vågen och jag känner mig sporrad att kämpa inget bröd ännu eller kolhydrater heller idag 4 e dagen. kämpar den här gr ska jag ner till 95 och fortsätta kämpa ,vikten idag var 98,4 /Lena
Om ca en timma ska jag ha möte med sjukgymnasten och min läkare, nu ska jag ha en remiss till magnetröntgen. Vill inte ha det så här, måste få veta vad som står på i mitt knä. Tror inte att det är bra att jag ska bli så dålig efter att ha blivit behandlad o masserad, att jag mest vill gråta eller ta en stor bedövningsspruta o köra rakt in i knäet. Det måste vara något helgalet:(
håller tummarna att det går bra mita för det låter inte som det ska ...
Fick akupunktur med ström i knäet, sen får det vila i en till två veckor. Sen får det nog bli en röntgen, men det kan hända att jag fixar det själv, om det inte känns bra om ett par dagar. Han menar att även om det är en liten skada, så ska den läka själv. Men jag har läst att det är sällan det läker av sig själv.