icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    17 juni 2012 08:41

Här ekar det !! Får väl ändå hälsa god morgon ! Här har vi hällregn, trist.Inte så lockande att ta någon längre promenad men jag måste försöka komma upp i 10000 men vi får se.Får väl åka och träna i varje fall. Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    17 juni 2012 18:35

Ja, det var väldigt vad det var stilla här. Är alla på semester utom jag o mymlan? Ha en fin kväll, då!!

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    17 juni 2012 18:43

Nä inte på sem än, börjar min sommar sem på torsdag och sen tre veckor framåt. Ska bli skönt. Vikten är ett stort skämt, bara uppåtgång. Kan inte låta bli sockret och chipsen, suck. Skam den som ger sig, kanske jag lyckas nu när jag går hemma. Pepp och kram på er

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 juni 2012 07:25

Så trevligt mita och lina , jag var inte ensam kvar i tråden !! Godmorgon !! Jag har inte semester förrän i slutet av juli , måste fortsätta gå ner i vikt under sommaren så det gäller att tänka sig för vilket jag är dålig på sena kvällar.I natt hittade jag äppelpaj och vaniljvisp i kylskåpet- mindre lämpligt att äta men väldigt gott. Vi kämpar på och reser oss igen. pepp,pepp

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    18 juni 2012 10:10

Ja, men lite lättare att äta nyttigt tycker jag att det är på sommaren. Men hutlöst dyrt med alla bär. Hade bara värmen kommit igång på riktigt så blir man inte så sugen på tung mat.

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    18 juni 2012 18:29

jag tycker att det är lättare att äta nyttigt när man jobbar... när man är ledig blir det svårare att hålla dieten... lättare att gå förbi skafferiet... och ta något litet... lite fel ...väldigt ofta ... blir väldigt mycket fel i slutändan...

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    18 juni 2012 19:51

nu bakar jag ostiga scones... så att jag har något LCHF bröd på morgonen ... annars blir det fel från start ... ha en bra kväll

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    19 juni 2012 06:58

God morgon tjejer ! Regn, regn och regn.Blir så trött på detta väder.Vilken tur att jag har en ny regnkappa som jag köpte på rea, den har verkligen kommit till användning.Men oavsett väder måste jag gå mina 10000 steg så det är bara att gilla läget. Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    19 juni 2012 08:07

Hej Det blir fint väder i eftermiddag så håll ut .. Ha en bra dag !!!!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    20 juni 2012 06:51

Tur att det finns optimister, jag brukar vara det i vanliga fall men när det gäller vädret, nja.. God morgon tjejer !! Strålande sol , då blir jag gladare.2 dagar kvar till midsommar , tjocka släkten .ca 12 personer kommer och jag har massor att göra men jag ska försöka hinna med ett träningspass också- i morgon. Ha en bra dag !! Pepp,pepp