Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
god morgon tjejer ursäkta att jag inte varit här och skrivit på ett tag men det har varit lite mycket. har tyvärr inte börjat motionerat riktigt ännu ,har tänkt att göra det men så blir det inte så, men nu måste jag .. igår hade jag så ont i bröstkorgen och lite här och var av stelhet för att jag sitter för mycket så idag ska det bli en cykeltur i soliga vädret. ha en bra dag
Halloj!! Solen strålar och det drar sig mot 25 grader i solen:)) Dagens innehåll består av sjukgymnastens knådande av knäet. Men det blir inte bra så jag ska be om en magnetröntgen. Vill gärna veta till 100% vad det är som gör att det inte släpper. Hoppas han förstår mitt dilemma. Viktmässigt är det som vanligt (katastrof). Jämmer o elände, tur att vädret är på gott humör.
hej igen nu har jag cyklat i alla fall och det var ju lite jobbigt men nu känns det skönt efteråt. det blev 1 timmes cykling
hej! jag har kommit igång med träningen (efter 4mån hostande) träffade en PT i måndags och idag gjorde jag programet själv!! sköta att var på G igen ... ska bara komma igång med stavgången igen... 0,5 kg från att vara nere på tvåsiffrigt... det närmaste delmålet i sikte... är där nästa vecka!!! ha en bra dag!!
Bra jobbat Lena !! Visst känner du dig lite nöjd med dig själv när du har motionerat ! mita- stå på dig, sjukgymnastik är bra men inte det bästa vid alla skador ! Pepp,pepp
Vilket bra delmå lbi_kal ! Det fixar du galant ! Jag har samma delmål d,v,s, 2-siffrigt till början av september men då är det inte ett halvkilo utan 9 kg som ska väck !!
God morgon tjejer !! Idag blir det en stressdag för mig.Massor att göra inför midsommar då tjocka släkten kommer, vi blir totalt 12 stycken.Det ska städas både ute och inne, en del inköp saknas m.m.Vi ska ha sillunch men med en vegan, en vegeterian och 2 som inte äter sill + min speciella kost så blir det lite rörigt.Veganen får ta med sig egen mat. jag måste dessutom träna idag för sen är det stängt över helgen, ska försöka ta friskvård för träning. Ja ja, inga sysselsättningsproblem idag precis ! Ha en bra dag Pepp,pepp
ja jag kände mig jättenöjd och gladare också på ngt sätt mymlan idag ska det också bli en sväng med cykeln ,tänkte lägga lite smarriga jordgubbar i cykelkorgen istället för att ta bilen dit som vi annars gör. det är bit att cykla men det går om man vill. ha en toppen dag tjejer
Nä, brist på sysselsättning har man ju inte precis. Kunde vara lite mindre av allting. Skönt i alla fall att vi är bortbjudna, annars hade jag blivit vansinnig. Idag var jag ute med Nelly på vår vanliga runda. det var minst en månad sen sist:) Vi tog oss fram i sakta mak, men det blev ca 2km när vi var färdiga med den. Att det sen tog dubbelt så lång tid kvittar, jag kände mig så glad även om det var smärtsamt:)
Glad midsommar till Er alla!! Tjing!