icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2754 inlägg
    7 juni 2012 09:19

godmorgon tjejer i morgon vankas studentfest nr1 och lördag nr 2 så idag håller jag mig till pulver till frukost och kvällsmat och kyckling till lunch

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    7 juni 2012 14:30

Mötet på arbetsförmedlingen blev en flopp.När man är anställd av kommunen så måste man först bli uppsagd av sin arbetsgivare först då kan man bli inskriven på denna specialarbetsförmedling.Detta borde ju handläggaren på FK veta om.Jag fick mig en tur till stan och var och shoppade någar nya tröjor och ett par capribyxor- kul att kunna köpa i en vanlig affär ( visserligen generous/ Åhlens +) men ändå, jag ska aldrig mer köpa kläder från Cellbes, har gjort det i massor av år !! Ha en fortsatt bra dag !! Ikväll ska jag träna och gå på gruppträff på Itrim ! Pepp.pepp

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    7 juni 2012 18:00

Hej Idag har jag gått igenom delar av garderoben ... Jag handlade ett par målbyxer och blusar i USA ... 5 kg till och de sitter fint.. Idag gick jag även igenom en del felköp och äldre favoritplagg så nu blev högen till målvikt -5 kg en bra hög =) Jag kom i 4 kavajer som jag inte kunnat ha på ett tag... Ha en bra kväll

• Nykomling
    10 inlägg
    8 juni 2012 06:46

mymlan58 - Abstinensen har inte varit så farlig, hade huvudvärk dom två första dagarna, sen försvann den. Antar att viljan är starkare än suget i detta fall :) Synd att det gick så dåligt på AMS :/ Bättre lycka nästa gång, man måste hålla hoppet uppe :)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    8 juni 2012 07:09

God moegon tjejer ! Självklart har jag hoppet kvar vad gäller arbete, jag har ju arbete på 50 % så jag får väl fortsätta terrorisera chefen ett tag till där.DE Det är bra när viljan är större än suget , men framförallt handlar det om motivation, när man förstår eller kan se vinsterna med att gå ner i vikt så ökar motivationen. Jag tycker att min motivation har ökat de sista veckorna av de 3 månader jag har hållt på. Jag känner mig piggare,har bättre kondition, känner mig nöjd med mig själv och kan köpa nya kläder i affär.Förut hade jag ont i en höft detta har helt försvunnit. Ha en bra fredag tjejer och håll motivationen uppe !!! Vi kan om vi vill !!! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    8 juni 2012 20:32

Hej!! Har jobbat iträdgården idag ... tagit bort 4 stubbar...planterat massa nytt ... underbart och hela helgen är kvar!! Lööövli!!

• Nykomling
    10 inlägg
    8 juni 2012 21:06

Fredagsmys innebär för min del jordgubbar med vispgrädde, helt plötsligt så blev detta nyttigt ;) Har en jobbig helg framför mig, jobb hela helgen; lördag 7:30-21:30 och söndag 7-16 + att jag ska ha en tjej som går bredvid, antagligen en sommarvikarie. Har iaf laddat upp med matlådor och mellanmål för hela helgen! :) Trevlig helg allihop! :)

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    9 juni 2012 08:54

God morgon! Idag var det inte lika fint väder i stockholm ... jag som länkt hinna fixa lite till i trädgården ... jaja men jag har ju hunnit med myc ket ändå ... jag har varit ledig i två dagar ... och trots dålig prognos haft kanon väder ... jag får väl göra inomhusaktiviteterna som jag planerade från början ... men det hade varit skönt att avsluta där ute... ha en bra dag

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    9 juni 2012 08:56

God morgon tjejer ! Bra motion men trädgårdsarbete bi_ka ! Jordgubbar med gräddw, mums.Såg ett recept med chokladdoppade jordgubbar som träs upp på träspett, såg jättegott ut- serveras med grädde. Idag är det veckohandling som varje lördag.Jag handlar år mina 90-åriga föräldrar också så det blir en hel del men jag tycker det sparar pengar att veckohandla. Ha en bra lördag, trist att jobba hela dagen Azusephre men det brukar ju ge lite extrapengar när man jobbar helg.Lycka till ! Bra med matlådor !!! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    10 juni 2012 09:12

God söndagsmorgon ! Idag är jag på dåligt humör, jag har så himla svårt att låya bli mackor på nätterna, speciellt dessa veckor när jag väntar på provsvar från datortomografin.Helst vill jag inte ha något bröd hemma och jag har bett min sambo köpa hem mörkt bröd med mycket fiber eftersom min mage inte gillar det.Men vad gör han ? Igår köpte han upp jättegott bröd i mängder och fyllde frysen.Dålig respekt !! Känner mig ledsen och sur !! Jag vill bo själv !! Ha en br4a dag ni andra, själv ska jag sura hela dagen förutom att jag ska iväg och träna också ! Pepp,pepp