icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    27 april 2012 22:03

Godkväll! Stackars dig Lena444, vet hur det känns. Jag lyckades klämma ner mig 0,2 kg, inte mycket precis men i alla fall åt rätt håll. Ja vårnäsorna kliar o rinner, Du är inte ensam om det mymlan, som tur är så har vi allergimedicin hemma. Vi har björk runt om kring oss, och dom exploderar nu. Ha en fortsatt fin kväll o pepp på er:)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    28 april 2012 08:51

God morgon tjejer ! Välkommen hit AnnikaE ! Jättebra jobbat ! Bra att du kommit igång med träning också,. Här försöker vi peppa varandra , dela med och morgångar.Några av oss har haft det lite motigt sista tiden men vi reser oss igen..... eller hur Lena444 och mita. Utrota allt bröd snabbt !! Detta bröd gör att jag äter fel varenda natt ! Jag skulle vilja bo själv för att själv bestämma vad jag ska ha hemma ! Ikvää ska vi bort på middag, jag blir en billig gäst, tar med mig egen mat och dricker ingen alkohol , drömgästen ? Men trevlig kan jag vara för det ! Ha en bra lördag !

• Veteran
    2754 inlägg
    28 april 2012 10:32

ja verkligen urjobbig vecka men imorse blev jag så otroligt glad halsknölen var borta så himla skönt från och men nu blir det brödförbud och sockerförbud också ha en underbar helg

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    28 april 2012 10:42

Tack för välkomnandet mymlan!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    29 april 2012 08:39

God söndag-morgon tjejer ! Middagen borta igår gick bra ! De åt chips o dip, fläskfile´gryta och glass med körsbärssås medan jag åt Itrims mossaka, drack vatten och kaffe.Det var inte så svårt alls. Åkte däremot dit på några mackor i natt( tröst ? ) Idag skiner solen och det får bli en långpromenad. Ha en bra söndag Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    29 april 2012 15:58

Värmen på väg! Har drygt 17 grader varmt här i Skåne, jätteskönt. Annars har helgen gott i moll med bråk och en sönderrispad bil. Sen började bromsarna låta konstigt, man får aldrig vara glad:(

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    29 april 2012 16:09

Hej tjejer! Har haft ett lååångt uppehåll från tråden, men tänkte kika in och se hur ni har det. :)

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    29 april 2012 17:24

Hallå Sandy !! Det var länge sedan Hur går det för dig ! Jag fixade inte viktnedgången på egen hand så jag gick med i Itrim för ca 6 veckor sedan.Det fungerar jättebra.Har gått ner över 10 kg på 6 veckor så jag mår verkligen jättebra.Har precis varit och tränat och innan dess en långpromenad. I min viktminskning burk ligger det över 1700 kronor ( 100 kr/ kg) - men det ska bli mer. Tråkigt mita .Du har ju i varje fall tur med vädret !! Kram och pepp Mymlan

• Mycket engagerad
    316 inlägg
    29 april 2012 18:23

Mymlan. Vad roligt att höra att du hittat något som fungerar bra. Jag vet inte riktigt vad man gör på Itrim? Är det som Xtravaganza med pulver och kostschema? Följer din blogg men du skriver inte så mkt där. ;) Vikten har i princip stått still i april, men det går framåt med ryggen. Går på gymmet och om en vecka jag ska börja på en arbetsförmågebedömning. Inte lika spännande som riktig arbetsträning, men det är i alla fall en början!

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    29 april 2012 21:05

i helgen har jag varit på resande fot... lång bilresa - dålig mat ...mycket godis... och nu sitter godissuget i ... vill bara ha något gott och äta... vill ha...