Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Vädret är så tråkigt att jag bara har stoppat i mig en massa skit ( godis ) Hur i helsike fungerar man???
Jag har synbdat lite idag (det är VERKLIGEN osmart att handla innan middagen) sedan kvälls fikade jag med barnen men nu är det färdigätet för denna kväll!
God morgon ! Ikväll ska jag på min viktminskningsgrupp, det ska bli kul.Måste cirkelträna innan. Trist mulet väder idag men det regnar inte i varje fall, än så länge ! Ha en bra dag och vi kan om vi vill !! pepp,pepp
då är jag inte ensam att slarva då usch så trist jag måste ta en allvarlig funderare på hur jag ska klara av det här
Hej! Jag har handlat ett par målträningsbyxer idag... Måste gå ner en storlek innan de sitter fint... Handlade även ett på löparbyxer som sitter bra redan nu ...mer elastiska... Även om jag är för tung idag för att springa kan man powerwalka i dem... Ska bara bli frisk så sätter jag fart!!! =)
God morgon ! Mina träningsbyxor jag köpte när jag började cirkelträningen för 6 veckor sedan är för stora nu, det känns härligt, ett angenämt nöje att köpa mindre byxor ! Efter över 15000 steg + cirkelträning igår så känns kroppen mör idag. Min näsa och mina ögon rinner, björkallergi troligtvis! Ha en bra dag tjejer och kom ihåg att vi kan om vi vill !! Pepp,pepp
mm härligt mymlan vad duktig du är !!!! jag har tyvärr hamnat helt tokigt med mat och träning pga virusinfektion i halsen men idag känns det ngt bättre i alla fall äntligen. Jag startar om helt och hållet nu ska bli duktigare och nu blir det jäklar inte en brödbit för imorse när jag vägde mig fick jag en smärre chock usch. har gått upp 4kg sedan förra veckan helt galet så nu blir det att skärpa sig för annars är det kört igen .jag ångrar mig djupt men sockermonstret och brödmonstret har varit framme igen suck
Ja detta brödmonster skulle jag också vilja göra slut med, han/hon förföljer mig ständigt.
Hejsan hoppsan! Här hakar jag gärna på! Jag har tagit nya tag sen i mitten på februari i år, och hittills gått ner 8,8kg. De senaste 3 veckorna har jag tränat på gym eller tagit långpromenad varje dag. Äter en lågkolhydratkost och håller koll på kalorierna. So far so good! =)
Bröd är rena knarket. Börjar jag så kan jag inte sluta. Därför har jag skippat bröd nästan helt och hållet. Jag äter en knäckemacka eller några dinkelkex, en gång om dagen som mest. That`s it.