Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Morning duktiga tjejer vad bra ni är ! gårdagen gick väl ganska bra åt väl lite mer på kvällen är jag brukar på vardagarna men inget bröd eller kolhydratsmat i alla fall så jag känner mig nöjd.Trist väder tyvärr fick gå en blöt promenad igår inget kul och idag ser det tyvärr inte jätteljust ut heller. Men ha en bra dag ändå
Kämpa på tjejer! Idag är jag ledig och har gått 6 km på morgonen nu ska jag kämpa vidare. Vi har stegtävling på jobbet nu så då blir det MÅNGA steg man försöker gå!
Trots att det är sol så vill min kropp inte foga sig, är med andra ord ganska purken ännu. Har precis kommit från tandläkaren där jag suttit i drygt en timma. Har fått en provisorisk krona, hoppas bara att den blir där när man äter. Får nog leva på soppa och färs i en vecka. Nu är jag snart uppe i 15 000 kr, och jag ska då betala 15 % av ursprungspriset. Men det har gjort ont i plånboken många gånger. Ska bli skönt när det är över.
jobbigt mita hoppas det blir bättre nu . Den här mi coach appen har jag också laddat ner nu se om det kan vara ngt. Men om man använder gpsen kostar det ngt då eller? undrar om den fungerar när man cyklar också ? spännande med egen coach kan behövas att sätta fart på mig,tyvärr har dagen inte börjat bra skulle behöva ha en stor råttfälla i min frys där brödet finns f-n blir så trött på mig själv just nu lovar mig själv och sedan sabbar jag skit.
Lena444, när du ska göra en aktivitet får du en handfull valmöjligheter, running, walking, cycling osv. Angående GPS så ska själva anslutningen inte kosta någonting.... Dubbelchecka gärna det med din operatör. Lycka till!!! :) Tjing!
dagen har tyärr inte gått som jag tänkt idag blir så arg på mig själv. i morgon är en ny dag med nya möjligheter.Har motionerat men det är maten som som jag har svårt med god natt
God morgon tjejer ! Ny dag, nya utmaningar ! Du får se det positiva Lena444, det går bra med motionen ! Det är bättre än det var förut.Tro på dig själv vad gäller maten. du kan om du vill men det är svårt när man är sockerberoende, tyvärr är det som att sluta röka, man måste helt avstå, när man trillar dit igen så har man svårt att sluta. Stackars dig mita, så himla dyrt med tandläkare !! Jag fick betala 13000 för byte av koppling + byte en slags trasig ring som orsakade oljeläckage. Men jag slapp lida i varje fall, det är bara plånboken som lider. En dag till innan vägning, det blir spännande, jag tycker det går jättebra med måltidsersättningarna , det är så skönt att slippa laga mat.Motionen fungerar också bra.Det enda problemet är mina mackor som jag obland tar sent på kvällen, men om jag ska vara positiv så är det mycket bättre nu än när jag började på Itrim, inte varje kväll och absolut max 2 mackor ! Kämåa på tjejer ! Vi är jätteduktiga !!
Mymlan: Det är två dyra poster som kan få ekonomin på fall, tänder och bilar. Min andre son är nu färdig med sin första del till väktarutbildningen och nu ska han gå brandvakt i hamnen i Landskrona( JÄKLA STAD) händer bara en massa skit. Vill inte ha honom där. NÅja, gissa vems bil som får bli gossens??? Ser ut som om jag ska behöva skaffa mig en liten bil, det har jag inte råd med just nu. Usch, alltid problem i alla ändar. Fin viktnedgång du har, min är mest uppåt ännu. Pepp på er alla andra, ni är så duktiga och kommer med all sannolikhet att klara det bra. Pepp pepp
är glad att jag har er här på matdagboken det ger verkligen energi att fortsätta kampen om vikten ,motionen och sockermonstret. Lustigt nog stod vågen på -1,3 så det var ju bra! Idag har jag bearbetat mig själv att jag ska äta det jag har tänkt och inget annat. Blir det panik får jag sätta mig i lite meditativa tankar och bara andas lugnt eller gå ut och gå. kram på er ha en toppenfin dag
wow lena inte illa för att inte gå bra!! Hur mycket kommer du inte att gå ner när det går bra!!! =) Pepp Pepp