Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Bra jobbat både Annika och bi_ka !! Grattis !! Jag kämpar på för att få upp konditionen igen.Gick 12000 steg igår.
grattis bika bra jobbat ,kanon att du kommit under 30 i bmi igår när jag var ute och gick blev jag helt genomsur stöd under ett träd och väntande säkert 20 min usch frös hela dan sen. idag trodde jag vädret skulle vara bättre men icke så nu har jag power walkat på mitt attract 1 timme och ska ta en timme till på det om inte vädret blir bättre annars blir det och ta på sig regnkläderna pepp alla
O vad ni är duktiga. Själv kämpar jag med mina hälsenor o det är plågsamt, men jag försöker röra mig varje dag. Jag tycker fortfarande det är knasigt att en kanelbulle på ett fik ska innehålla 300 kcal.. Pepp på er.
God morgon kämpar ! Idag ska jag börja jobba igen , nu har jag gått över 10000 steg de sista 2 dagarna så nu känner jag mig redo igen, avvaktar några dagar med reäning eftersom jag fortfarande är stel i8 lederna. Ska väga mig i eftermiddag, hoppas på nått kilo mer i varje fall. Ha en bra dag !! Pepp,pepp
skönt mymlan att du är på g igen . kämpar här också med 10 000 steg varje dag men nu börjar det bli kyligt och osäkert väder . pepp alla
Hallå igen.Vägning idag gick bra 1,5 kg på 2 veckor, helt ok, nu har jag 1,2 kg kvar till tvåsiffrigt, det ska snart vara ordnat , hoppas jag ! Jag överlevde 4 timmars arbete också, men är jättetrött nu efteråt. Fortsatt bra dag !! Fint väder i Stockholm idag, sol och värme.Perfekt promenadväder.
God morgon ! Så var det fredag igen. åh så fort veckorna går ! Ni får ha en bra fredag, ikväll blir det räkmacka och ett litet glas vin till middag, vårt vanliga fredagsmys. Men först jobba några timmar, ut med hunden några gånger och städa hemma, hunden fäller just nu, det ser ut som om det har snöat. Pepp,pepp
Jag har pulvrat på halvfart den senaste veckan. Men jag kämpar på. Äter nyttigt och kalorisnålt de andra måltiderna. Motion har jag lyckats få in varje dag med. Men det går segt på vågen. Ikväll är jag bjuden på tjejmiddag! Det var många år sen jag var på nåt sånt, så det ska bli trevligt! Dock ska jag hålla mig till nyttig mat även ikväll. Det serveras förhoppningsvis sallad till maten, så sallad ska jag äta. Hoppas varmrätten inte består av paj, för då blir det bara sallad för mig, inget annat. Hoppas på nån köttbit eller fisk till. =) Jag tar nog med mig en modifast-pudding eller en nutrilettbar att ha som efterrätt till kaffet.
Ha det så trevligt i kväll AnnikaE !!!
Tack mymlan!