icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    23 september 2012 20:30

hej! Jag är 10 kilo ner och det märks på kläderna som nu sitter mycket bättre ... några är förstora andra sitter bara bättre ... vilket gör att man känner sig smal ... vill inte veta hur det så ut på en förut... men jag siktar på gå ner 10 till ... och då skulle jag hamna på 88 kg ... det finns nog lite till om jag skulle vilja men skulle jag gå ner till 88 så skulle jag må bra ... och då skulle jag kunna köpa storlek 42 ... skulle bli enkel att handla snygga kläder... och då känna sig snygg... Jag är 182 cm lång så 88 kg känns realistiskt... det är 20 ner ... men +/- 5kg är okej pepp pepp

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    24 september 2012 07:36

God morgon kämpar ! Ny vecka, nya utmaningar ! Ska idag på datortomografi som jag gör var 3:e månad, sen måste jag vänta på besked till den 9/19 då jag ska träffa min onkolog.Alldeles för lång väntan, jag kommer nog äta för mycket och fel eftersom jag är ororlig. Om inte magen krånglar efter dt så ska jag ikväll träffa några gamla kollegor på en kinakrog, det ska bli kul. Ha en bra dag ! ÅPepp,pepp

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    24 september 2012 07:43

Nu sitter jag på tåget.. Drygt 30 min försent ... Trist när man stiger upp tidigt för att vara inne på jobbet tidigt och så är allt försenat... blä!!!ingen bra start på veckan .. Men nu kan den bara bli bättre !!! Ha en bra dag

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    24 september 2012 08:17

Bra jobbat bi_ka! 10kg märks verkligen! Tråkig start på dagen med förseningar, men som du säger, nu kan det bara bli bättre! Ha det gott! mymlan: Jobbigt att vara orolig för hälsan. =( Försök lindra oron på annat sätt än med mat om du kan. Ljudbok? Ett skönt bad? En skogspromenad? Kramis!

• Veteran
    1063 inlägg
    24 september 2012 16:12

Har ni plats för en till? Så sjukt trött att kämpa i min ensamhet. Väger 108kg och vill komma ner 38kg. Galet många kilon. Har nu bestämt mig för att ta tag i detta! Försökt innan men kommit sjukdom och liknande i vägen. Men nu ska jag satsa! Mitt första mål är att komma ner till tvåsiffrigt till julafton. Dvs under 100kg. Finns det plats för mig här hos er?

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    24 september 2012 16:19

Självklart yatzy ! Det är bara att hänga på tråden.Vi XL-tjejer försöker peppa varandra i den här tråden. 2-siffrigt fixar du lätt till julen ! Har du bestämt hur du ska äta och motionera ? Vi i den här tråden har olika metoder men samma mål , vi vill alla gå ner en massa kilon.Några av oss har lyckats väldigt bra ! Snart har jag gått ner 35 kg- det känns underbart, har ett kilo kvar till 2-siffrigt, det ska jag klara långt innan jul ! Välkommen !! Pepp.pepp

• Veteran
    1063 inlägg
    24 september 2012 16:27

Jag har satt målet att komma under 100 till jul då detta verkar vara den vikt min kropp trivs med. Kan äta hur jag vill och ändå pendlar jag inte direkt. +-1kg kanske.. Känns som att mina första kilon blir värst att bli av med. Min plan är att komma igång ordentligt med regelbunden träning och äta efter sunt förnuft till en början. Är ofta för överabitiös i mina projekt i livet vilket brukar leda till att jag ger upp så nu kör jag på i lite mer lagom tempo. Tror jag.. Som sagt komma igång med regelbunden träning är nummer ett just nu. Och då syftar jag på konditionsträning. När jag börjar känna mig lite varm i kläderna och känner mig trygg i min träning kommer jag försöka hålla bättre koll på maten genom att räkna kalorier. Och försöka slänga in lite styrketräning med.

• Veteran
    2754 inlägg
    24 september 2012 22:09

hej yatzy vad kul att höra från dig igen nu kör vi på så det ryker

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    25 september 2012 07:22

God morgon kämpar ! Var på kinaresturang igår kväll, åt fläskfile med grönsaker i sötsur sår. inget ris, helt perfekt.Inga friterade bananer efteråt men det är inget jag saknar. Kul att träffa gamla kollegor. Det låter som en bra plan yatzy- jag är lite så också, är jag för ambitiös eller har för höga mål så blir jag besviken på mig själv om jag inte lyckas och tröstäter. I dag kör vi så det ryker !! Pepp,pepp

• Veteran
    1063 inlägg
    25 september 2012 09:13

Roligt att det finns någon här inne som man känner igen sen innan Lena444 :) Känns skönt att vara tillbaka på rätt spår igen. Med realistiska mål och ett klart upplägg =) hade inte tänkt börja räkna kalorier än (med tanke på att jag brukar tröttna snabbt när det blir för mycket) men igår fick jag tips om appen Shapeup (hette den så?). Provade den nu idag och den var ju super enkel att använda och telefonen har man ju nästan alltid till hands så blir nog att börja räkna kalorier från och med idag. Hur går det för dig Lena? Med viktminskningen menar jag..