icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search
Är en glad tjej (för det mesta)...som vill bli av med några trivsel-kilon.. =)
22 juni 2026 18:30
1

Ibland är det enkla det goda

Det är över 4 år sen jag använde Matdagboken, men nu är det dags att ta kontroll igen och då tycker jag det är så smidigt att kunna skriv upp allt man äter, och då är Matdagboken toppen laugh

Mitt fokus är att minska på kolhydraterna och öka proteinintaget, tänka lite mer LCHP (Low Carb High Protein) och se vad kroppen tycker om det laugh

Frukosten blev lite midsommar-rester, dvs 2 kokta ägg, 1 skiva rökt lax och en klick skagenröra, gott och enkelt.
Till lunch provade jag ett recept jag hittade på nätet för att göra Proteinpannkakor, de var gjorde på ägg, keso och proteinpulver men det blev ingen höjdare, gillade inte konsistensen, så det gör jag inte igen laugh

Middagen blev lite skåprensning, en avokado i tärningar, resten av den rökta laxen och några cocktailtomater som sjöng på sista versen, strimlad rödlök och en klick citronmajonnäs, det blev riktigt gott heart

Ny dag i morgon, så får vi se vad det blir för mat då laugh

354497e6-2f6a-4521-87c6-4ec0eda44d31.jpg

Gillar

Kommentarer

  • 23 juni 2026 08:27

    Snyggt! 👌

Logga in för att skriva en kommentar.