Ibland är det enkla det goda
Det är över 4 år sen jag använde Matdagboken, men nu är det dags att ta kontroll igen och då tycker jag det är så smidigt att kunna skriv upp allt man äter, och då är Matdagboken toppen ![]()
Mitt fokus är att minska på kolhydraterna och öka proteinintaget, tänka lite mer LCHP (Low Carb High Protein) och se vad kroppen tycker om det ![]()
Frukosten blev lite midsommar-rester, dvs 2 kokta ägg, 1 skiva rökt lax och en klick skagenröra, gott och enkelt.
Till lunch provade jag ett recept jag hittade på nätet för att göra Proteinpannkakor, de var gjorde på ägg, keso och proteinpulver men det blev ingen höjdare, gillade inte konsistensen, så det gör jag inte igen ![]()
Middagen blev lite skåprensning, en avokado i tärningar, resten av den rökta laxen och några cocktailtomater som sjöng på sista versen, strimlad rödlök och en klick citronmajonnäs, det blev riktigt gott ![]()
Ny dag i morgon, så får vi se vad det blir för mat då ![]()

Gillar
Kommentarer
-
Snyggt! 👌
Logga in för att skriva en kommentar.