icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

10 000 steg/dag, någon som vill hänga på?

Veteran
1356 inlägg
17 maj 2012 09:52

Har sedan ett tag tillbaka tagit tag i min mat, och nu är det dags att börja röra på sig. Är det någon som vill hänga på och ha som mål att gå 10 000 steg/dag? Hade varit kul om vi kunde peppa varandra! Är trött på att vara en soffpotatis, men varför är det då så svårt att komma ut och röra sig?

• Veteran
    1187 inlägg
    5 juli 2012 21:15

Ännu en dag med drygt 10000 :-) - Detta är verkligen en morot för mig. Tack! Nu kommer jag inte att vara uppkopplad på några dagar. Stegräknaren och stavarna följer med på utflykt!! Trevlig helg på Er :-) Med andra skor så gick det hela riktigt bra (och strumpor)!

• Veteran
    1356 inlägg
    6 juli 2012 05:51

Bra jobbat ar2d2! Här stannade stegräknaren på strax över 7000 steg igår och det är jag banne mig inte stolt över! Mycket skrivbordsarbete på jobbet och kom därifrån sent. På kvällen hade jag några väninnor här, vi satt i trädgården och åt räkor och drack vin och det ger inte många steg på stegräknaren vill jag lova. Vi spelade också kubb, men för att komma upp i 10 000 steg hade jag fått spela hela natten hahaha. Idag är det sista arbetsdagen innan min femveckors semester. Då har jag kommit överens med mig själv att en promenad varje dag är minsann inte mer än på sin plats. Ha en bra dag allihop!

• Mycket engagerad
    126 inlägg
    6 juli 2012 23:21

min stannade på 7755, men å andra sidan kom den inte på förens till lunch så vem vet hur mycket den skulle stå på?? jag fortsätter men väntar inga dundersiffror under semestern

• Veteran
    1356 inlägg
    8 juli 2012 00:54

Här väntas inte heller några dunersiffror under semestern. Börjar min femveckorssemester på måndag men har dock bestämt mig för att gå en timme varje dag. Idag har det varit katastrof på stegräknaren, varit på konfirmation och därefter hos goda vänner. 5346 står stegräknaren på, kunde varit bättre om jag tagit en promenad innan vi åkte iväg men den karaktären hade jag tyvärr inte. Men jag kommer igen! Kämpa på alla!

• Veteran
    5155 inlägg
    8 juli 2012 17:16

Min stegräknare fungerar inte längre :(

• Veteran
    1356 inlägg
    8 juli 2012 17:20

Thyndra, jag tyckte väl det var lite väl tyst från dig på sistone. Jag misstänker att du överansträngt din stegräknare, med alla steg du gick varje dag! Du får skaffa dig en ny, saknar dig ju här på tråden.

• Mycket engagerad
    148 inlägg
    10 juli 2012 09:37

Hej! Jag hänger gärna på! Speciellt nu som jag har fått in en daglig rutin på promenad, för bara en vecka sedan var jag sällan över 10000 steg, ibland blev det typ 2500.. Kan tillägga att jag har Fibromyalgi så jag får lida efteråt av mina promenader men har bestämt mig för att röra mig så mycket som möjligt (man SKA promenera med fibran) nu under semestern så jag stärker kroppen och orkar med mitt jobb. så här har mina senaste dagars resultat sett ut: 5:e 17221 6:e 17517 7:e 13122 8:e 24031 9:e 23260 Idag är det svalare ute och lockar inte lika mycket till långpromenad men det SKA bli av. Kämpa på! Förresten, såg tex Thyndras inlägg, det finns stegräkare till mobilen, om du har iphone eller Android. Jag använder Accupedo och den fungerar kanon, drar mycket ström men jag laddar ändå mobilen då jag sitter ner vid datorn så det fungerar tycker jag :)

• Veteran
    1187 inlägg
    10 juli 2012 11:00

Vill bara säga att ni är jätteduktiga. Imponerad av allt över 15000!! - Grattis Mullenutt. Jag har slarvat - de senaste dagarna enbart 6000 - 8000 steg. :( Måste ta mig i kragen!

• Veteran
    1356 inlägg
    10 juli 2012 11:23

Bra gjort Mullenutt, här får jag kämpa som sjutton för att komma i härheten av 10 000 steg. Mest slåss jag mot Soffpotatisen som drar i mig. Så här är en som också måste ta sig i kragen. Har ju tid, vädret är bra så jag vet inte vad som hindrar mig. Ha en bra dag allihop!

• På gång
    15 inlägg
    10 juli 2012 11:27

Jag hänger gärna på här om det är oki :) Hur rapporterar ni in? Är det veckovis? Min stegräknare dog ganska snabbt efter jag köpt den, men det fixades av nya batterier, kolla om det inte kan vara det som är problemet, Thyndra