icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

10 000 steg/dag, någon som vill hänga på?

Veteran
1356 inlägg
17 maj 2012 09:52

Har sedan ett tag tillbaka tagit tag i min mat, och nu är det dags att börja röra på sig. Är det någon som vill hänga på och ha som mål att gå 10 000 steg/dag? Hade varit kul om vi kunde peppa varandra! Är trött på att vara en soffpotatis, men varför är det då så svårt att komma ut och röra sig?

• Mycket engagerad
    126 inlägg
    10 juli 2012 23:26

idag kom jag upp till 8226, men satte inte på den förens efter lunch

• Veteran
    1356 inlägg
    11 juli 2012 00:26

Kamilla, allt är jättevälkomna att vara med. På denna tråden peppar vi varandra för att försöka röra på oss lite mer. Målet är att gå 10 000 steg/dag vilket vi ibland når och ibland inte. Hur vi rapporterar in är lite olika, några skriver här varje dag och några samlar sina steg ett antal dagar och skriver om det. Det denna tråden hjälper mig med är att jag känner lite extra press att gå de där sista stegen för att nå målet (även om jag inte gör det alltid). Idag har min stegräknare slutat på 12 522. Har varit på en tvåtimmarspromenad samt haft stegräknaren på mig när vi rensat i trädgården. Nu ikväll har vi varit ute och ätit med ett gäng goda vänner, supergott och jag hade nog tyvärr behövt gå flera timmar till för att göra mig förtjänt av allt jag stoppat i mig ... men jag kommer igen imorgon. 58laila, du får ha stegräknaren på sängbordet, det har jag. Det är det första jag ser när jag vaknar. Men 8226 fr.o.m. lunch är väl inte fy skam, jättebra jobbat! Vi fortsätter och kämpa på imorgon!

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    11 juli 2012 10:45

Jag är med här men har varit mycket dålig på att gå. Just nu har jag sem så när jag börjar jobba igen (på måndag) så ska jag börja igen. pepp och kram på er

• Mycket engagerad
    148 inlägg
    11 juli 2012 12:54

Ja, jag kommer knappast upp i 10000 steg i min vardag, jag är väldigt stillasittande om jag är ledig, ibland väldigt stillasittande även på jobbet (personlig assistent) och just nu semester då, är inne på min 3:e sem vecka nu, har 1 till. Jag hoppas jag kommer ha ork kvar att gå iaf en liten extra promenad även då jag jobbar, har Fibromyalgi som jag skrev innan och orken tryter så väldigt lätt om jag är igång hela tiden så just nu ger jag min energi till mina promenader, sedan mitt jobb i 1:a hand, vill inte bli sjukskriven om jag inte måste! Räknar med att promenaderna ska hjälpa och inte stjälpa, får se vad min sjukgymnast säger om det på onsdag! Nydiagnostiserad och första besöket hos SG då.. Men jag får en kick av att orka promenaderna iaf, de är ju inga kissa-hunden-promenader precis utan går i tempot 6,1-6,3 km/h. Använder Sports Tracker på promenaderna för att peppa mig att gå lite längre än jag annars gjort. Alla har vi våra små knep att lura hjärnan. ;) Så med andra ord, utan appen Sports Tracker = ingen lång PW = inga 15000/10000 steg, snarare någonstans mellan 2000 och 6000. Igår höll det på att inget bli, fanns ingen energi i min kropp alls, satt och kollade på film hela långa mulna dagen, det hann bli 5 st! (3 på dagen och 2 sen på kvällen) Jag ser aldrig filmer annars! 19:30 stod stegmätaren på 2317 steg... nånting hände (jag vet vad) och energin kom tillbaka, tog mig en PW förbi Campingområdet och sjön Hulingen, bor i Hultsfred och vattenmassorna från naturkatastrofen ni säkert läst om hade nått hit igår så jag passade på att stilla nyfikenheten. Gick 1 timme och när jag la mig stod mätaren på 18530 steg, återigen puffar jag för app i mobilen, mobilen har man alltid med sig? Accupedo använder jag.

• Mycket engagerad
    148 inlägg
    13 juli 2012 00:20

Huva, i går (onsdag) satt jag fast med röven i soffan hela dagen, det regnade och var kyligt och min kropp värkte så jag gav den "ledigt", blev hela 1580 steg! (Allt eller inget) Idag (torsdag) har jag tagit det lugnt och sparat energin till kvällen då jag patrullerat på Lag VM Race Off i Speedway som Första Hjälpare i Röda Korsets regim (jag syntes tydligen på tv om någon såg programmet) mer än halva tiden har vi stått stilla men jag gick i "mål" ändå och det blev 13724 steg! Nu ska jag kojsa och i mornkväll ska jag till samma ställe i samma ärende, likaså på lördag... Natti natti :)

• Mycket engagerad
    126 inlägg
    13 juli 2012 23:57

idag bara 3380 och ändå tog jag en timmes promenad, fattar ingenting,får se det från den ljusa sidan jag har i alla fall börjat med mina promenader

• Mycket engagerad
    148 inlägg
    14 juli 2012 13:06

oj! på en timme borde du fått massa steg! mysko du! Igår hann jag med 11058 innan 12-slaget, patrullerade på en fest mellan kl 20-00 och gick överdrivet många rundor på den lilla platsen ;) Ikväll blir det kanske inte lika mycket men får försöka lulla runt på Arenan (LagVm final ikväll) bäst det går, OM inte tävlingen regnar bort villsäga... I morn blir det äntligen chans att gå en lååång promenad igen!

• Veteran
    1187 inlägg
    14 juli 2012 16:01

Hej å hå - mina planer på en promenad runt Knuts hav håller just på att regna bort!! Jag har slarvat ett tag stegräknaren har skvallrat på allt från 3000 - 9000 steg denna vecka. Semesterlunken kanske håller på att sätta in - själv intalar jag mig att det är vila som behövs innan fjällvandringen!! Detta är en härlig påminnelse att ALDRIG ge upp! härlig helg på er.

• På gång
    15 inlägg
    14 juli 2012 21:23

Tisdag 10559 Onsdag 11396 Torsdag 5698 :( Fredag 1532 :-O Å visst är det trist med allt regnande!! Arrrgh jag blir tokig snart!!

• Veteran
    1356 inlägg
    15 juli 2012 01:43

Här är det dåligt med promenader må jag då säga. Idag har regnet öst ner fullkomligt så jag var inte utanför dörren förrän vi åkte iväg till kompisar på fest nu ikväll. Stegräknaren slutade på under 4000 steg. Måste skärpa mig och inte ge vika för regnet. Imorgon tar jag nya tag.