Veteran
1356 inlägg
Har sedan ett tag tillbaka tagit tag i min mat, och nu är det dags att börja röra på sig. Är det någon som vill hänga på och ha som mål att gå 10 000 steg/dag? Hade varit kul om vi kunde peppa varandra! Är trött på att vara en soffpotatis, men varför är det då så svårt att komma ut och röra sig?
Snoa, välkommen hit! Man kan räkna sina steg som man vill. Tanken är inte att det är en tävling oss emellan utan att man ska peppa andra och själv bli peppad att nå sina 10 000 steg per dag. Vi har ju alla olika förutsättningar och jag startade tråden för att få motivation att ta mig ur soffan och röra på mig lite. Faktum är att jag lyckades, dock inte varje dag. Igår blev det bara 7345 steg. Det mesta fick jag i trädgården, inspirerad av Ernst gjorde jag en kryddhörna. Mullenutt, tråkigt att semestern är slut men så är det ju. Själv har jag haft två och har tre veckor kvar. Är glad nu när sommaren äntligen hittat till Skåne. Bra kämpat med stegen!
Jag provade stegräknaren igen igår och den verkar fungera. Drygt 11000 steg blev det under gårdagen :)
Nu bär det i väg mot 12-mila vandringen. Skall bli spännande att se vad stegräknaren kommer att visa!! Ha det gott ALLA. Nu är jag avkopplad och frånkopplad till den 4 augusti. Pepp till ER.
idag blev det bättre 11,775 steg äntligen
Oj vad duktiga ni är! Idag har jag varit på stranden, vi hade 33 grader varmt, vem orkar röra sig då? Igår hade vi fest här, då firade jag min femtioårsdag. Så tyvärr inga steg att rapportera in. Måste bli bättring!
Veckan började slött men de senaste dagarna har det rättat till sig on 12579 to 11035 fr 14765 och nu ska jag iväg och jobba 24-timmarspass så håll tummarna för att vädret håller sig regnfritt så min brukare vill gå på promenad så jag kan förena nytta med jobb ;)
Idag har jag fått ihop 12322 steg, och jag har fortfarande stegräknaren på :) Har varit perfekt promenadväder med omväxlande sol och lite molnighet. Hur går det för er andra?
Igår blev det en promenad på jobbet som tog mig över strecket, blev 13238 steg innan jag la mig.
Jag väntar fortfarande på min stegräknare som jag skulle få när jag blev medlem, är det bara steg som räknas el märker den även av annan typ av motion, är det någon som vet...t.ex cykling
Snoa, tanken med denna tråden är inte att vi ska tävla mot varandra utan motivera sig själv (och andra så klart) genom att räkna steg. Man kan välja om man vill räkna allt eller bara stegen. Själv är jag inte så flitig så jag tränar så för mig blir det enkelt hahaha, bara stegen som räknas. Idag är det väldans mulet, regnet hänger i luften. Men det är ett bra promenadväder, inte för varmt och inte för kallt så det blir strax en lång strandpromenad. Kämpa på!