Veteran
1356 inlägg
Har sedan ett tag tillbaka tagit tag i min mat, och nu är det dags att börja röra på sig. Är det någon som vill hänga på och ha som mål att gå 10 000 steg/dag? Hade varit kul om vi kunde peppa varandra! Är trött på att vara en soffpotatis, men varför är det då så svårt att komma ut och röra sig?
Nej jag har bara tänkt att tävla med mig själv....jag undrade om cykling o ev andra saker bara för att det kan ju sporra mig själv till att t.ex ta cykeln ännu oftare...jag promenerar mest på golfbanan....
Snoa, om det sporrar dig mer tycker jag absolut du gör rätt i att räkna allt. Själv brukar jag sätta på stegräknaren på morgonen sedan får den sitta där tills jag ska gå och lägga mig och då räknas ju även cyklingen in när jag cyklar. Jag är en hopplös soffpotatis som försöker kravla mig över 10 000 steg/dag, ibland lyckas jag men ibland inte. Någon kväll har stegräknaren stått på ca 9 000 steg, då har jag tagit ytterligare ett varv runt kvarteret så jag blir peppad av alla här och av min kompis stegräknaren!
semestern slut och hör och häpna då har jag gått 10,718 steg, hadde ingen anig om att det skulle bli så många steg
Här är det dåligt med både steg och stegräknare. Om man skulle ta sig i kragen och sätta på sig stegräknaren idag, japp det ska jag göra! Bra jobbat 58laila!
Huva, förra veckan var inte en av mina muntraste veckor, lyckades komma över 10000 steg 3 dagar och det var med hårfin marginal! Det har inte börjat bättre denna vecka, igår blev det 4658 steg och hittills idag är siffran densamme och någon promenad blir det inte för min del, gick iväg till affären mellan skurarna, ringde efter gubben när jag skulle gå hem, och då har jag 5 minuters gångväg! Så omotiverad att gå på grund av regnet, riktigt så illa brukar det inte vara annars.. :/ Hoppas ni får en bra vecka! Jag hoppas på det med men man vet ju aldrig...
Här är minsann en som fått ihop 14 365 steg idag. Nu är det slut på latdagarna, nu ska både magar och hakor bort. Mullenutt, jaaa vilken "sommar" vi haft. Vet inte hur många gånger jag gett mig ut på en skogsrunda nu på semestern och kommit hem dyngsur. Hoppas det blir en fin höst, då ska vi ta igen alla steg vi missat pga regn, eller hur?! Pepp till er alla!
Hej - tillbaka till verkligheten. Vandringen i fjällen gick över förväntan. 12 mil på 6 dagar. Tyvärr så s-t det sig med stegräknaren - det kolliderade med avbärarbältet till ryggsäcken så när jag skulle kolla så hängde och slängde den bredvid. Omkring 20000 ateg per dag i snitt. Nu har jag vilat några dagar och i dag när jag var ute och plockade blåbär och svamp så brände det till i ryggen. Det känns inte allvarligt - men det gör ont. Återkommer om några dagar. har för avsikt att skaffa bugypump stavar för höstens promenader. Semester ett tag till så det blir sporadisk uppdatering. Pepp till er alla. :-)
idag blev det10,390 jag verkar gå väldigt mycket på jobbet, och ändå är det bara lugnet före stormen..ska bli spännande att se om det håller i sig..är så glad att det är över 10,000 steg per dag
Kul med lite liv i tråden igen! ar2d2, 20 000 steg per dag lär ju aldrig en annan komma upp i, och det var din semester det! Otroligt bra jobbat måste jag säga! Du var värd all den vila du kunde få! 58laila, hur ska stormen då bli? Visst är det väl så att man blir glad för varje steg man är över de 10 000. Själv kämpar jag som en gnu måste jag säga. Kom igen allihop, glöm inte varför vi är med i tråden, våra 10 000 steg om dagen är målet!
hihi idag blev det 15199steg, det jag menar med stormen är att det varit lungt på jobbet det mesta sätter fart i slutet av aug. ska bli väldigt spännande att se skillnaden .. tyckte ju att jag gick och gick på semestern men så snopet när det blev mer när jag jobbar,,har fått med mig en kollega på stegräknrtävling vi mot varandra en kul grej bara..