Veteran
1356 inlägg
Har sedan ett tag tillbaka tagit tag i min mat, och nu är det dags att börja röra på sig. Är det någon som vill hänga på och ha som mål att gå 10 000 steg/dag? Hade varit kul om vi kunde peppa varandra! Är trött på att vara en soffpotatis, men varför är det då så svårt att komma ut och röra sig?
Igår blev det 16380 steg Idag blev det milen och just nu visar mätaren 27213 steg, ska max gå 100 steg till :) Kul att kolla historiken, genomsnittet denna månad är 13179 så jag är nöjd med mitt nya leverne, skönt att komma igång, nu får jag nästan dåligt samvete om jag inte gått en promenad och det är bra tycker jag för då kommer jag mig ut :) Ny vecka i morn, sista semesterveckan här....
Hur går det för er alla, har ni tagit semester från er stegräknare? Här går det lite dåligt med promenaderna, men vikten går ändå stadigt neråt ... skönt. Imorse stod vågen på 70,6 vilket betyder att jag har sexan i sikte. Thyndra, jag vill bara berätta att jag läste din berättelse om din viktresa här på MD. Jag är djupt imponerad över vad du gjort! Det var otroligt peppande att läsa om din viktminskning, 63 kg! Då ska jag minsann klara mina åtta-nio kilo som jag har kvar. Ska vi ta oss i kragen och kämpa lite igen med våra stegräknare? Vad säger ni? Och Thyndra, om din stegräknare fortfarande är isönder är det dags att köpa en ny nu!
Åh, nu har jag haft semester ett tag från min stegräknare... Men nu börjas det på nytt igen :)
min fungerar inte alls, fick den av matdagboken gick 7,6 km på lida den stog på 1000 steg, så ska försöka hitta en nu idag har jag gått 9,4 km
Kamillas, bra då får jag också lite press på mig. :) 58laila, vad duktig du är som promenerar så mycket. Har jag gått tre km idag sammanlagt (lite trädgårdsarbete) så är det nog allt.
Kroppen har sagt ifrån i 4 dagar men igår och idag har jag passerat 10000 steg åtminstone, vilket är målet, lufsar omkring, kroppen skriker om jag går för fort eller för långt, fick mig en minnesbeta när jag gick milen, kroppen ville bara hälften. Lovat min sjukgymnast att max gå 5 km nu men istället kommer jag knappt upp i 4 km på hela dagen. Idag 4,5 km... Kämpa på där ute! pepp pepp
Mullenutt, tänk på att 1 km är bättre än inga steg alls. Kram till dig!
så roligt att ni är flitiga trots att det nu, förhoppningsvis, är lite latare dagar. Jag har noll koll har inte ens stegräknaren med. Jag lovar bot och bättring. På onsdag bär det i väg norrut och 12 mil vandring. Skall ta med räknaren då det kan vara roligt att se hur många steg det blir. Hälsningar från en solig mellanskärgård!
Jag är ny här,, o väntar på min stegräknare som jag skulle få när jag blev plusmedlem...jag rör mig rätt mkt redan men det vore kul att ha ett mål att nå varje dag...är det någon som vet om den bara räknar just steg el den noterar även om man gör annan aktivitet....t.ex gympar
Tack Fetis50 :) Så här har det sett ut under helgen: Fredag: 10244 Lördag: 10837 Söndag: 17832 Så det blev bra avslut på veckan som började så illa iaf :) Ny vecka, nya promenader, nya arbetsdagar (semestern är slut...)