icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

10 000 steg/dag, någon som vill hänga på?

Veteran
1356 inlägg
17 maj 2012 09:52

Har sedan ett tag tillbaka tagit tag i min mat, och nu är det dags att börja röra på sig. Är det någon som vill hänga på och ha som mål att gå 10 000 steg/dag? Hade varit kul om vi kunde peppa varandra! Är trött på att vara en soffpotatis, men varför är det då så svårt att komma ut och röra sig?

• Veteran
    1356 inlägg
    13 augusti 2012 22:13

58laila, det är perfekt att tävla mot någon annan, då blir man sporrad juu. Idag stannade min räknare på 9332, har börjat jobba efter fem veckors semester. Jag hade bestämt att gå mycket på semestern, men jag latade mig mest tycker jag nu när jag tittar i backspegeln. Jag mår nog bäst att ha mina rutiner och jobba, blir mycket piggare då (förutom på morgonen såklart, trodde inte det var sant när klockan ringde kvart över fem).

• Veteran
    1187 inlägg
    19 augusti 2012 10:49

Hallåååå - någon här?? Nu får vi ta oss i kragen!!! Åtminstone skall jag ta tag i min och komma ur den uppförsbacke som jag hamnat i. I morgon börjar jobbet på allvar så nu åker stegräknaren på igen och lite mer skärpning på vad som stoppas i munnen. Nu har sommaren viktmässigt inte varit en katastrof - jag har lyckats gå ner lite :-) Pepp till er alla - nu vandrar vi vidare....

• Mycket engagerad
    126 inlägg
    20 augusti 2012 21:50

idag 14,722 känns konstigt att man faktiskt knatar så många steg på en dag och det mesta på jobbet

• Veteran
    1187 inlägg
    20 augusti 2012 21:56

9281 - inte riktigt i mål men... det är första dagen på 2 veckor som jag haft stegräknaren på. Energin räckte i alla fall till inköp av nya stavar - så i morgon skall det promeneras :-)

• Mycket engagerad
    126 inlägg
    13 februari 2013 21:17

drar tag i tråden igen håller på att komma igång med stegen igen7573 nu

• Veteran
    1187 inlägg
    13 februari 2013 21:27

Å så roligt - jag vill vara på igen - fast just nu är vädret inte så promenadvänligt. Jag har snart en skidvecka att se fram emot (V9) men efter den så hänger jag gärna på igen. Starta gärna så kommer jag tillbaka v10 :-) Pepp!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    14 februari 2013 08:05

Hej - jag skulle också behöva komma igång och gillar att gå hellre än att springa. Ska införskaffa en stegmätare och så hänger jag på. Tips på vad jag ska köpa?

• Mycket engagerad
    126 inlägg
    14 februari 2013 21:28

vet att intesport har bra, finns även som app jag använder en från tappa då jag är med i utmaning vi ska gå ca 10.000 steg per dag för att när slutmålet är nått har vi gått till Grönland så jag kommer köra hårt nu, tävlingen börjar i morgon så laddad nu

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    15 februari 2013 08:31

Härligt 58laila! Ska ut och shoppa i morgon så då ska jag kolla intersport och så var det någon som tipsade om att de har på Clas Ohlsson. Skulle vara skönt bara att vara av med detta slaaask som är så jobbigt att gå i...

• Mycket engagerad
    126 inlägg
    15 februari 2013 17:31

men man går ju inte bara ute, jag har snart gjort en gång här hemma ..hihi