Veteran
1356 inlägg
Har sedan ett tag tillbaka tagit tag i min mat, och nu är det dags att börja röra på sig. Är det någon som vill hänga på och ha som mål att gå 10 000 steg/dag? Hade varit kul om vi kunde peppa varandra! Är trött på att vara en soffpotatis, men varför är det då så svårt att komma ut och röra sig?
Söndagen blev en bra dag. först jobbade jag sen var familjen ute på en lång cykelrunda, ca 1,5 timme. Stegen 12920. Pepp och kram på er
Det märks att man har en administrativ tjänst denna vecka, stegen blir mindre fast man är ute och går på kvällen. 8663 steg blev det igår. Pepp och kram på er
Ligger lågt några dagar på grund av förkylning. Pepp till er andra! Missa inte Venuspassagen i natt. På med vandrardojor och svetsglasögon och möt soluppgången. :-) 117 år till nästa tillfälle, fast enligt uppgift mäjlig att se från Mars 2030 och 2032
Måndag så har jag inte någon riktig ordning på hur många steg det blev men med tanke på promenaderna så blev det åtminstone 14000 steg, igår tisdag så blev det 17000 steg och idag onsdag är jag uppe i 23885 steg :)
Här kommer en som slarvad med både stegräknare och promenader! Idag skärpte jag dock till mig och resultatet blev 12122 steg. Lina1962, jag har också en administrativ tjänst. Många gånger har jag bara gått ca 3000 steg när jag kommer hem från jobbet. Men lägger jag till en promenad på lunchen på en halvtimme och en halvtimmes promenad på kvällen när jag ätit så brukar jag klara 10 000-gränsen. Thyndra, 23885 är ju jättebra (speciellt med tanke på att dagen ännu inte är slut hahaha). Men för mig är den, nu ska jag gå och lägga mig och läsa. Sov gott allihop, imorgon är en ny stegsamlardag!
Tisdagens steg 7221 mindre bra. Onsdagen blev det lite bättre 11696 detta får man vara glad över. :) Pepp och kram på er
14628 steg blev det idag :)
9825 steg blev det igår, hade bara behövt ta mig i kragen och gå en runda runt huset innan jag la mig, då hade jag nått mitt mål på 10 000 steg, men jag var för trött. Ha en bra dag!, om vädergubbarna har rätt ska vi få åska och regn ikväll ... låter inte lockande att ge sig ut och traska i sådant väder. Vi får hoppas att de har fel (även denna gången hihi)
Jag har börjat dagen med över 20 000 steg, verkar vara helt galen just nu. men vad gör man inte för att skjuta på dammsugningen.....
Till och med jag har satt på mig räknaren igen och vågat mig ut. Det blir nog inte så många steg i dag då hostan inte är att leka med, speciellt på nätterna. Puh, men jag kommer igen