Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Till mellanmål brukar jag göra en smoothie på hallon och yoghurt, mums! Brukar bli ca 110 kcal för 2 dl hallon, 1 dl lättyoghurt och 1/2 dl minimjölk :) Du behöver såklart inte använda minimjölk, jag vet att många inte gillar det, men jag praktisk taget växte upp på det och mår illa va annat, lycka till! Kram!
JA NU JÄKLAR KÖR VI! Ställer klockan imorgon för en 30 minuters löpningsrunda före jobb :) Smidigt Hemine94, det ska jag prova! Låter gott :) Hoppas det stillar hungern med :D
Får jag hänga på? Vill ner 4 kg till jul
Självklart, välkommen! Nu tutar vi och kör och glöm inte notera era kondispass i dagboken ;-) -5 kg till jul eller hur ?!?!
Självklart!!!!
Är gärna med i gruppen - nystartade i går. Blev inspirerad av matdagbokens 8-veckors GI-program som startar med fyra veckor rivstart (som går lite mer åt lchf-hållet). Har ca 6-8 kilo att gå ner. Tappar jag 5 till jul så är jag mycket nöjd.
Nyss powerwalkat 10 minuter + joggat 20 minuter före frukost. Känns bra. :) Lägger in mina mått idag (väger mig imorgon - hinner förhoppningsvis fixa batterier till vågen före jobb) Midja: 73 cm Höft: 92 cm Lår: 54 cm Mage (vid naveln): 88 cm Kom igen nu tjejer! :)
Vi hade väl kunnat köra lite matutmaningar också? "ät inget godis", "drick ett stort glas vatten före varje måltid" etc..
Hej igen! Jag tänkte köra en måndadsutmaning med er!!! Japp ni läste rätt =) Efter sommaren så är det skönt att få rensa kroppen så jag utmanar er i en " Vit Månad " dvs ingen alkohol på en hel månad. Jag började för 5 veckor sedan och jag kör i en månad till =) Vem vågar anta utmaningen? Peppkram till er alla!
Jag dricker inte så den månaden blir lätt för mig :)