icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    13 september 2012 08:58

Godmorgon tjejer! Hur mår ni i dag? Hur går det för er med mat och träning och positivt tänkande? Solen skiner här på Cypern från en nästan klarblå himmel och idag har vi 33° i skuggan, jag sitter i bikini i loungemöblerna ute vid poolen och njuter av en kopp grönt te efter en härligt tufft pass med min PT och en powerwalk på det. Min nya PT älskar Bootcamp och tabata inervaller så det har jag kört nu 2 morgnar på raken, jisses så jobbigt det är men så skönt efteråt. Jag var helt slut i hela kroppen så jag var tvungen att ta en powerwalk efteråt för att inte få så mycket träningsvärk imorgon och på vägen hem plockade jag massor av avocados. Vi har massor av avocadoträd precis runt knuten och vad är godare än en smarrig guacamole till en grillad köttbit eller mosad avocado på en LCHF macka? Jag kör på med min periodiska fasta och den funkar perfekt för mig, vad har ni för viktminskningtaktik? Simma lugnt idag och må bäst! Carpe Diem!

• Veteran
    1310 inlägg
    13 september 2012 09:04

Flodis@det känns lite för osäkert, jag vill ju ha sol & värme utan kofta på kvällen!

• Veteran
    1732 inlägg
    13 september 2012 09:34

CamillaQ@ Välj ett annat land, typ Kanarieholmarna, alla säger att okt nov är den bästa tiden där. Lycka till!

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    13 september 2012 14:52

Varför hamnade du på Cypern? Hur gammal är du? Låter ju så skönt med värme.

• Engagerad
    65 inlägg
    13 september 2012 20:56

Jag räknar mina kalorier! Försöker äta mycket protein och äter även mycket yoghurt och kvarg som mättar men innehåller färre kalorier. Såhär ser en vanlig dag ut för mig (arbetsdag): Frukost: 1,5 - 2 dl yoghurt Lunch: 150 g turkisk yoghurt, 50 g blåbär, 10 g valnötter (ibland en rågsmörgås med skinka) Mellanmål: En frukt Middag: VANLIG middag (självklart med tanke på kalorierna), en portion. Brukar bli cirka 1000 - 1200 kcal. Använder mig av ShapeUp via telefonen så jag kan skriva in direkt vad jag äter - även på jobb. Dricker bara vatten, fungerar jättebra för mig. Jag måste äta något riktigt gott (dvs. "vanlig" mat) på kvällen, annars faller jag lätt ur dieten. Jag försöker att äta middag vid 19-tiden, på så sätt hinner jag inte bli så sugen under kvällen. Än så länge går det bra! ;)

• Veteran
    1732 inlägg
    13 september 2012 21:13

Låter sunt och bra Ilinis =) Kämpa på!

• Veteran
    1310 inlägg
    14 september 2012 07:52

Red min egen häst på fältet igår, trim 30min. Solen lös & det blev svettigt. Tömkörde den äldre hästen, först i ena varvet & sen i det andra & i det sista varvet haltade han. Så det blev inte mer där! Verkade inte ha ont! Men trist för han är stor & stapplig, så han behöver jobbas varje dag. Stackare! Sen blev det hämta barn-laga mat- läxläsning & kanelbullbak. Min dotter har velat baka kanelbullar ett tag nu så jag tänkte att det kan vi väl göra. Det förgyller alltid våran vardag när vi gör något sådant tillsammans, & sonen vill oxå vara med. Jag kunde bara inte motstå degen & sen de nybakta bullarna! Sen när barnen var lagda & disken efter bullbaket diskad & de nygräddade bullarna inlagda i sina påsar, då var jag såååå trött. Gick & la mig! 2h 15min trim avklarat, skulle kunna tänka mig att jag avverkat 0,5 mil på tömkörningen & joggingrundan. Slog mitt eget rekord idag på plankan, så mitt nya rec är 47sek! Gjorde 10 armhäv på tå oxå! Dagens vikt: 77,5kg. Jag är ändå nöjd att jag står stilla denna vecka för jag har inte haft tid eller ork att göra det lilla extra. & om det spelar ngn roll så har jag lingonveckan! Ska försöka göra ett ryck i helgen ändå, så får jag en god start nästa vecka! Ska tävla på söndag med hästen, så där blir ju en del brända kcal!!

• Veteran
    1732 inlägg
    14 september 2012 08:47

Åhh vilken härlig dag CamillaQ!!! Underbart att få läsa om era dagar =) Själv så sitter jag vid poolkanten i skuggan i bikini och njuter av denna varma dag, 33° igen. Vår kattunge springer omkring här i trädgården och upptäcker nya saker varje dag, hon är endast 5 veckor snart och vi hittade henne i söndags, mager och eländig. Nu mår hon prima och det känns underbart i hjärtat! Sedan har vi 5 andra katter som vi har tagit hand om sedan de var små för ett år sedan men de är mest ute på vift och kommer hem när de är hungriga...och de har inte riktigt accepterat vårt nya tillskott ännu. Jag fick en inbjudan idag till öppet hus till ett resquecenter för åsnor och hästar i början på oktober, tänk att de har tagit hand om 80 st åsnor och 40 st hästar som har farit illa..... Jag ska ta med mig maken dit och kolla in vad de har att erbjuda och hur vi kan hjälpa till. Maten fungerar hur bra som helst för mig, jag kör på med min periodiska fasta och äter frukost först efter 16 tim efter gårdagens middag. Mår hur bra som helst på det och sedan äter jag som vanligt i 8 timmar, typ mellan 13-21. Det brukar bli rester till frukost som egentligen blir som en lunch och sedan äter vi middag här runt 20.00, vi försöker att inte äta senare trots att vi bor i Medelhavet. De äter ju så sent här och nu förstår jag faktiskt varför, det är för varmt så de väntar tills solen har gått ner för då är det svalare. Vågen idag stod på 61,3 kg så jag har tappat några hekto, tack för det att det inte går åt andra hållet =) så jag hoppas att vågen står på 61,0 kg på onsdag nästa vecka. Igår blev det två powerwalkar a 30 min och idag kommer det bli en i eftermiddag/ kväll innan middagen och så ska jag göra plankan och så många armhävningar jag klarar på tå, ca 25 st. Ikväll ska vi grilla oxfilé som är billigt här, 20€ kg och den är pinfärsk och man köper den direkt av slaktaren. Till det serverar jag klyftpotatis till kärleken och ugnsrostade grönsaker till mig och en hemmagjord beasås. 4 portioner 250 g smör 3 äggulor 4 vitpepparkorn 2 schalottenlökar Färsk dragon, färsk persilja salt, peppar 1/2 dl vatten 1/4 dl rödvinsvinäger Skira (smält) smöret på svag värme i en kastrull. Ta av kastrullen från plattan men håll smöret varmt. Finhacka 2 schalottenlökar och lägg hacket i en kastrull tillsammans med 1 liten kvist dragon, vitpepparkorn, rödvinsvinäger och vatten. Låt reducera till hälften (koka ihop). Sila ner lökskyn i en ny kastrull. Lägg tre äggulor i en hög bringare, häll ner lökskyn. Sätt stavmixern i botten och sätt igång medan du i en fin stråle häller ner smöret, kör stavmixern upp och ner under tiden. Lägg i lite klippt persilja, dragon och salta och peppra. Klart! Vad kommer ni att unna er i helgen? Jag lästa följande: Enligt näringsfysiologen Fredrik Paulun räcker det om du äter bra under 70% av din vecka, i detta fallet stenålderskost, för att ge utrymme åt annat 30%! Med annat menas självklart inte att totalfrossa utan kanske tillåta sig något extra på helgen! 70% innebär måndag-fredag, och 30% lördag-söndag! Ha en skön fredag tjejer! Peppkram på er att ni gör bra val i helgen =) Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    14 september 2012 08:52

Hej tjejer! Jag skulle vilja veta vad ni har för målvikt den 24/12 och hur långa ni är =) Peppkram på er! Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    14 september 2012 09:04

Här kommer lite förslag på kalorisnåla mellanmål Melonsallad ProPointsvärde: 2 Kcal: 125 Gör så här: Tärna en klyfta honungsmelon, blanda med 1 dl hallon och blåbär. Servera med 2 msk vaniljkesella och 5 hackade hasselnötter. Mangosorbet med kanelbullekaka ProPointsvärde: 3 Kcal: 130 Gör så här: Skeda upp 1 dl mangosorbet och smula en riskaka med kanelbullesmak över. Keso med blåbär ProPointsvärde: 2 Kcal: 110 Gör så här: Blanda 1 dl keso mini med ½ tsk vaniljsocker och strössla över 1 dl blåbär. Carpe Diem!