icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    19 december 2012 18:21

Här bjuder jag på en underbar och hälsosam boll med både doft och smak av julen. Du behöver: 2 äpplen, skalade och skivade 1 msk kanel 2 msk kokossocker 1 msk kokosolja att steka i 3 msk kokosolja 6 dadlar 1 dl russin 3 dl valnötter 1 dl mandelmjöl. riven kokos och chiafrön att rulla i Gör så här: Stek äppelskivorna i kokosoljan och pudra över kanelen och kokossockret. Stek under omrörning tills de blir mjuka. Lägg äpplena i en bunke och häll även ned resterande kokosolja, dadlar och russin. Blanda ihop till en jämt fördelad smet med stavmixer. Häll sedan ner valnötter och mandelmjöl. Mixa även ihop det. Det gör inget om det finns bitar av valnötterna kvar - det blir bara lite tuggmotstånd. Ställ bunken kallt en stund så att kokosljan stelnar och det blir lättare att forma bollarna. Rulla sist bollarna i en blandning av kokosflingor och chiafrön. Förvara kallt.

• Veteran
    1732 inlägg
    20 december 2012 06:06

Det finns ett talesätt som säger "Det inte vad du äter mellan Jul & Nyår som spelar roll, utan det som du äter mellan Nyår & Jul".  Det är helt sant, skitsamma vad du äter en vecka per år om du äter bra resten av tiden. Problemet är bara att Jul-Nyår inte är en vecka, utan det tenderar, i bästa fall, att vara ungefär en månad...  För vi börjar ju fira med pepparkakor och lussebullar redan första advent. Och sen fortsätter det i samma anda men läggs på saker hela tiden. Julgodis, glögg, mer bakverk, "mys-fika" i alla former, chokladaskar på kontoret...  En pepparkaka här, några Aladdin där, och sen lite julbord där vi äter "mycket av allt" ovanpå det. Och vi fortsätter gärna i mellandagarna. Och Nyår. Det är ju SEN vi ska ta tag i våra liv, någonstans runt den 10:onde januari... I BÄSTA fall har man gått upp två-tre kilo och kan vända detta i januari. I värsta fall så är januari så himla trist att man måste tröstäta godis och fikabröd hela januari också... Källa. Kostvägen   Mångas goda diet-intentioner har gått i stöpet under december så ha lite strategier för att klara det: Gör inga undantag "vid sittande bord", dvs fatta dina kost-beslut INNAN kakfatet kommer fram. Håll fast vid beslutet! Det ÄR lättare att säga nej till "allt förbjudet" än att göra ett undantag här och där. Det blir lätt för många undantag... Vad är det absolut bästa och godaste med julhelgernas mat/godsaker? Undantag ska bara göras för det bästa dvs inte för trista torra industribakade lussebullar bara för att "alla andra" äter... Om du trillar dit på något oplanerat- ta tillbaka kontrollen direkt! Låt det inte gå dagar som blir veckor...

• Engagerad
    60 inlägg
    20 december 2012 21:17

Håhå jaja, det har varit mycket nu. Minns inte när jag rapporterade sist, men nu är det 69,1. Nu väntar helgerna och sedan en tur till Teneriffa, så det återstår att se vad det kan göra för vikten :-) Vet inte vad ni andra säger, men jag som uppenbarligen inte når målet till jul, tänker fortsätta. Skam den som ger sig. Nu tänker jag ta de där kilona och dessutom ett kilo till. - 6 kg till påsk gäller numera för mig! God Jul!

• Engagerad
    60 inlägg
    20 december 2012 21:21

ooops. Missade detta när jag nyss skrev min egen utmaning, men den verkar ju liknande så jag hänger på.

• Veteran
    1732 inlägg
    20 december 2012 21:28

Vi är "inskolade" sedan länge att vi ska äta frukost, lunch, middag. Och gärna 2-3 mellanmål. "Det behöver du för att fungera" som min senaste hälsoenkät på jobbet sa...  Hur vet de att jag behöver det...?   Jag är som hungrigast på morgonen-förmiddagen. Om jag har mycket tid äter jag gärna mitt huvudmål till frukost. En gång räknade jag ut kalori-intaget på en sådan stor frukost. Det var 800-900 kalorier. Enligt vissa professorer och experter "ska" en frukost innehålla 400-500 kcal och därmed borde min dag vara "förstörd" tidigt, och jag borde bli överviktig- men i verkligheten är det ju helt tvärtom... Jag blir mätt, står mig länge och orkar mycket. Lunch och mellanmål blir inte så viktigt. Middag äter jag gärna men inte så mycket som förut. För att jag inte behöver, inte för att jag "bantar".   Känn efter i DIN kropp. När på dagen är du som hungrigast? När behöver du som mest energi? När passar det bäst att äta?   

• Veteran
    1732 inlägg
    20 december 2012 21:28

Men åh vad skönt med Teneriffa!!!!!

• Engagerad
    60 inlägg
    20 december 2012 22:04

Jepp! :-)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    21 december 2012 10:09

Dagens vikt är 62,2 så lite neråt i alla fall fast det har varit lite si och så både med mat och motion. I kväll ska vi bort och träffa min pappa med sambo hos min bror och svägerska, blir lite julmys i förskott. Sen jobbar jag 2 nätter till innan jag får julledigt. Gå av min sista natt på julaftons morgon. Sen ska vi ha julmiddag hos oss. Ha en riktigt God jul och ett Gott nytt år!!

• Engagerad
    80 inlägg
    22 december 2012 09:47

Vägde mig i onsdag men glömde att skriva här... 65.3

• Engagerad
    80 inlägg
    22 december 2012 09:55

Idag blir det städning, Valborg och förhoppningsvis hinner jag med ett spinningpass också! :) Är faktiskt kär i Spinning sen jag provade det för någon månad sen! Tänkte baka på förmiddagen så det blir lite lättare att stå emot allt gott. Önska mig lycka till