Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
åhh vad härligt Madde, bra kämpat! Som sagt det är mycket bra att skriva upp ALLT vad vi stoppar i oss man blir medveten på ett helt annat sätt då. Jag har kört ett stentufft träningpass med min Pt och nu är jag precis hemkommen från ett Spahotell vid havet efter en skön och välbehövlig massage! Imorgon blir det beachträning och min son ska med, kul kul. Därefter så ska vi samlas på True Bliss och dricka häslosamma smoothies, mums! Solen skiner och jag med den, vi ska åka iväg på en utflykt strax, nercabbat såklart! 26° och strålande sol! Glömde berätta att jag precis har pallat massor av avocados och citroner, mumsfillibabba!!! Ha en skön helg alla!
77.1 idag
Jag älskar sparris, du kan grilla på spisen i en grillpanna och sedan linda parmaskinka runt den och servera som gott tillbehör. Jag brukar oxå koka sparrisen precis aldente och tillsätta den i en gräddsås som jag gjorde mycket förr, koka upp grädde med en hönsbuljongtärning, tillsätt lite vitpeppar och strax innan serveringen tillsätt sparrisen i såsen. Gräddsås för LCHF:are såklart men du kanske kan modifiera den så den passar dig ;) Den är även god i soppor och i sallader, mums! Jag har kört en rawfood dag idag och det har gått hur bra som helst, imorgon börjar jag min Detox på minst 14 dagar, om jag nu fixar det, men jag hoppas!!! Kram om en skön söndagskväll!
men det är ju mindre än förra veckan, eller hur :) Kramen!
Var så god, mitt underbara glutenfria recept på Lussekatter, härligt saftiga! Lussekatter 20st 100-125 g smör 2 dl mjölk 1 pkt jäst 1 paket kesella 1- 1,5 dl agavesirap eller maskobadosocker 1 tsk bikarbonat 1 st ägg 1,0 g saffran, 2 paket 1 krm salt 500g glutenfritt mjöl 1 msk fiberhusk, som får svälla i degspadet innan mjölet tillsätts. Garnering: russin Pensling: ägg Smält smöret. Häll i mjölken och låt det bli fingervarmt. Rör ut jästen i degspadet. Tillsätt kesella, socker, ägg, saffran, salt och till sist mjölet blandat med bikarbonaten. Arbeta degen med degkrokar. Jäs degen övertäckt ca 30 min. Arbeta degen igen. Dela i 20 bitar. Baka ut. Garnera med russin. Jäs bullarna övertäckta på plåt ca 30 min. Pensla med uppvispat ägg. Grädda i 250 grader ca 4 min.
Tack snälla, detta ska jag testa!!! Kram
Farligt goda, har satt i mig 4 st redan....fast det borde jag inte skrivit här:-/
Jag är inne på dag 2 i min Detox och jag mår strålande än så länge, he he he. Har en detox musli inne i ugnen; Ingredienser 1 st äpple 1 st apelsin, skalet 5 st torkade dadlar 3 msk honung 1 tsk kanel 1 dl solrosfrön 1 dl mandel 1 dl paranötter 1 dl hasselnötter 1 dl pumpafrön 0.5 dl solrosfrön 0.5 dl linfrön 0.5 msk solrosolja Gör så här 1. Sätt ugnen på 125 grader. 2. Skär äpplet i bitar. 3. Lägg äpple, rivet apelsinskal, dadlar, honung, kanel och solrosfrön i en matberedare och mixa i någon minut. 4. Lägg massan i en stor skål. 5. Lägg mandlar, paranötter och hasselnötter i matberedaren och mixa hastigt i några sekunder. Det ska vara grova bitar. 6. Blanda nöthacket, pumpafrön, solrosfrön och linfrön med massan. 7. Smörj en ugnsplåt med solrosolja. 8. Bred ut blandningen och platta till. 9. Sätt in plåten i ugnen i 1 timme. 10. Sänk temperaturen till 50 grader och låt stå 6–8 timmar och torka. 11. Ta ut plåten och bryt müslin i småbitar. 12. Förvara i en burk med lock. den är underbart god till mandelmjölk :) Nu ska jag ut i solen och slå lite bollar ( golf ) Imorse körde jag ett stentufft PT pass och jag slog mitt nya rekord, jag gjorde 100 omvända rodd, 200 armhävningar på tå och 300 knäböj med hopp på 17,15 minuter. För 3 veckor sedan gjorde jag denna övning på 23,38 min. en förbättring på 6 minuter!!!! Kram om en skön dag!
Jag är inne på dag 2 i min Detox och jag mår strålande än så länge, he he he. Har en detox musli inne i ugnen; Ingredienser 1 st äpple 1 st apelsin, skalet 5 st torkade dadlar 3 msk honung 1 tsk kanel 1 dl solrosfrön 1 dl mandel 1 dl paranötter 1 dl hasselnötter 1 dl pumpafrön 0.5 dl solrosfrön 0.5 dl linfrön 0.5 msk solrosolja Gör så här 1. Sätt ugnen på 125 grader. 2. Skär äpplet i bitar. 3. Lägg äpple, rivet apelsinskal, dadlar, honung, kanel och solrosfrön i en matberedare och mixa i någon minut. 4. Lägg massan i en stor skål. 5. Lägg mandlar, paranötter och hasselnötter i matberedaren och mixa hastigt i några sekunder. Det ska vara grova bitar. 6. Blanda nöthacket, pumpafrön, solrosfrön och linfrön med massan. 7. Smörj en ugnsplåt med solrosolja. 8. Bred ut blandningen och platta till. 9. Sätt in plåten i ugnen i 1 timme. 10. Sänk temperaturen till 50 grader och låt stå 6–8 timmar och torka. 11. Ta ut plåten och bryt müslin i småbitar. 12. Förvara i en burk med lock. den är underbart god till mandelmjölk :) Nu ska jag ut i solen och slå lite bollar ( golf ) Imorse körde jag ett stentufft PT pass och jag slog mitt nya rekord, jag gjorde 100 omvända rodd, 200 armhävningar på tå och 300 knäböj med hopp på 17,15 minuter. För 3 veckor sedan gjorde jag denna övning på 23,38 min. en förbättring på 6 minuter!!!! Kram om en skön dag!
Tränat ordentligt idag så nu vill jag att vågen också ska börja röra sig neråt.