icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    12 november 2012 16:08

Underbart NikkiLee, jag bloggar och jag älskar det! Jag har tränat idag och börjat äta bra idag. Jag var hos veterinären idag med en av våra katter och han hade brutit höften så imorgon blir det operation, stackarn!!! Här kommer ett smarrigt och lite nyttigare recept på blåbärsmuffins: Blueberry muffins 6 ägg 1 dl ghee eller kokosolja 1 dl rå honung 1 dl kokosmjöl 1 tsk bikarbonat 2 nypor havssalt 1.5 dl frysta blåbär + 1 tsk kokosmjöl Sätt ugnen på 175 grader Smält kokosoljan ovanför ångande vatten i en rostfri skål och rör ner honungen så den löser sig Vispa ägg, kokosolja och honung fluffigt med en ballongvisp i en stor skål Blanda sedan de torra ingredienserna i en annan skål och vispa ner dem i äggsmeten till en jämn muffinssmet I en skål så rör du försiktigt ihop blåbär med kokosmjöl Vänd ner dem i smeten försiktigt och häll upp i 12 stycken muffinsformar som står i en muffinsplåt. Fyll muffinsformarna till ungefär 3/4 och baka i ugnen ca 12-15 eller tills de har fått fin färg!

• Veteran
    1732 inlägg
    12 november 2012 17:01

Otroligt fräscha drinkar som jag tycker du ska skåla i om du behöver något som piggar upp denna mörka årstid. Gröna drinkar 4 små glas/alt 2 större 3 dl äppeljuice 2 kiwis, skalade och delade i bitar 1 avokado, urgröpt från sitt skal 1 näve färsk spenat ev isbitar Mixa alla ingredienser och häll upp i glas. Tillsätt ev isbitar om du vill ha kallare dryck.

• På gång
    16 inlägg
    14 november 2012 07:56

Godmorgon allesammans! Dags för invägning idag och för min del blev jag väldigt positiv överraskad när jag ställde mig på vågen. -1,7 kg sedan förra onsdagen! Nu slog vågen 63,5 kg. Jag vill tacka för alla inlägg som är peppande och intressanta att läsa. När jag känner att motivationen sviktar läser jag några rader som någon av er skrivit. Tack som sagt. Nu kör vi på en vecka till. Lycka till allesammans!

• Mycket engagerad
    426 inlägg
    14 november 2012 08:27

Morgonens vikt 66,9kg. Så härligt att slippa denna 7:a. hoppas den håller sig borta nu... Är på väldigt bra humör idag. Pepp till er andra och hoppas på bra resultat.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    14 november 2012 10:28

Grattis både Lisa69 och nelah, vad duktiga ni är. Här har det gått bra den här veckan, många promenader har det blivit och även varit i väg på step. Vägningen väntar jag med till fredag och då hoppas jag på minus. Nu är det inte många veckor kvar till jul, jag gillar verkligen julen men samtidigt blir det jobbigt. Vet att jag har svårt både för godis och god mat så det blir en jätteutmaning. Brukar vara så duktig innan men sen trillar jag dit och har svårt att komma tillbaka igen. Så ska det inte gå i år! Vägning direkt efter jul och sen är det ett nytt år och nya kilo som ska bort. Pepp till er alla och kämpa på!!!

• Veteran
    1732 inlägg
    14 november 2012 11:45

Vad duktiga ni är ALLA! Självklart glömde jag att ställa mig på vågen imorse innan jag stack iväg till träningen, jag väger mig imorgon. Jag hade en tuff PT träning med massor av burpees på alla möjliga olika sätt, kul och tufft! Nu har vi varit inne på stan en sväng och träffat vår revisor och vi har det såå skönt här, 26° i skuggan och strålande sol. Kort kjol och linne på när vi var på stan och nu bikini, ska ha lite poolhäng och sedan ska jag ta tag i min läxa och skicka in den för granskning. Jag ska också bestämma vilken dag jag ska träffa en kille som har en PT utbildning här på ön som jag tänkte gå. Spännande! Peppkram till er alla!

• Engagerad
    60 inlägg
    14 november 2012 17:58

Dagens vikt: 69,6

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    14 november 2012 20:56

Jag hänger i tråden men har inte plockat fram vågen ur garderoben än. Det känns otroligt skönt även om jag inte kommer gå ner 5 kilo till jul. Försöker göra bra val när det gäller mat och tränar så mycket jag orkar. Har lärt mig att lyssna mer på kroppen och det är ett stort framsteg för mig. Fokus ligger i att äta lagom och leva nyttigt, hälsosamt och normalt :) Roligt att läsa om era framgångar, kämpa på!

• Engagerad
    80 inlägg
    15 november 2012 17:05

Nu har datorn äntligen börjat fungera normalt! Jag vägde mig imorse och den landade på 65.8!! Nu förstår jag hur mycket enklare det har varit med matdagboken! Men de är bara att ta nya dag och kämpa...

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    16 november 2012 07:41

64,2 stod det på vågen i morse. Härligt när det blir minus i alla fall. Den här veckan har gått bra, har kämpat både med maten och skrivit upp allt jag stoppat i mig. Det har blivit ett par pass och många promenader. Nej nu ska hunden och jag ut och gå sen ska vi på julmarknad med ett par vänner. Ha en skön helg!!