Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Tjenixen Det låter underbart med sol & värme men jag längtar tills snön kommer oxå. Då blir det fjällresor med härlig skoteråkning i ljuvliga Borgafjäll. Sitter just nu & väntar på tvättmaskinen & middag sen ska jag åka på spinning, den här veckan ska det bli tre gånger. Igår tog jag en promenad & lyssnade på "Hundraåringen som klev ut genom fönstret & försvann" har inte hunnit så långt men den är bra, Ha`re bra & sköt om er Zicka :-)
Godkväll alla! Vi har varit ute och snorklat 2 dagar i olika grottor och det har varit sååå häftigt, massor av fiskar och skönt i havet! Imorgon har vi hyrt 4 hjuling och ska åka iväg på en utflykt med 2 andra familjer, kul kul! Vi hörs imorgonkväll alla och lycka till med vågen imorgon! Peppkram Flodis
Oj vad ni skriver! Jag hinner inte läsa allt, livet rullar på i 180. Jobb, utvecklingssamtal, apt, utbildningsdagar, köra barn, hämta barn, simskola, flera sjukhusbesök varje vecka med barnen mm Jag är dock kvar och suger åt mig massa info och inspiration, kämpa på alla!
Vägdag idag: 76kg! Inte så pjåkigt ändå!
Jag är gärna med om jag får? Deltagare: Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Lisa69, 65.2 kg, 66.0 kg, 59 kg, -0.8kg /Lisa69
69,8 denna onsdag. Segt men på rätt väg i alla fall. Lider lite av sockerberoende, och har inga problem att äta och träna rätt, men faller för choklad hela tiden, grrr!!!
Är det ok med proteinbarer? Om vi tar Nutrilettbaren och en vanlig chokladbar, låt oss säga en vanlig Snickers. 100g : Nutrillett (chocolade crunch) kolhydrater 35g (30 från socker) protein: 31 g Snickers: kolhydrater 54 g socker protein 10,6 g Är det en jättestor skillnad? inte vad jag ser. Funkar det som måltidsersättning? Nej! du blir hungrig inom 1 t. Dels för att man blir aldrig mätt på en så liten portion (en bar är på 60 g) och dessutom på så mycket socker. Jag brukar kalla proteinbarerna för godis med protein i.
Jag glömde att väga mig i morse då det var lite stressigt på morgonen MEN jag säger GRATTIS till alla er andra, ni har ju gått ner!!! Tjohooo!
Välkommen Lisa69, läs gärna igenom gamla inlägg och vi väger oss på onsdagar som du förstod! Du får gärna skriva några rader då och då och vara lite aktiv här i tråden , det är alltid roligare tycker jag iallafall! VÄLKOMMEN!
Tjenixen Idag stod vågen på 77,2 , men det känns okej fast det är upp. För omkretsen på kroppen har minskat. Ha`re bra Zicka :-)