Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
veckans vikt 68 kg
Ja, som sagt. Sjukdomarna avlöser varandra & det är ju inte bra att jogga när man känner sig tjyvens. Tränar hästen gör jag ju iaf! Men vikt & julgodis funkar inte så bra! Jag återommer när jag mår bättre.
Krya på dig CamillaQ. Glöm inte att boosta kroppen med gröna smoothisar och D vitamin samt fiskleverolja :) Kram!
Tack Flodis & grattis till ditt hårda slit, som ger resultat.
Tack CamillaQ! Vet du vad, jag har verkligen kämpat som du skriver och jag har aldrig gett upp trots massor av veckor utan viktminskning. Ja du vet ju då du har följt mig. Igår fick jag ett sådant skönt kvitto på att vågen inte spelar så stor roll med tanke på all träning som jag utför. Jag väger 61 kg prick och är äntligen fit i kroppen. Jag tog p mig ett par jeans som satt tajt på mig när vi flyttade hit för drygt ett år sedan - nu rasade de av mig! Bara att ge bort för de är på tok för stora, jag drunknar i dem! Snacka om kvitto! Likadant när jag köpte nya byxor och jeans häromdagen, fick gå ner flera stl om jag jämför med ett år bort! Underbart! Jag äter fortfarande bra, mycket veggi mat och rawfood och såklart mina gröna smoothisar! Jag skapar en ny tråd i veckan där jag hoppas ni hakar på, jag kommer döpa den till " Nyårslöfte del 1 Påskafton " målet är att de som är med i gruppen ska nå sin målvikt och bli mer hälsosamma samt att alla förhoppningsvis ska träna :) Är ni på???? kram från Cypern
Klart!
Jag är också med! Krya på dig Camilla!
Tack madde65!
Är ni julstressade? Jag tränar som bara den denna vecka, det blir ett pass varje dag med min PT! Underbart! Badar varje dag i magnesiumsulfat som är bra mot träningsvärk ocg verkar som en detox för kroppen. Det är ett badsalt! Jag äter bra, mycket grönsaker och mina gröna smoothisar. Exprimenterar med rawfood som är såå gott, trodde jag aldrig då jag har varit den största köttätaren genom tiderna. Idag blev jag medbjuden på ett seminarie som går av stapeln i jan med min kostrådgivare, ni vet han är en Gud. Det inte han vet det vet ingen annan heller. Jisses vad jag lär mig! Jag delar med mig allt eftersom jag lär mig om ni vill :) Han hjälper min 20 åriga som som har krokiga fingrar och efter år hos olika läkare säger dem att de inte kan göra något. Men tji fick dem, min kostrådgivare kan och min massör. Vi har tagit massor av blodprov på min son och idag fick jag alla provsvar och det var 3 saker som han måste ändra på när det gäller kosten. Bla dra ner på köttkonsumtionen... Dags för mig att åka och handla inför julen! Vad har ni på ert julbord i år? kram från ett soligt Cypern och 20° i skuggan :)
Den sista tiden har jag haft en fantastiskt sug efter just rödkål. Det har visat sig att min kropp just nu behöver ha kål, jag har vart sugen på både rödkål och vitkål. Glad är jag för det då det är nyttigt och gott. Nu börjar de härliga kryddorna som saffran, kanel och kardemumma komma smygandes i matlagning och bakning. Jag använder mig av kardemumma och kanel året runt nu för tiden, så saffran är den krydda som blir extra intressant att jobba med just nu. Dessutom så älskar jag smaken riktigt mycket. Här bjuder jag på en rödkålssallad som går bra att äta som den är och njut av de härliga smakerna men även gott till en bit lax och varför inte en bit kyckling. Recept: En liten rödkål En rödlök 2 dl valnötter Ett päron 1 dl olivolja 0,5 gram saffran 1 tsk chiliörtsalt Gör så här: Skär rödkålen i fina strimlor, lika så med rödlöken, skär även päronet i fina skivor. Blanda olivoljan och kryddorna i en skål. Häll ner rödkålen,rödlöken, hälften av päronet och valnötterna i en skål och blanda om. Innan servering lägg upp den färglada salladen på ett fint fat, toppa salladen med resten av valnötterna och päronskivorna.