Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Härligt Flodis att få gå ner en storlek i byxor! Vad duktig du är som håller dig inom dina ramar! Jag har helt kommit i fel vanor med fika och inte varit och tränat på nästan 2 veckor. Sen går jag mina promenader med hunden även om dom blivit lite kortare nu när det varit så himla kallt. Men vägdag i dag och det blev i alla fall minus på vågen även om det inte blev mycket. 62,6 i alla fall. Nu är det en vecka kvar till jul och jag jobbar 4 nätter och det går bättre när jag jobbar än när jag är ledig. Är ledig nu i helgen och ska på 18 års kalas på lördag så då blir det både mat och vin. I kväll ska maken på julbord och jag har lovat minstingen att vi ska göra lite julgodis när han kommer hem från skolan. Ha en riktig myskväll han och jag! Nu ska jag ut och gå en sväng med hunden. Det är minus 14 grader ute nu. Ha en riktig skön helg och kämpa på sista veckan nu! Pepp!!
69,4 och rejält förkyld, blää!
Usch då krya på dig!!
Vilka kontraster det är. Jag ligger i bikini på en solstol och njuter vid poolen :)
Inte ett dugg avis:( Här har det börjat snöa igen och är minus 11 grader just nu! I morgon ska det bli runt 0 grader och bara hoppas att det inte blir regn istället. För föredrar ändå snön. Måste vara helt underbart där nere!
Jag föredrog också snö framför regn och slask när vi bodde i Sverige. Ja vi har det underbart här nere och vi trivs verkligen! Idag fick äntligen vår ena katt gå ut efter en månads vilande inomhus, han har opererat höften efter att ha blivit överkörd av en bil. Han bröt den. Stackarn. Men idag var han lycklig då han fick gå ut men det lustiga är att han var vid min sida hela tiden, ha ha ha. Och nu ligger han på sofflocket och myser :) På powerwalken idag pallade vi massor av apelsiner, citroner och grapefrukt. Underbart! Sedan var jag och köpte 3 kg blåbär så nu ska jag fixa min favvotårta: Blåbärs cheesecake rawfood Gör så här 1. Lös upp jästen i en bunke med porter, julöl, olja och sirap. 2. Smält smöret tillsammans med kryddor och salt. Låt svalna något innan det blandas i degvätskan. 3. Blanda i lite mjöl i taget och arbeta degen långsamt i maskin tills den är mjuk och elastisk. 4. Jäs degen i bunken till dubbel storlek. 5. Sätt ugnen på 175 grader varmluft. 6. Forma till limpor och jäs under duk i ytterligare cirka 1 timme. 7. Grädda vörtbrödet i cirka 50 minuter och sänk värmen till 150 grader efter 15 minuter. Låt svalna på galler under bakduk. Fyllning 1 ½ cup blåbär, färska eller frysta 3/4 cup naturella cashewnötter 1/5 cup agavesirap 1 msk citronsaft ½ tsk äkta vaniljpulver en nypa salt 2 ½ msk kokosolja Blanda samman alla ingredienser utom kokosoljan i matberedaren. Smält kokosfettet, tillsätt det och mixa igen. Tillsätt ytterligare lite agave om så behövs för konsistens och smak. Häll blandningen över pajskalen och ställ att stelna i kyl eller frys. Ta sedan fram lite före servering, så att den får upp temperaturen och smakerna lite. Kram om en skön kväll och bra kämpat alla!
Vad god tårtan lät! Idag blir det pepparkaksbak gör min del så jag får se hur det går! Ska i alla fall inte äta så att kg mår illa som jag gjort andra år... Jag ska äta måttligt :) Dagen började i alla fall med bra med en god omelett! Gjorde den med 2 ägg, rökt skinka, lite ost, mjölk och lite grädde! Så gott :) Nu ska jag bara göra mig i ordning och sedan åka och gymma. Gymmade ju igår, körde skivstång och sprang ute med gruppen! Funderar på att göra någonting liknande idag. Måste bränna bort kalorierna jag förhoppningsvis inte får i mig under pepparkaks baket!!!
Godmorgon! Vågen visade 61,1 kg idag. Helt ok med tanke på att jag inte har tränat sedan i tisdags. Jag ska på´t igen på måndag då är jag frisk igen. Jag boostar min kropp med massor av vitaminer och antioxidanter. frukosten bestod av en smoothies med blåbär, spenat, kiwi, brysselkål , avocado och äpple + acaipulver, mums! Vi åt frukost ute vid poolen iförd shorts och linne, det är varmt idag och himlen är klarblå. Solglasögon och keps på! Idag ska jag göra massor av rawfood,mums! Ha alla en skön dag! Dags för en najs powerwalk!
Här bestod förmiddagsmotionen av pulsande i snön med hunden och sen snöskottning!
Låter underbart med snökaos men kan inte riktigt ta in det här i värmen.