Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Jag väger precis samma som förra veckan, 61,5 kg och vet ni vad? Jag tror att detta är min målvikt! Jag tränar så mycket och är inte överviktig någonstans. Jag provade ett par jeans som jag köpte ifjol och det var sååå tajta då idag sitter de såå löst! Så jag har bestämt mig för att inte väga mindre än jag gör idag. NU får träningen forma kroppen och det gör den, jag har ju magrutor och ni ska se mina armar, finns inte en gnutta fett :) Jag är stark, idag gjorde jag ett styrketest och jag var starkare än killarna i killgruppen. Nej jag vill se kvinnlig och vältränad ut så därför är jag nöjd nu! Skönt att ha kommit till insikt, jag har ändå gått ner mer än 10 kg det sista året under tiden som jag har tränat hårt. Mycket fett har försvunnit och mycket muskler har tillkommit. Jag ser sund ut nu så skulle jag bli smalare så skulle det inte se snyggt ut. Nästa vecka ska jag göra en bodyscanning med min PT och då får jag veta exakt hur min fördelning ser ut när det gäller muskler, fett och vatten. Jag stänger inte ner tråden alls utan finns här! Hur går det för er andra? Peppkram från Cypern
Flodis det låter som en sund ide du har. Man ska inte stirra sig blind på vågen för att man kanske vägde så när man var yngre. Du tränar ju så mycket och muskler väger ju mer. Kan bara säga Grattis!! Härligt när man kommer till mål. Här går det bra än så länge. Har varit iväg på zumba i kväll och ute och skottat blötsnö! Riktigt jobbigt usch och fy. Nej nu är det dax för middag, lite sent men det är svårt att få tiden att gå ihop ibland. Har gjort lax med philadelphiost, creme fraisch och örter i ugn, sallad till mig och potatis till barnen och mannnen.
Tack Madde, ja det är skönt att kommit till insikt! Gott med lax :) Mina killar fick italiensk fläskfile idag med klyftpotatis och en riktig smarrig gräddsås me bacon i, inte alls nyttigt. Jag åt grillad halloumi och massor av grönsaker till, mums! Kör ju fortfarande min Detox, dag 11, ska hålla på i 28 dagar, skönt att rensa kroppen från alla gifter och perfekt att göra det innan jul för då vill man ju inte förstöra det man har åstadkommit, eller hur! Kram om en skön kväll, blötsnö låter inget vidare. Vi har haft en sådör dag vädermässigt idag, 22° men imorgon ska det bli skönt igen så vi ska ut med båten ;;) NU ska jag ta tag i min läxa!!!!
Härligt Flodis grattis :) Jag har samma vikt som förra vecka 67,5kg. Verkar ha kommit till en platå. Får nog ändra lite på nått.
Ooops, glömde att det var onsdag. Fel vecka här, men 69,6.
Dagens vikt är 63 kg, känns jättebra. Nu är det inte mycket kvar för att ha klarat målet 5 kg till jul. Jag ska fixa det! Hur går det för er andra? Pepp till er!!
Jag stod på 61,2 kg i morse :) Men som sagt jag är nöjd som det är nu. Fågelkvitter väcks vi till numera varje morgon man kan tro att man är i Sverige på våren för jisses vilket tjatter det är ;) Njuter! 25° idag och strålande sol, ska iväg till stranden för en tuff träning snart! Sedan ska vi ut med båten på havet och njuta av livet! Grattis Madde vad duktig du är, klart du fixar dina 5 kg, du har the power girl! You rock! Peppkram till alla!
Ja, tbx igen efter utbildning & halsfluss! Oxå tbx på 77,7kg imorse men sattsar på att nå 76kg strecket tills på fredag!!
Härligt Flodis att din vikt rört på sig, äntligen!! Du är ju såååå duktig med träning & mat! Detta är du välförtjänt av! Fortsatt lycka till!
Kämpa på Camilla så fixar du det! Pepp!!