Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Åh flodis kan du skicka hit lite musli, älskar sådant! Mums! Drömde förresten att jag var på semester på Cypern och skrev det till dig här på matdagboken så att vi kunde träffas hehe.
Karanna, välkommen när du vill =) hade varit så kul att ses :)
Ja, då e man me på banan igen. En veckas all inclusive på Gran Canaria & vågen landade på 76,6kg. Mao upp 0,6kg. Tränade 3 av dagarna, sprang upp & ner för berget vi bodde på. Puh! Tack & lov för att jag inte är förtjust i deras efterrätter!
Åhh vad gott att du har fått massor av D-vitamin boost =) Hoppas ni hade det underbart! Kram!
Härligt Camilla! Hade nog gått upp mer med en veckas all inclusive. Hoppas ni hade en härlig vecka i alla fall. Nu är det bara att ladda inför dom sista veckorna till jul, det går ju så himla fort! Pepp till er alla!
74 kg idag så nu går det långsamt men neråt iallafall.
Dag 3 på min Detox och idag känner jag mig tröttare än vanligt! Sitter i solen vid poolen och lapar Dvitaminer och energi med en kopp detox te och en nypallad grapefrukt. Middagen står i ugnen och det blir ugnsrostade rotfrukter för min del, gott gott. Kram från ett underbart Cypern!
Nu är jag lite nyfiken, eller det har jag varit hela tiden förresten, men vad gör du på Cypern så länge. Kan väl inte vara semester. Bor du där? Så till vikten, 69,4.
:) ja jag bor på Cypern sedan 1 år tillbaka! Jag och min svenska man sålde våra 2 bolag i Sverige och beslutade att sluta leva ett ekorrhjul så nu bor vi här och njuter av livet. Låter härligt va? En av sönerna har fått jobb här så han flyttade hit för några veckor sedan :) De andra jobbar och pluggar i Sverige. Vi trivs hur bra som helst här och det känns inte som om vi kommer att flytta tillbaka, Cypern är mkt bättre än Sverige på många sätt! Tex sjukvården, maten, vädret m.m Grattis till dina 2 hg! Jag kör min Detox och det har gått hur bra som helst, dag 4 för min del. Tappat 0,5 kg och jag orkar träna mina tuffa PT pass som vanligt. Vi var ute och åt idag och mina kärlekar åt en 3 rätters medan jag nöjde mig med en pumpasoppa och färsk frukt till efterrätt, mums mums! Peppkram från ett 26° Cypern!
vikt 67,5 kg. Upp tyvärr.