Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Jag väntar att väga mig till fredag. Annars har veckan gått bra än så länge. Motionen har blivit lidande, många promenader men har inte varit iväg varken på step eller zumba på ett par veckor. Är svårt att få tiden att gå ihop ibland. Ha en skön kväll!
Jag plockade fram vågen idag, har ju haft den undanstoppad i ett par veckor. Vikt 61 kg. Har gjort så många framsteg på andra plan, än just att tappa i vikt, så jag känner mig sjukt nöjd. Inga riktiga hetsätardagar på flera veckor. Ätit ganska nyttigt på vardagarna och svävat ut lite mer på helgerna. Ganska normalt beteende skulle jag vilja säga. Inte det optimala för viktnedgång.....men det kanske kommer....
Morgon vikt 67,3kg
Har du någon gång märkt att du stöter på samma problem om och om igen? Att även sådana som du trodde att du hade löst en gång för alla plötsligt dyker upp som gubben i lådan igen? Är väl lite av en retorisk fråga då vi alla har våra personliga kors att bära. Det spelar ingen roll om det är att vi ständigt försöker gå ner i vikt, sluta skjuta upp saker, bli mer organiserade, villkorslöst kärleksfulla, bry oss mindre om vad andra tänker eller hantera pengar bättre. För rätt var det är så står vi där med skägget i brevlådan och undrar hur det kunde bli så trots våra bästa ansträngningar till förändring. Enligt mig beror detta oerhört mänskliga fenomen på oskyldiga missförstånd om vad man behöver ”jobba på” för att få till det vi vill. För om vi får det om bakfoten så spelar det ju ingen roll hur bra vi gör det, så löser det liksom inte problemet. Är du med på vad jag menar? Om inte så så kanske följande metafor kan vara till hjälp: Det läcker in vatten från taket när det regnar. Förstår vi inte sambandet mellan regn och vattenskadorna så har vi en frustrerande tid framför oss. Varför händer det just nu? Varför inte vid andra tillfällen? Vad ska vi göra när vattnet droppar in? Ett sätt är ju då att ställa en hink under läckan. Inget fel på det. Det fångar vattnet och undviker en hel del vattenskador. Men det spelar ingen roll hur bra vi blir på att byta hink när det regnar in, så gör det inget åt det egentliga problemet. Varje gång det regnar så får vi springa som skottspolar med hinken fram och tillbaka. Samma sak när vi stöter på patrull i vår mentala värld. Det mesta av det vi gör är att ställa dit nya hinkar. Ibland snygga designerhinkar med guldemblem, men det spelar liksom ingen roll hur snygg hinken är. Det läcker fortfarande in och hinken blir full innan vi vet ordet av. Nu kanske du tycker att jag svamlar på här, men häng med för det kommer att vara värt det. För 99% av alla böcker och kurser om personlig utveckling, ledarskap, relationer, träning och annat som har med oss människor att göra handlar om att byta upp dig till effektivare, snyggare och tidsriktiga hinkar. Nu kan det verka som att det värsta som kan hända är att du blir stående utan hink eller med en otillräcklig hink. Men jag vill påstå att det värsta som kan hända är att du får tag i en hink som verkar funka. För då kommer du aldrig att öka din förståelse till den nivå där du ser den verkliga orsaken till att vattnet forsar in. Känns det fortfarande kryptiskt? Låt mig ta ett annat exempel. Många av oss blir uppfostrade med gemensamma kärnvärden: För att bli framgångsrik så gäller det att vara disciplinerad och jobba hårt, se sig själv som en vinnare och våga ta risker, kämpa på och vara tålmodig. Den här listan kan givetvis göras mycket längre, men jag hoppas att du känner igen de få jag tar upp här. Jag vill nu alltså påstå att allt det här är ”hinkar” och hoppas att du nedan förstår hur jag menar… 1. Disciplin. Få saker är så högt värderade i vårt samhälle som att ha disciplin. Ändå spelar det ingen roll hur disciplinerad du blir så kommer det inte leda till det du innerst inne vill ha. Då det är en hink är det ett steg för sent. För du behöver bara disciplin när du ska göra sådant du inte vill eller tycker är tråkigt. Annars gör man det bara. Så jobbar du på att ställa fram ”disciplinhinken” så kommer den snart att vara full och du har fortfarande ett läckande tak i form av minskad livsglädje. När du följer ditt hjärtas inspiration i dina viktigaste beslut upptäcker du att det inte ens fanns något tak som läckte och då behövs det ingen hink. 2. Mod. Vi pratar så ofta om att vi måste våga mer. Våga ta kontakt med personen vi är intresserade av. Våga satsa fullt ut på företaget. Våga släppa loss. Problemet här är att det faktiskt inte spelar någon roll hur modig du blir så löser det inte det egentliga problemet. För vi behöver bara mod när vi är rädda. Så lever du hela ditt liv som modig så lever du även livet som rädd. Den hinken blir full ganska snart. När vi ser att allt vi är rädda för är våra egna osäkra tankar, så gör vi istället "bara" det vi vill med positiv förväntan och till det bästa av vår förmåga utan något behov av mod. Återigen behövs ingen hink när vi ser att den enda läckan som fanns var en imaginär tankeläcka. 3. Tålamod. Vet inte hur ofta det är som någon kommer fram och på ett eller annat sätt undrar hur de kan bli mer tålmodiga. Med sina barn som ”kärvar” när de ska iväg på morgonen. Med medarbetare som enligt dem inte håller klassen. Med sig själva som inte är där de hade hoppats på i livet än. Återigen så kan det verka vettigt att jobba på tålamod tills man ser att det bara behövs när vi är irriterade eller stressade. Det spelar ingen roll hur stor ”tålamodshink” som du ställer ditt för att klara det som läcker in från omvärlden, så blir den snart full och det ”rinner över” för dig. Oftast med jämna mellanrum. För tålamod säger att jag fortfarande är irriterad men tänker inte visa ungjäkeln. Eller att jag är villig att hålla mig lugn i ”x tid” men om de inte skärpt till sig då så får det vara nog. När du väl ser att irritation kommer från dina tankar om att saker och ting borde vara annorlunda än vad de är för att du ska kunna må bättre igen, så behövs det ingen hink. När man ser att människor gör det bästa de kan ifrån den nivå av förståelse som de befinner sig på, så väntar men lugnt tills de är klara. Eller ger dem kärleksfull assistans för att hjälpa dem att klara det bättre - både nu och i framtiden. Ser du skillnaden på det här? Eftersom det är ett 180-graders skifte i förståelsen för att hur vi fungerar så är det ibland inte helt lätt att se att hinken som verkar funka faktiskt gör livet jobbigare. Att den verkligen kommer att bli full och inte gör något åt det egentliga problemet. Att det är det som gör att vi återkommer till samma problem om och om igen. Min förhoppning är att något kan ha trillat ner av dessa ord och att du når en ny nivå av förståelse. En nivå där du lever med orädd inspiration och förstår att det mesta händer precis när det ska. För att driva sig framåt med sådant man inte gillar (läs stress, press och oro) och rädd och irriterad ta sig genom livet är ingen höjdare oavsett hur många andra som försöker sig på det också. Glädje, kärlek och visdom är så mycket bättre. Och det är vad som väntar när du ser din tankeläcka och lugnt släpper hinken...
Hejdå Sverige! Åker på semester med min dotter & lämnar mannen & sonen hemma. Vill bara berätta att jag gått ner till 74,8kg. Mao -1,2kg sedan vägdagen i onsdags. Jag har ätit vanligt, någon godisbit/dag & frukt med barnen på kvällen! Så otroligt nöjd! Gran Canaria here we come! And Ladys, vi hörs om en vecka!! efter en veckas all inclusive kan ju vågen visa vad som helst men jogg skorna är med packade & jag ska äta mkt frukt!
Vad duktig du varit Camilla! Ha det riktigt skön nu.
Jippi morgonens vikt var 64,6. Känns så himla bra. Nu är det helg och då jobbar jag. Brukar alltid gå lättare helgen jag jobbar. Har minskat 8 cm i midjan och 9 cm runt höften. Det känns på byxorna kunde till och med plocka fram ett par jeans som jag inte haft på jättelänge. Kul:) Nu blir det en långpromenad med hunden, solen är faktiskt framme och det är frost ute. Ha en riktigt bra dag!
©CamillaQ, vad du är duktig!!! Njut nu av en underbar resa och värmen!!!! Madde65, wow du är ju jättetaggad och är såå duktig, vilket resultat! Jag har kört ett tufft PT pass nu på morgonen och mina armar känns som sirap just nu!!! Nu ska jag baka tårtor till våra vänner som ska ha fest ikväll, jag kommer att ta med mig en " LCHF bakelse" som jag kan ha till efterrätt och jag kommer att göra bra val på middagen ikväll också! Ett glas eller två skumpa blir det definitivt! Ska bli kul att få klä upp sig göra sig fin =) Hoppas ni får en skön helg och vad har ni för planer? Idag har vi lite regn och lite sol men vi har 25° ändå, imorgon kommer solen tillbaka igen, skönt! Peppkram från Cypern!
Kul med fest i helgen Flodis! Är det vänner som ni har träffat där nere som också bor där? Ja det känns jättebra, förra veckan gick inte alls med lediga barn. Vilket inte alls är en anledning utan bara att jag inte var motiverad. Den här veckan har gått jättebra. När jag har fuskat och gått upp i vikt och sen sköter mig igen så känns det som kroppen tar ett extra hopp. Förra veckan hade jag gått upp men ändrade inte det och nu så var det ändå nästan 1 kg ner. I kväll blir det ett glas vin och tacos, sen jobbar jag resten av helgen så.
Ja vi har ett svensk par som har hus här sedan 5 år tebax som kommer ner var 5:e vecka och vi har även lärt känna deras grannar som är från UK så det är huur kul som helst! Det tar ju ett tag att hitta vänner när man flyttar till ett helt nytt land men jag tycker det har gått bra. Jag tränar ju 4 dar / veckan och mina PT:ar är väldigt aktiva på att hitta på jippon och då brukar vi gå för att just lära känna mer människor här. Imorgon blir det beachträning med killgruppen, ha ha ha, tufft men kul hoppas jag, jag ska ta med min min som också och efter det ska vi till en smoothiebar och njut av en färsk smoothies som du själv får komponera, allt från rawfood till färska frukt och grönsaks smoothies, yummi! Nu ska jag ta ut chokladtårtan och göra en smarrig chokladtryffel och glasera den med, låter gott va? Och sedan ska jag baka en LCHF pavlova, mums, den ska jag mumsa på i helgen =) Du är super duktig Madde65! Kram Flodis