Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!
Veteran
1732 inlägg
Härligt Made65, jag ballade ur igår men inte så farligt trots allt men jag hoppas jag kan fixa helgen galant! Detta ska jag göra idag! LCHF Kotletter 4 personer 4 stora kotletter 4 dl creme fraiche 4 dl vispgrädde (blir sås över men det är för att det ska täcka kotletterna, såsen kan man spara sedan!) 2 tsk sambal oelek 3 vitlöksklyftor, pressade 0,5 dl Renee Voltaire tamari soja 1 msk kalvfond lite salt och peppar 1 blomkålshuvud 50 gram smör 0,5 dl vispgrädde Lägg kotletterna i en ugnsform. Koka upp grädde, creme fraiche, soja, fond, sambal oelek, smaka av med salt och peppar. Häll över kotletterna och in i ugn, 175 grader i ca 90 minuter. När det är 20 minuter kvar på köttet så koka upp blomkålshuvudet, delat i buketter med 1 buljongtärning. Koka 20 minuter, häll av vattnet och ställ tillbaka på plattan (avstängd), låt ånga av en stund och tillsätt sedan smör och grädde, ev salt och vitpeppar. Mixa slät med stavmixer. Servera kokta brysselkål till
Jag är kvar!!
Underbart Karanna!
Detta mellanmål/kvällsmål måste ni bara testa! Du behöver: 1 dl valfria frysta bär 0,5 dl kokosmjölk 0,5 dl kokosflingor 0,5 dl gojibär Kanel Kardemumma Tina bären något. Häll över kokosmjölk, kanel och kardemumma. Rör om och strö över kokosflingor och gojibär. Mumma!
Jag är kvar :-)
Härligt Zicka =)
Onsdagsvikten var 88,1 kg, minus 1,0 kg denna vecka, totalt minus 2,5 :) Det går ju faktiskt ganska bra det här :))
OM JAG FICK LEVA LIVET EN GÅNG TILL Om jag fick leva ett liv till då skulle jag göra fler misstag nästa gång. Jag skulle koppla av mera och vara mjukare. Jag skulle vara mer galen än jag varit på den här resan. Det är få saker jag skulle ta på allvar längre. Jag skulle ta fler chanser, bestiga fler berg, korsa fler floder och simma i fler sjöar. Jag skulle äta mera glass och färre bönor. Jag kommer kanske att ha fler verkliga bekymmer men jag skulle ha färre inbillade. Ni förstår … jag är sådan där människa som lever försiktigt och sunt timme efter timme, dag efter dag. Oh, visst har jag haft mina fina stunder, och om jag fick göra om det skulle jag försöka att bara ha stunder. En stund efter en annan Istället för att leva så många år i förväg. Jag har varit en sådan där person som aldrig går någonstans utan termometer, varmvattenflaska, regnkappa och fallskärm. Om jag fick leva en gång till skulle jag packa mindre i väskan. Om jag fick leva mitt liv en gång till skulle jag börja gå barfota tidigare om vårarna och fortsätta med det längre in på höstarna. Jag skulle dansa mera och åka mera karusell och fånga fler snöflingor och plocka flera tusenskönor. Om jag kunde leva om mitt liv! Men du förstår, det kan jag inte. Dikten skriven av Nadine Stair Louiseville, Kentucky. En 85 årig kvinna som låg för döden. ***** Här kommer den andra dikten. Författaren är för mig okänd. NU Hur kan jag bli mindre arg? Hur kan jag bli mer optimistisk? Hur kan jag bli gladare? Hur kan jag bli lyckligare? Hur kan jag bråka mindre med de jag lever tätt ihop med? Hur kan jag bli snällare mot mina barn? Hur kan jag lära mig älska mer? Hur kan jag skratta oftare? Hur kan jag le mer mot andra? Hur kan jag låta bli att oroa mig så mycket för allting? Hur kan jag överhuvudtaget bli mindre rädd? Låtsas att idag är din sista dag! ***** Läs gärna dikterna då och då den här veckan. Du kommer kanske att märka en liten skillnad i allt som sker i din vardag. I buddistisk tradition berättas att människan bär på en liten osynlig fågel som sitter på ens axel. Och varje gång man klagar över något, så pickar fågeln försiktigt på axeln. Den vill göra människan uppmärksam på att: Detta kan vara din sista dag.I vardagen kan det vara roligt att tänka på att jag har den där fågeln på axeln.
Vikt: 76,6 kg. - Bara 1,6 kg kvar, sen har jag gått ner 20 kg sen februari! Eftersom jag rätt lätt kan gå ner 1,6 kg på en vecka tänkte jag köra en liten utmaning! Varje dag från och med imorgon ska jag skippa kolhydraterna vid frukost, lunch eller middag. Istället får det bli mer grönsaker och lite mer protein! Jag kör denna utmaningen varje dag för att jag förmodligen intekommer kunna träna ordentligt nästa vecka; har en dålig tid på eftermiddagen på vårdcentralen,har flera redovisningar ink. nationella proven och såntdär som jag helt enkelt måste prioritera först. Självklart vill jag ju hinna och orka att ha lite tid med mig själv, att skämma bort mig själv lite. Hoppas det går bra för er andra!
Åh grattis Lipstick, vad duktig du är, 20 kg är mycket! Jag har ett tips ang din utmaning, försök äta kolhydrater fram till lunch om du äter det så skippar du dem helt under eftermiddagen och kvällen. Bättre för fettförbränningen! Det går bra för mig och jag tränar och äter bra! Märker att efter bara ett glas vin så börjar jag göra dåliga val när det gäller maten och sötsaker.....hm ...inte bra alls!