icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

- 5 kg till 24 december 2012

Veteran
1732 inlägg
10 september 2012 15:42

Jag har gått upp 4 kg på min honeymoon ( 9 veckor ) och ska nu ta dessa innan jul. Är någon med och känner sig peppad att ta några kilon till jul så haka på så sporrar vi varandra. Vägdag tänkte jag att vi har på onsdagar och då skriver ni in er vikt här så noterar jag dagsformen. Jag kör PF / periodisk fasta ) och LCHF kost och tränar en hel del och nu j-klar ska jag ta de sista envisa kilon som sitter som berg! Deltagare:Nuvarande vikt: Förra veckans vikt: Målvikt 24/12: Viktförändring: Flodis67.... 61,1kg ............61,5kg...................61kg.............-0,1kg (- 11 kg ) Ilinis..........56,2kg...............56,5kg..................53,5kg..............-0,3kg ( -2,2kg ) Karanna.....61kg............60,6kg....................57,0kg.............+0,4kg (+0.1 kg ) CamillaQ....76kg............76,2kg....................65,0 kg............-0,2kg (-1,7kg) NikkiLee...77,1kg............78,2kg...................70,0kg...............-1,1kg ( -5,6kg) Hemine94..65,7kg.............65,3kg....................58,9 kg..........+0,4 kg (+1,2kg) Ianne........60,2kg.............61,5kg..........................................-1,3kg Neleh........68kg.............67,5kg...................63,5kg..............+0,5kg ( -0,6kg ) Anza..........74kg............73,4kg.....................69,7kg..............-+0,6kg ( -1,4kg) :)..............69,4kg............69,6kg.....................66kg...............-0,2kg (-1,6kg) Zicka.........77,1kg.............77,2kg........................................-0,4 kg (-2,1kg ) Camrut......75,4kg.............77,3kg..........70kg............-1,9 kg(-5,4kg) Madde65....62,6kg...........63kg...............................-0,4kg(-4kg) Afosini.......88,1kg...........98,1kg...............68kg.........-1,0kg(-1,5kg) Lisa69...... 63,5 kg...........65.2 kg............... 59 kg.....-1,7kg(-2,5kg ) Veckans utmaning: 2 minuter planka per dag och 10 burpees per dag! Planka och burpees are the shit!!!!! Veckans matutmaning: Ät så ren mat som möjligt, undvik allt som är processat och allt som är halvfabrikat. Undvik socker och vetemjöl och känn efter hur kroppen mår. Drick en grön smoothies om dagen, använd er av spenat, broccoli, banan, kiwi, brysselkål, gurka m.m mums! Månadens utmaning! Tänk på att handla ekologiskt när du är i affären! Carpe Diem!

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    15 september 2012 08:24

Flodis, jag blev sååå hungrig när jag läste dina goda recept. Magen kurrar, ligger i sängen med iphonen och ej gått upp än. Barnen sover länge idag :) Har varken citron eller apelsin hemma, får testa din magiska dryck en annan gång, det lär komma fler förkylningar hehe

• Veteran
    1732 inlägg
    15 september 2012 08:35

Åhh vad skönt med sovmorgon, passa på och njut för kroppen behöver mycket vila när du är förkyld. Jag älskar mat och därför vill jag dela med mig av mina recept, jag hoppas ni tycker det är okej annars får ni hojta till. Är det något ni vill att jag ska ta upp i denna tråd, något ni vill lära er mer av eller något annat? Hojta till, jag är på == Jag jobbar ju inte så jag har tiden..... Jag kan säga att middagen igår blev såå lyckad =) Jag gjorde oxfilé som jag hade hel och som jag rulade i peppar och salt och snabbstekte i en stekpanna så den fick en fin yta, sedan fick den åka in i ugnen på 150° med en köttermometer i sig till innertempen blev 60° ( medium rare ). Till det fick kärleken klyftpotatis, och jag gjorde ugnstekta tomater till som jag hade piffat till med pesto och en ostskiva. OCh sin min hemmagjorda beasås, som ni har fått receptet på här i tråden, mums vad gott! Vad åt ni för smarrigt igår? Peppkram och krya på er alla, här i Medelhavet är vi sällan förkylda för solen och värmen håller oss friska. Sitter i skuggan nu vid poolkanten och skriver till er, endast bikinin är på.......30° i skuggan....29° i poolen...lyx, och jag vet om det =) Carpe Diem!

• Veteran
    1732 inlägg
    15 september 2012 09:56

Hej hopp igen, Jag tänkte fråga er om råd, jag tappar otroligt mycket hår just nu trots att jag äter priorin sedan flera månader tillbaka, någon som känner igen sig och som vet hur man motverkar håravfall? Carpe Diem!

• Engagerad
    65 inlägg
    15 september 2012 11:12

Jag är inte helt nöjd. Är nöjd med mina ben och armar - allt mitt "fett" sitter runt midjan vilket leder till att byxor passar på benen men inte midjan och jag får dessa klassiska valkarna och går i större övre tröjor. Tråkigt, så nu ska det bort! Har varit missnöjd alldeles för länge. Kommer nog inte hålla mina kalorier idag, har ätit frallor till frukost redan. Men frossa ska jag inte! Får tänka på det. Behöver ju inte gå upp i vikt idag utan bara hålla mig på plus minus noll.. Tusen peppkramar :)

• Veteran
    1732 inlägg
    15 september 2012 11:17

Okej Ilinis jag förstår hur du känner och tänker. Träningen är ju bra, gärna korta intensiva pass 3-4 dagar i veckan såsom tabatinervaller, bootcamp, kettlebell, funktionell träning i kombination med powerwalks m.m Vill du ha inspiration spana in denna blogg http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/, bli inte skrämd för att hon tränar mammor =) Lycka till! Soliga kramar!

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    15 september 2012 13:11

Tyvärr inga råd angående håravfall. Hade det varit jag så hade jag velat veta varför jag tappar hår och blivit orolig över det. Har du nån aning om varför? Sunt tänk, att vissa dagar får bli + - 0. Man behöver ju inte gå upp i vikt för att man avviker från sin kaloriplan. Jag försöker äta 1600 kalorier om dagen, hur gör ni andra?

• Veteran
    1732 inlägg
    15 september 2012 13:21

Jag tror att det är hormonerna som spökar, jag får alltid mer håravfall efter sommaren...jag ska ta ett snack med "mamsen" när hon kommer hem, hon är frisör =) Jag räknar inte kalorier, jag är för lat men jag kör ju min periodiska fasta och den funkar kanon för mig. Sunt tänk är bra i alla händelser, så sant, en avstickare kan göra så att förbränningen ökar enligt Blossom.

• Engagerad
    80 inlägg
    15 september 2012 17:48

Ilinis: Har motsatta problemet, jag har stora ben men ganska liten mage :(

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    15 september 2012 18:38

Rumpa och lår är det jag är mest missnöjd med. Svårt att bli av med rumpan, ansiktet, brösten och magen som krymper först.

• Veteran
    1732 inlägg
    15 september 2012 18:51

Ja vi kan ju tyvärr inte punktförbränna, vill ni ha en extra skjuts när det gäller fettförbränningen ska ni testa det jag kör, periodisk fasta 16/8. den är supereffektiv och det bästa av allt är att man tar bort allt som heter matfixering =)