icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4098 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    1386 inlägg
    31 maj 2016 19:33

Det blev 16 timmar och 45 minuter.

• Veteran
    1186 inlägg
    31 maj 2016 19:53

Hur många minuter har du fått ihop aregnisw? 

• Veteran
    4098 inlägg
    31 maj 2016 20:52

Jaha...tror ni på mig undrar jag 😧? 

Min sammanställning blev : 102522 steg, 47,14 km, 7330 MK och 34,8 tim.

du får gärna kontrollera mig med paloma ...😆👍 våra rosor får vi garanterat allihop. GRATTIS 🌹🌹

• Veteran
    1186 inlägg
    31 maj 2016 20:57

Jag tror dig, men jag måste veta hur många minuter ni fick ihop. Man delar antal minuter med 60, sedan gångar man det man fick efter kommatecknet med 0,6 så får man antal timmar och minuter.smiley

• Veteran
    4098 inlägg
    31 maj 2016 21:05

Jag fick 2092 minuter...och steg och distans blir ju inte heller rätt när jag klöv ved i många timmar och inte gick nåt särskilt den dagen. Däremot blev det minuter och kalorier så det jämnar väl ut sig. Vi har jobbat på bra , tycker jag. Nu väntar jag spänt på dina siffror paloma...så som du travat på det sista. 😆👍

• Veteran
    1186 inlägg
    31 maj 2016 21:17

Det stämmer på dig Bella, 34 timmar och 52 minuter. Jag tycker du motionerade rätt bra du ocksåsmiley

Här kommer mina siffror:

364 142 steg, 10 030 MK, 254,5 km och 3391 minuter ( 56 timmar och 31minuter) Puh!

• Veteran
    3269 inlägg
    31 maj 2016 22:28

Mina timmar o minuter blev 29,15 timmar. Jag är nöjd med resultatet och fortsätter och joggar på.

Jag räknar enbart aktiv träning så mina vardagssteg finns inte med i antalet timmar. Jag kanske skall börja bokföra dem också. Jag får se😳

• Veteran
    1186 inlägg
    31 maj 2016 23:12

Tita, jag räknar bara bara ut antalet steg för skoj skull. De timmar jag räknat har varit när jag promenerat och tex dansat, jag går två rundor/dag så det blev extra mycket denna månaden.

Det hade varit roligt att se hur många steg ni andra går/dag, men de flesta har bara stegräknaren på när dom går. Min stegräknare visar hur många minuter jag varit aktiv, och det ligger i snitt på två timmar medan aktivitetsarmbandet visar på ca 5-7 timmar aktivitet.

• Veteran
    4098 inlägg
    31 maj 2016 23:24

Bra jobbat av oss allihop. Tror alla har ökat på sin motion.

Tänk vi " behövde" bara göra 15,5 tim i maj...så gör vi allt detta.

Otroligt bra 👍👍🏆🏆🌹🌹💐💐

Nu har jag / vi snart hållt på halva "nyåret" ( den 4/6).

Jag tror även många minskat i vikt under denna tid 👍

• Veteran
    2322 inlägg
    1 juni 2016 09:02

här  blev  de inte  full pott så vi  får  sen  denna  månad. Jag  håller på  med  en utredning om  "demens" så  de  är lite tänka på  just  nu. Så jag  ska  försöka  få  till lite  bättre  resultat  denna  månad.