icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4094 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    4094 inlägg
    25 oktober 2016 18:14

Heja dig pralin 👏👏👍

• Veteran
    4094 inlägg
    25 oktober 2016 18:16

Idag gick jag raskt före bilen plus en hel massa i grannstaden. 9182 steg, 5,14 km under 180 aktiva minuter. Nöjd 👍

• Veteran
    4094 inlägg
    27 oktober 2016 06:30

4439 steg, 2,49 km, 77 min total rörelse blev det igår.

Vi tömde  växthuset och gick t.o.r brevlådan.

Det var tungt i benen....men nöjd iaf 👍

• Veteran
    4094 inlägg
    27 oktober 2016 22:25

Idag har jag bara gått t.o.r brevlådan. Det tog hela 33 min...för det var extra tunga steg...men jag gjorde mina 30 min. iaf. Nöjd 👍

• Veteran
    4094 inlägg
    28 oktober 2016 14:26

Idag gick det lättare när jag gick före bilen.

Totalt varit på benen i 55min, 4877 steg. 

Nöjd 👍

• Veteran
    2322 inlägg
    28 oktober 2016 17:45

jag har  nu  skafat  en  ny  steg ränknar  tappade min  för  några  år  sen  men  nu har jag ny. Ska få lite  kolla hur mycket jag  rör mej  

• Veteran
    4094 inlägg
    29 oktober 2016 08:08

Grattis och lycka till 👏

• Veteran
    4094 inlägg
    29 oktober 2016 16:28

Vi har "höstat" klart  i växthuset, lyft in barkmull, jord och lecakulor till vårbruket.

Krattat och fraktat bort en massa löv m.m. i 110 minuter. Maken var till hjälp med det tyngsta. Nöjd 👍

• Veteran
    4094 inlägg
    30 oktober 2016 19:01

Vi tog en skogspromenad på 40 min i det soliga vädret. Så skönt att jag orkade bättre idag. Nöjd 👍

Imorgon blir det 🌹-ceremoni igen och sen är det bara drygt 1mån kvar på mitt "nyårslöfte" . Hur fort gick inte det året 😲!!

• Veteran
    4094 inlägg
    31 oktober 2016 12:17

På månadens sista dag har jag promenerat m.m. i 68 minuter. 

Det gör ett resultat på ( minst ) 167 639 steg (alla har inte registrerats)

under ( minst)  3915 minuter ( allt har inte registrerats ) 65,25 timmar.

Ger mig själv den 11:e 🌹i buketten. 

Lycka till ni andra.👏👏