icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4095 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    4095 inlägg
    7 oktober 2016 20:11

Babs2 Att inte " backa" utan göra det man måste är jättebra. Jag tar oxå varje tillfälle i akt att röra på mig. 👍

Idag gick jag före bilen i raska 33 min...senare hoppade jag av och gick lite extra mellan butikerna och på kyrkogården emellan 3 olika gravar , en bra bit ifrån varann. Totalt blev det 8230 steg, 131 minuter. Nöjd 👍

• Veteran
    2322 inlägg
    8 oktober 2016 09:52

nu  ska  ni  få  höra. Har gått varje dag  denna vecka ca 40 min  uppdelat  2 gånger om dagen, Var tvungen  bästäma mej. Så denna månad  blir  de  nog annat,Kanske en  bukett.Ha  de  fint alla 

• Veteran
    4095 inlägg
    8 oktober 2016 17:59

Wow...det var ju toppenbra det pralin 👏👍

• Veteran
    4095 inlägg
    8 oktober 2016 18:01

Jag gick före bilen i rask takt och duggregn när vi åkte en loppisrunda.

Totalt blev det 64 minuters motion idag nöjd 👍

• Veteran
    8085 inlägg
    9 oktober 2016 15:31

40 min intervall på motionscykeln idag. Har tejpat fast en äggklocka på styret. Började med 1 min snabb och 2 min sakta, orkade från början inte hela minuten, men mot slutet blev det1/1. Tar det lite försiktigt, vet inte hur det påverkar mitt förmaksflimmer.

• Veteran
    4095 inlägg
    9 oktober 2016 17:46

Bra där babs2 👏👏 men lyssna på kroppen.👍

• Veteran
    4095 inlägg
    9 oktober 2016 17:49

Idag har jag gått otaliga gånger mellan hus och husbil.=150 steg t.o.r.

Före middagen fick jag nästan göra våld på mig själv för att gå ut en promenad i höstrusket.😬

Totalt har jag skrapat ihop 7316 steg, 129 minuter och 4,1 km. Nöjd 👍

• Veteran
    4095 inlägg
    10 oktober 2016 12:52

Idag gick jag både före och efter bilen, 5463 steg, 58 minuter, 3,06 km. Nöjd 👍

• Veteran
    4095 inlägg
    10 oktober 2016 19:27

Det blev 60 minuter till, ute med sekatören på sena em. . Hade behövt ha pannlampa för att fortsätta. 😬😆👍 Det får bli imorgon...om jag hinner 😧

• Veteran
    3269 inlägg
    11 oktober 2016 10:19

Hej Bella!

Jag har varit lite onsynlig ett tag på grund av olika saker men innan min skada så hade jag skramlat ihop 38,4 timmar i september så det räcker till för att hålla buketten intakt. Den här månaden blir inte lika aktiv för jag har bara kommit igång med lätta promenader än. Vi får se hur det går!

Ha det bra!