icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4095 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    4095 inlägg
    3 oktober 2016 12:13

Självklart gör var och en som den vill och du har varit en inspiratör i denna utmaning.

Tack för det paloma 👏

Motion har olika definitioner för olika människor.

Du t.ex har alltid rört på dig...medan en annan suttit mera still. Då blir det stor skillnad när man faktiskt börjar gå och medvetet göra nåt aktivt varje dag.

Så har det blivit till en del för mig. Jag går ju t.ex före bilen när vi ska ut...något som inte fanns på kartan tidigare.

Att räkna trädgårdsarbete som motion , hör ju till vardagen/ hemmet...men inte klipper jag gräs, bär och krossar tegel varje vardag precis 😬

Jag har t.ex bara på mig stegräknaren när jag verkligen gör nåt annat , än tvättar ,städar handlar och lagar mat. Däremot tar jag tiden på det jag gör aktivt utomhus.

Jag går inga genvägar...utan söker medvetet den längre vägen att gå.

Nytt tänk för mig iaf.  

Lycka till med dina promenader. Du är superduktig. 👍

• Veteran
    1186 inlägg
    3 oktober 2016 13:17

Tack detsamma!

Jag förstår precis hur du menar, du jobbar och sliter som en hel karl till skillnad från mig som sköter allt inomhus och lite utomhus. Den motion jag klarar nuförtiden är just promenader, och jag hade inte klarat så mycket kroppsarbete. 

Jag räknar inte in dammsuga, tvätta golv och städning i motionen i min aktiva tid, för jag hade nog lurat mig själv på motionstid eftersom det är något jag gör nästan varje dag. Jag bor så stort och har barn och barnbarn hemma flera gånger i veckan, så det kräver en del städning både före och efter.

Jag vill tacka dig som startade tråden, det har gjort att jag utökat mina promenader och nu går jag mer än dubbelt så mycket mot tidigare. Men jag behöver nog mer stegutmaning än tidsutmaningsmiley

Jag kommer naturligtvis att följa era framgångarsmiley

• Veteran
    4095 inlägg
    3 oktober 2016 15:53

Detsamma. Jag förstår dig. 👍

• Veteran
    4095 inlägg
    3 oktober 2016 22:28

Idag har jag sprungit otaliga vändor mellan husen när jag tvättat hela dagen. ...så rört på mig har jag gjort. På kvällen gick jag en rask promenad t.o.r brevlådan. Den tog 36 minuter. Nöjd 👍

• Veteran
    2322 inlägg
    4 oktober 2016 10:38

jag har  nu  gått med  stavar mån 15 min två  gånger, Ska ut i dag med.Måste  fixa  detta.

• Veteran
    4095 inlägg
    4 oktober 2016 19:37

Det kommer gå bättre och bättre. 👍

• Veteran
    4095 inlägg
    4 oktober 2016 19:44

I morse gick jag före bilen , min halvtimma, när vi var till byn.

Sedan har jag "höstat" i växthuset och tömt  stora tunga tomatkrukor bl.a.

Det blev rena rama fys-passet i em. Maken kapade upp en nedfallen asp.

Jag hämtade kubbarna, lastade i och körde skottkärran en bra bit uppför och lastade ur den hos oss. Det blev många vändor och bara det tog 1,5 timma. Puh...

Totalt har jag travat 14002 steg, 7,84 km Nöjd 👍

• Veteran
    4095 inlägg
    5 oktober 2016 19:01

Det blev 320 min trädgårdsarbete idag . Nöjd 👍

• Veteran
    4095 inlägg
    6 oktober 2016 20:37

330 minuter med spade, korp, jord och växter. Dagen avslutades med ett varmt skumbad. Mysigt. Nöjd 👍

• Veteran
    8085 inlägg
    7 oktober 2016 12:11

3,5 km stavgång blev det igår. Idag stavgår jag till IKEA fast på lite mindre tafikerad rutt än igår, men ungefär lika långt. Måste ha laddningsbara batterier till det LED-ljus jag köpte igår. Det gäller att hitta på anledning till att gå! Hoppas att jag får RUNKEEPer att fungera riktigt idag.