icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8081 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    1371 inlägg
    11 januari 2023 21:48
    Digitali skrev den 11 januari 2023 17:19

Monqi förstår att det inte är lätt när man har multi autoimmuna sjukdomar, här är en till men inte vågat räknat.

jag är som du att den träning som funkar bäst för mig är promenader, förr unnade även simning inte testat än efter min operation2021.

All pepp till dig ♥️

Tack snälla Digitali 🥰 nu ska vi göra det här till dtt så bra år vi kan 😀🥰

• Veteran
    4094 inlägg
    12 januari 2023 07:32

Tack till allas berättelser..så "nyttigt" läsning...då man inser att "man är inte ensam" i viktkampen.

Vi har alla en bakgrund...och problem att tampas med.

Pepp & Lycka till allihop yes

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 14 januari 2023 09:13

Bella50 här...jag vill också presentera mig för er som inte redan känner mig.

Jag är en kvinna av 50-års modell...som blev mamma vid 18..gifte mig med en norrman vid 20....2 barnsmamma vid 21...ensamstående mellan 27-38 år..då jag träffade min nuvarande man.

Vi har inga gemensamma barn...bara haft katter...nu senast har vi Prinsen som vi älskar.

Jag är mittenbarn i en skara på 7...av vilka bara 2 är i livet idag.

Jag har jobbat med att svetsa och slipa på SAAB och Volvo...jobbat i flera butiker och även haft en egen Tobaksaffär.

Senaste jobbet var inom sjukvården i 26 år.

Nu har jag varit "pensionär" sedan 57 års ålder..och att sluta jobba frivilligt så tidigt , har givit mig en livskvalitet som heter duga.

Jag bor i en ombyggd liten stuga mitt i skogen med man och katt. Vi är ute med husbil på sommaren...

och jag driver Bellas Loppis & D-sign på hobbybasis. ( Finns på Fb om nån är nyfiken )

Viktmässigt var jag nog ganska normal i tonåren ( trots att jag bantade då med  ) och även i början av vuxenlivet,

Det är otaliga " bantningsresor " jag gjort...lyckats och misslyckats .Testat allt som tänkas kan av dieter.

Det var först när jag av en händelse kom i kontakt med Matdagboken , i mitt sista sökande efter en ny "modell " i december 2014 , som jag "hamnade rätt"...och här har jag hängt sedan januari 2015..när jag vägde in mig på "all time high " 93 kg.

Jag har bytt inriktning några gånger sedan dess...och landade i 16:8 modellen som jag för det mesta tillämpar fortfarande.

Den ton som råder härinne är ovanlig tror jag. Här finns inga pekpinnar eller "besserwisser" ,  som jag erfarit på andra ställen.

Här peppar och stöder vi varann...för alla sitter vi med vårt bagage...och detta sätt till en enklare "presentation" gör inte saken sämre. 

Så Tack till babs2 som drog igång detta. 

Vill man läsa mera kan man gå in på respektive profilpresentation.antar jag.

( kanske måste vara plusmedlem , vilket jag inte är längre )

Själv förberedde jag min egen , sista viktresa , genom att läsa in mig på alla framgångsberättelser härinne...

"- Kan dom -kan jag " , tänkte jag

Jag önskar alla en fin resa / Bella50

• Engagerad
    98 inlägg
    12 januari 2023 09:27

Tack till er alla för att ni delar med er en bit av er själva. Det är fantastiskt att få ta del av detta och det som kommer upp i mitt huvud är att alla är så olika men lika ändå heart 

• Mycket engagerad
    101 inlägg
    Redigerad: 12 januari 2023 10:08

42 år, bor i Mönsterås (Kalmar län) tillsammans med min man och våra två tjejer på 11 och 9½ år. Har även en dotter på 22 år från ett tidigare förhållande.

Har mer eller mindre bantat hela mitt liv, fast i början handlade det om några få kilon som nu gått upp till något jag aldrig vägt ens under graviditeterna. Testat varenda diet som finns, gått ner men sen upp snabbt igen. Gick ner 40kg för några år sen, men insjuknade i psykos och fick mediciner som gjorde att jag snabbt gått upp allt igen.

Äter fortfarande mediciner pga min diagnos - schizoaffektivt syndom, som är en blandning mellan bipolär sjukdom och schizofreni. Detta gör att mitt matsug ökar.

Väntar i nuläget på en tid för gruppsamtal gällande GBP (Gastric Bypass), men är osäker på om det verkligen är vad jag vill, ska försöka ge detta med KBT hos kurator för att gå ner och sen det svåra med att hålla vikten.

Ser fram emot den här resan tillsammans med er :)

• Utmärkt medlem
    702 inlägg
    12 januari 2023 10:38

Hej på er alla! smiley

Lovis här och jag känner mig manad att ge en presentation av mig själv också när ni så välvilligt delat mer er av er själva.

Jag är 73 år, bor ensam på landet i Skåne, varit gift och skild två gånger, båda ex-makarna nu avlidna. Jag har tre söner, födda 1974, 1975, och 1979. De äldsta bor nära mig, den yngste jobbar i Norge och bor i Värmland. Alla tre har bra jobb och bostäder, är singlar efter skilsmässor och brutna samboskap. Tre barnbarn, alla pojkar på 29, 24 och 10 år nu i februari. Jag höll på att mista den äldste sonen 2019 i en blodcancer, men man hittade en donator av stamceller och han genomgick en transplantation i november 2019. Han är så pass återställd att han kan arbeta 50 % nu.

Jag har haft många hundar och katter, nu återstår bara gammelkatten Nicke, som går på sitt fjortonde år. Jag älskar att resa och gör det 4-5 gånger om året, saknade detta under coronaåren, men nu funkar det igen.

Jag jobbade 31 år med olika befattningar inom Posten, sedan satte jag mig på skolbänken när jag var 52 och utbildade mig till medicinsk sekreterare. Trivdes jättebra med det och slutade jobba när jag fyllt 70. Förra läsåret gick jag på Akademi 55+ på Munka folkhögskola, både roligt och nyttigt och träffade många nya trevliga "klasskamrater".

På fritiden gillar jag att läsa mycket, sticka samt göra en del diamond painting. Tyvärr har jag numera artros i båda knäna och båda höfterna, vilket inte alls blev bättre efter en bäckenfraktur i våras. Närmast blir det artrosgympa och vattengympa + pensionärsgympa, vilket sker 4 dagar i veckan framöver.

Hittills har jag inte nått målvikt men mår bra ändå, kanske lyckas jag 2023 ?!

Jag följer 16:8 men inga ”dieter” och försöker äta vettigt, slarvar och fyller inte i matdagboken mer än sporadiskt, är lite för lat att mäta/väga käket. wink

Kul att se så många i BL och önskar oss alla lycka till med våra föresatser.

• Mycket engagerad
    138 inlägg
    12 januari 2023 15:08

Hej

Är 55 år och bor på landet i ett hus. Där bor vi 3 generationer. Har två barn, en som flyttat hemifrån och en kvar. Han som bor kvar har gått en tuff resa genom att varit rejält sjuk. Hamnade i rullstol men jobbar till att bli gående igen.

Efter jobbiga år så har jag blivit utbränd och fått fibromyalgi. Därför testade jag lchf, den kost fastnade jag för. Har fått ändra på kosten efter en hälsoanalys, där det visade att det är mycket just nu jag inte kan äta. Står och velar lite hur jag ska äta. Har en del att gå ner, men känner att jag är redo att jobba med mig själv i år.

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    12 januari 2023 20:01

Hej alla och tack för allas fina berättelser och presentationer kommer att bli ett härligt gäng.

Jag Dodda är en kvinna på 73 år har man och min älskade Borderterrier Mums.Vi bor i Torna Hällestad ett naturfint område utanför Lund med Knivsåsen utanför fönstret. Jag har två barn och ett barnbarn 7 år. Pensionär som jag trivs utmärkt med .Tjänstgör som nämdeman i Lunds Tingsrätt som jag gjort i många år. Intressant spännande ibland sorgligt med människors olika öden. 

Jag har varit här lite från och till sist kom jag ner 12 kg  som nu tyvärr är tillbaka. Behöver komma ner i vikt på grund av hälsosjäl har en ond rygg och en fotledsskada som uppstod på jobb för många år sedan med många operationer tyvärr blev jag aldrig bra. Så träning är otänktbart för mig men tre hundpromenarar varje dag går bra och stärker min rygg. Blivit Plusmedlem för att kunna läsa alla fina recept. Är mycket en Jo Jo bantare  och känsloätare och glad för mat så ibland faller jag. Kommer att ta denna resa på lång sikt huvudsaken vågen visar minus och inte plus så blir jag glad och får det ta den tid det tar. Men med detta fina gäng skall det säkert går bra. Vi får kämpa ihop. Pepp och stöd gör mycket .

Önskar oss alla LYCKA TILL  så hörs vi  varje onsdag när det är viktinlämning. 

Nu kör vi Dodda smiley

• Veteran
    8081 inlägg
    13 januari 2023 14:28

Idag har jag varit hos tandläkare/ tandhygienist inga hål. Fick min lilla löstand justerad och nu är det bara att träna. Så här i början läspar jag mer med tand än med glugg.

• Veteran
    4094 inlägg
    14 januari 2023 09:06

Jättetrevligt att "lära känna" varann lite mera så här.

KaLiJe....Så sant att vi...." alla är så olika men lika ändå "