Helgen har varit okej. Unnat mig lite lite guldkant jus för att känna att det är helg men ingen överdrift på något sätt och inget frosseri som det var vid jultiden med så mycket av allt här hemma. Nä jag är nöjd med veckan måste jag säga utan att ha gått ut för hårt på något sätt.. I dag fick jag tom till en lite längre promenad. I morgon ny vecka och måndagar är alltid lite mer taggande att skärpa till sig för mig.. Hoppas ni får en fin vecka!!
Jag har haft en jättebra vecka och helg. Ingen hets- eller överätning ö h t. Jag är inte förvånad för det brukar funka så när jag gör en rejäl och välplanerad omstart. Vet dock att det är svårt (eller nästintill omöjligt) att bibehålla den här känslan men jag gläds åt att ha klarat mig så bra i alla fall.
De flesta dagarna äter jag enligt 16:8 för att begränsa antalet mattillfällen. Jag har nämligen mycket svårt för att äta långsamt och invänta mättnadskänslan. När jag egentligen har ätit tillräckligt vill jag helst fortsätta - vilket jag har gjort alldeles på tok för många gånger..... Därför försöker jag äta bara två måltider per dag. Naturligtvis har jag läst om olika metoder - lägga ner besticken, tugga himla många gånger, känna efter hur det smakar osv. Jag gissar att jag inte är ensam med att äta fort och vore kul att höra om någon har lyckats överlista detta beteende.
Nåväl, jag är nöjd med veckan och ser fram emot morgondagens vägning. Vi hörs.
Jag har haft en jättebra vecka och helg. Ingen hets- eller överätning ö h t. Jag är inte förvånad för det brukar funka så när jag gör en rejäl och välplanerad omstart. Vet dock att det är svårt (eller nästintill omöjligt) att bibehålla den här känslan men jag gläds åt att ha klarat mig så bra i alla fall.
De flesta dagarna äter jag enligt 16:8 för att begränsa antalet mattillfällen. Jag har nämligen mycket svårt för att äta långsamt och invänta mättnadskänslan. När jag egentligen har ätit tillräckligt vill jag helst fortsätta - vilket jag har gjort alldeles på tok för många gånger..... Därför försöker jag äta bara två måltider per dag. Naturligtvis har jag läst om olika metoder - lägga ner besticken, tugga himla många gånger, känna efter hur det smakar osv. Jag gissar att jag inte är ensam med att äta fort och vore kul att höra om någon har lyckats överlista detta beteende.
Pepp pepp kämpa på! Låter som att du kommit igång! Jag äter också väldigt snabbt och har svårt att bromsa ner mig. Om jag äter med pinnar är de svårt att äta snabbt. Dock känner jag mig inte så motiverad till att äta annat än kinamat och sushi med pinnar.
Helgen har varit i stort sätt katastrof! Har ätit allt! Måste vända detta nu!
Det var det - lämna det bakom dig och ta emot det som komma skall utan gammal ballast. Jag läste någonstans:
"Whatever with the past has gone,
The best is always yet to come"
Tror de orden var av Lucy Larcom i någon av hennes dikter.
Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
snö,snö,snö! Nej nu får det vara nog! Dessutom plusgrader! Det bara vräker ner och blåser dessutom.
Helgen har varit okej. Unnat mig lite lite guldkant jus för att känna att det är helg men ingen överdrift på något sätt och inget frosseri som det var vid jultiden med så mycket av allt här hemma. Nä jag är nöjd med veckan måste jag säga utan att ha gått ut för hårt på något sätt.. I dag fick jag tom till en lite längre promenad.
I morgon ny vecka och måndagar är alltid lite mer taggande att skärpa till sig för mig.. Hoppas ni får en fin vecka!! 
Pepp pepp kämpa på! Låter som att du kommit igång! Jag äter också väldigt snabbt och har svårt att bromsa ner mig. Om jag äter med pinnar är de svårt att äta snabbt. Dock känner jag mig inte så motiverad till att äta annat än kinamat och sushi med pinnar.
Ny vecka nya möjligheter..
Nu kör vi så det ryker!!
Ny vecka nya möjligheter..
Nu kör vi så det ryker!!
Det skriver jag under på! Heja heja oss, vi är kämpar - nu visar vi det för oss själva också! 💪💪😃
ja nu tar vi den nya veckan
snö,snö,snö! Nej nu får det vara nog! Dessutom plusgrader! Det bara vräker ner och blåser dessutom.
Här har vi regn, regn regn som inte motiverar till att gå ut. Man blir liksom förslöad av detta väder. Inte bra!
Det var det - lämna det bakom dig och ta emot det som komma skall utan gammal ballast. Jag läste någonstans:
"Whatever with the past has gone,
The best is always yet to come"
Tror de orden var av Lucy Larcom i någon av hennes dikter.