icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8081 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    2322 inlägg
    14 januari 2023 09:33

visst är de trevligt när vi ska kämpa ihop.  smiley

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    14 januari 2023 10:43

Så är weekenden här och vi är bjudna till en kortspelskväll. Dessa börjar alltid med ngt ätbart och med en välavvägd dryck till. Dessa happenings är alltid utmanande 😥 men jag garderar mig med att fördela dagens kalorier på annat sätt. Tänker som så att man inte skall ge avkall på sina vanliga aktiviteter bara för att man är på viktresa. Istället planerar man så att man fixar båda två! Nu gäller det då bara att verkställa planen..... och det är här vi överviktiga har våra utmaningar, eller hur? 

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    14 januari 2023 10:49

Tror det är bra att fortsätta göra saker, för även i framtiden kommer jag behöva tänka mig för och hitta vad det är som triggar igång mina dåliga val på sikt. Kom igång igen redan i slutet av november så det har varit massvis med tillfällen att öva 😱. 

• Veteran
    8081 inlägg
    14 januari 2023 16:30

Har fått en blåsa i munnen och biter i den, oavsiktligt, stup i ett. Det gör himla ont! Brukar inte ha det. Måste nog börja ta lite vitaminer. 

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    14 januari 2023 16:33
    babs2 skrev den 14 januari 2023 16:30

Har fått en blåsa i munnen och biter i den, oavsiktligt, stup i ett. Det gör himla ont! Brukar inte ha det. Måste nog börja ta lite vitaminer. 

Kan vara bra med vitaminstillskott. Har läst att ett vitaminundeskott kan ge afte, men att det inte är helt klarlagt. Dock: litet extra vitaminer i vintermörkret lär väl inte skada. Hoppas du slipper eländet snabbt!

• Veteran
    2322 inlägg
    15 januari 2023 09:45

så har vi söndagen här. Jag tar mitt kaffe nu,kört runt med rollatorn för att komma igång.   Hur jag ska få denna kropp att må bra ska bli en match.   Men jag ska ge den en chans.  Men lätt är de inte,har inte den kraft till att få till saker.  Men ska göra mitt bästa. kaffet först.heart

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    15 januari 2023 10:03

Än så länge har de funkat hyfsat. Men har börjat få ont i ena hälen och får inte tag på  hormontabletter som jag behöver, får inte tag på kliniken för att få nån ersättning heller. Nu hoppas jag på att jag klara av min frustration utan att frustrationsäta. Förhoppningsvis är de onda i hälen bara tillfälligt och går över snabbt så jag kan fortsätta med långa promenader.

• Engagerad
    98 inlägg
    15 januari 2023 10:08

Tittar in och hoppas att helgen varit bra för er alla och att ni får en fin söndag heart Min helg har förflutit lugnt, har inte varit utsatt för några frestelser, iaf. inte några jag inte kunnat motstå =) och känner mig nöjd med det. Idag är det 2 år sedan jag opererade min höft. Det ska jag fira med en krispig sparktur. Vi har -12 grader och lätt snöfall här så det är kläder efter det vädret som gäller ^^

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    15 januari 2023 10:10
    Waza79 skrev den 15 januari 2023 10:03

Än så länge har de funkat hyfsat. Men har börjat få ont i ena hälen och får inte tag på  hormontabletter som jag behöver, får inte tag på kliniken för att få nån ersättning heller. Nu hoppas jag på att jag klara av min frustration utan att frustrationsäta. Förhoppningsvis är de onda i hälen bara tillfälligt och går över snabbt så jag kan fortsätta med långa promenader.

Hoppas det löser sig, jobbigt när tillverkningen av läkemedel man behöver inte fungerar. 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    15 januari 2023 10:16

Här blir en lugn sport söndag via Vinterstudion på TV tillsammans med en stickning, ska gå ut och gå runt kvarteret det är min nivå just nu. 
    Men nu kommer det ta tid att komma igen men varit här förut. 

Ha en skön söndag alla 🌺