Veteran
8083 inlägg
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Jag är ju bipolär och äter ett helt gäng med mediciner och en av dem specifikt gör så att suget efter att äta ökar rejält. Jag funderar på att sluta med den för den gör mer skada än nytta. Ska läsa lite mer om den och tänka på saken......
Jag är ju bipolär och äter ett helt gäng med mediciner och en av dem specifikt gör så att suget efter att äta ökar rejält. Jag funderar på att sluta med den för den gör mer skada än nytta. Ska läsa lite mer om den och tänka på saken......
Äter också antideprissiva mediciner som ökar suget efter i mitt fall socker vilket tydligen är vanligast deprimerande nog. Jag behöver dem dock för att fungera så jag måste hitta andra lösningar, motivation och stöd.
Hoppas du kommer fram till ett klokt beslut
Jag har räknat kalorier ett tag nu men funderar på att börja med LCHF igen, trivs bäst med det. Har dock inte bestämt mig helt ännu. Mitt nyårslöfte var att börja promenera en kort stund varje dag men det har gått si och så med det
Ska skärpa till mig....
Att hitta andra strategier är bra...det har jag gjort x flera på min resa.
Att den väg man väljer funkar varje dag & över tid...är nog ett måste och att det inte känns som att man måste försaka alltför mycket.
Vi har alla våra triggers och kan man undvika dem är mycket vunnet.
LCHF är bra på det viset att man ” får” äta så mycket gott.....men min erfarenhet är att den kosten innehåller alldeles för mycket fett.
Numera äter jag blandat...även en del gamla LCHF-rätter ( för de är goda) men med betydligt mindre fett i maten...blir lika bra det med.
Varmt Lycka till med ditt val av strategi...och glöm inte att njuta på vägen. ✌️
Jag har börjat med LCHF 16:8 nu på morgonen, lika bra att köra igång.Magen gick igång direkt att fettkaffet och vi måste gå ut och gå på toaletten i en barack eftersom de håller på och renoverar badrummet
Men de ska bli klara denna veckan så då är det lugnt igen.
här är lite snurigt i dag. Blev en tuff dag i går.
Hej alla- både gamla och völkomna ni som är nya!
Jag har inte varit speciellt aktiv på sista tiden. Varken med att synas här inne eller aktivera mig fysiskt som jag borde.
Gruppträningen med sjukgymnasten på lasarettet har det varit si och så med. Hon har meddelat återbud vid några tillfällen, jag har också gjort det. Tider krockar eller helt enkelt utan ork.
Vikten gick i botten förra veckan, den är nog inte bättre i morgon bitti. Inte efter att jag idag vägts på vårdcentralen när jag var nere för att ta nya prover för njursvikten. Lämna urinprov och brev med blodtryckstagningar. Trots att jag tog det hemma så var det inte alls så bra som förra gången. För ca 3 veckor sedan. Tog bort en blodtrycksmedicin då. Nåt måste antagligen till nu när blodtrycket sämre.
urinprov har inte kollats på hur länge sedan som helst men nu var det dags. Plus stickandet.
Maten blir som den blir. På lördag får vi den fjärde matlådan hem. Blir lite omväxling med maten, lite nya och roligare smaker. Mannen hävdar bestämt att hans blodsocker och därmed insulinintag blivit bättre och mindre. Bra så!
Strategi för våren?
svar - blir nog ingen, inte som det känns just nu iaf!
ingenting känns speciellt hållbart. Det rullar på med alltsom ska göras efter begravningen av våra föräldrar, som avled i samma vecka och hade gemensam begravningsakt. Har fått att de även är på plats i minneslunden .
Varit hos advokaten, fick iaf beröm för den fina uppställningen jag gjort inför mötet. Det kändes gott, för allt tar längre och längre tid för mig numera. Samma morgon hade vi besök i lägenheten av några mäklare. Dagen efter skrev vi kontrakt med den vi fann mest behaglig. En man med lugnt och trevligt sätt. Damen som varit hos oss tackade vi nej till. Jag fick skavsår i öronen av hennes skarpa röst. Tack och lov har min syster och jag varit hälsosamt eniga när beslut har fattats.
Senare i veckan är det fotografering inför försäljning av vår lägenhet. Hade funderingar på att flytta ifrån huset. Kom fram till att avi bor billigast här och mår bättre med att ha lite att påta i ( gubben pratar om vedklyvniing och jag återvänder till mina pallkragar och sandlådor.)
Allting ordnar sig nog till slut, med det mesta.
någon gång kanske kommer igång och hittar mitt recept på MÅ BRA resan!
Vi hörs och må gott alla🤗❣️
Hej alla- både gamla och völkomna ni som är nya!
Jag har inte varit speciellt aktiv på sista tiden. Varken med att synas här inne eller aktivera mig fysiskt som jag borde.
Gruppträningen med sjukgymnasten på lasarettet har det varit si och så med. Hon har meddelat återbud vid några tillfällen, jag har också gjort det. Tider krockar eller helt enkelt utan ork.
Vikten gick i botten förra veckan, den är nog inte bättre i morgon bitti. Inte efter att jag idag vägts på vårdcentralen när jag var nere för att ta nya prover för njursvikten. Lämna urinprov och brev med blodtryckstagningar. Trots att jag tog det hemma så var det inte alls så bra som förra gången. För ca 3 veckor sedan. Tog bort en blodtrycksmedicin då. Nåt måste antagligen till nu när blodtrycket sämre.
urinprov har inte kollats på hur länge sedan som helst men nu var det dags. Plus stickandet.
Maten blir som den blir. På lördag får vi den fjärde matlådan hem. Blir lite omväxling med maten, lite nya och roligare smaker. Mannen hävdar bestämt att hans blodsocker och därmed insulinintag blivit bättre och mindre. Bra så!
Strategi för våren?
svar - blir nog ingen, inte som det känns just nu iaf!
ingenting känns speciellt hållbart. Det rullar på med alltsom ska göras efter begravningen av våra föräldrar, som avled i samma vecka och hade gemensam begravningsakt. Har fått att de även är på plats i minneslunden .
Varit hos advokaten, fick iaf beröm för den fina uppställningen jag gjort inför mötet. Det kändes gott, för allt tar längre och längre tid för mig numera. Samma morgon hade vi besök i lägenheten av några mäklare. Dagen efter skrev vi kontrakt med den vi fann mest behaglig. En man med lugnt och trevligt sätt. Damen som varit hos oss tackade vi nej till. Jag fick skavsår i öronen av hennes skarpa röst. Tack och lov har min syster och jag varit hälsosamt eniga när beslut har fattats.
Senare i veckan är det fotografering inför försäljning av vår lägenhet. Hade funderingar på att flytta ifrån huset. Kom fram till att avi bor billigast här och mår bättre med att ha lite att påta i ( gubben pratar om vedklyvniing och jag återvänder till mina pallkragar och sandlådor.)
Allting ordnar sig nog till slut, med det mesta.
någon gång kanske kommer igång och hittar mitt recept på MÅ BRA resan!
Vi hörs och må gott alla🤗❣️
I bland måste man bara ta hand om sig själv, både fysiskt och psykiskt och allt annat får vänta. Lycka till och må bäst
I natt var det första natten jag sovit riktigt skapligt på evigheter *YAY*. Jag tog bort en av mina mediciner och det gav resultat direkt, inget sug efter att äta heller. Känns som att jag äntligen är på rätt spår även om jag hade gått upp ett par hg, men jag har ju nyss börjat med LCHF igen så det tar ju en stund innan kroppen fattar galoppen
Motionen är det inget ” fel” på i alla fall ...alltid nåt.
19/1....73,5.... BL - rapport...yippey 👏👏Gick före bilen 33 min.
20/1... 73,7.....stavrunda 70 min.
21/1....74,1..... stavrunda 55 min.
22/1....74,0.....stavrunda 40 min...bröt ”vita månaden”, tog vin.
23/1... 74,1.... stavrunda. 55 min... vin & nötter
24/1... 74,8... stavrunda 55 min... glass
25/1....74,4.... stavrunda 55 min
26/1....73,8.... BL-rapport...går före bilen minst 30 min.
52stinas...jag vet hur mycket man har efter ett dödsfall...och hur ni har det efter båda samtidigt...går inte att föreställa sig 😢💔
Att ni är två som tar de eniga besluten är gott...men i sorgen, saknaden är man ändå ensam.
Sånt upplever man oftast olika...allt efter sin relation. Så har iaf jag upplevt det i vår syskonskara.
Låt detta ta sin tid...du landar till slut. Var rädd om dig själv mitt i alla praktiska saker.♥️