icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8084 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    26 januari 2022 08:10
    kikaro27 skrev den 24 januari 2022 21:34

Jag är ju bipolär och äter ett helt gäng med mediciner och en av dem specifikt gör så att suget efter att äta ökar rejält. Jag funderar på att sluta med den för den gör mer skada än nytta. Ska läsa lite mer om den och tänka på saken......

Prata med din läkare och be dom se över dina läkemedel, sedan måste den här typen av läkemed trappas ur.

Lycka till och hoppas du hittar en bra balans för dig.

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    26 januari 2022 08:14

Här råder lilla motståndets lag och hamnat i en utförsbacke. Trött pga av massor att göra på jobbet och så många som inte visar oss som arbetar ute på fältet hänsyn i kombination med många sjuka bland personalen. Orken finns inte till träning och promenader nu. 😢

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    26 januari 2022 08:31
    Digitali skrev den 26 januari 2022 08:14

Här råder lilla motståndets lag och hamnat i en utförsbacke. Trött pga av massor att göra på jobbet och så många som inte visar oss som arbetar ute på fältet hänsyn i kombination med många sjuka bland personalen. Orken finns inte till träning och promenader nu. 😢

Var inte för hård mot dig själv. Orkar man inte så är det så och man ska inte må dåligt över det. Det är en sådan period nu bara och du kommer igen framöver heart

• Veteran
    1245 inlägg
    26 januari 2022 08:51

Skurit upp sista skinkan och frusit ner. Så nu har vi både pålägg och grund till övriga måltider.  
    Ska in till lasarettet i fm på gruppträning. In på apoteket där också.

sedan äter vi lunch i lgh, ligger kvar några lådor i frysen. Dottern sa igår att vi skulle ta hem smycken och matsilver inför visningen

(hade arbetskamrat som blivit av med något vid husförsäljning) Dethade jag inte haft en tanke på.!

badrummet ska tömmas och städas inför fotograferingen imorgon. Sedan blir det lite lättare att andas några dagar. 
    Skinkmacka m kaffe, så gott- ha en härlig onsdag idag!❣️😄

• Veteran
    2322 inlägg
    26 januari 2022 09:10
    heart52Stinas skrev den 25 januari 2022 17:08

Hej alla- både gamla och völkomna ni som är nya!

Jag har inte varit speciellt aktiv på sista tiden. Varken med att synas här inne eller aktivera mig fysiskt som jag borde.

Gruppträningen med sjukgymnasten på lasarettet har det varit si och så med. Hon har meddelat återbud vid några tillfällen, jag har också gjort det. Tider krockar eller helt enkelt utan ork. 
    Vikten gick i botten förra veckan, den är nog inte bättre i morgon bitti. Inte efter att jag idag vägts på vårdcentralen när jag var nere för att ta nya prover för njursvikten. Lämna urinprov och brev med blodtryckstagningar. Trots att jag tog det hemma så var det inte alls så bra som förra gången. För ca 3 veckor sedan.  Tog bort en blodtrycksmedicin då. Nåt måste antagligen till nu när blodtrycket sämre. 
    urinprov har inte kollats på hur länge sedan som helst men nu var det dags. Plus stickandet. 
    Maten blir som den blir. På lördag får vi den fjärde matlådan hem. Blir lite omväxling med maten, lite nya och roligare smaker. Mannen hävdar bestämt att hans blodsocker och därmed insulinintag blivit bättre och mindre. Bra så!

Strategi för våren?

svar - blir nog ingen, inte som det känns just nu iaf!

ingenting känns speciellt hållbart. Det rullar på med alltsom ska göras efter begravningen av våra föräldrar, som avled i samma vecka och hade gemensam begravningsakt. Har fått att de även är på plats i minneslunden .

Varit hos advokaten, fick iaf beröm för den fina uppställningen jag gjort inför mötet. Det kändes gott, för allt tar längre och längre tid för mig numera. Samma morgon hade vi besök i lägenheten av några mäklare. Dagen efter skrev vi kontrakt med den vi fann mest behaglig. En man med lugnt och trevligt sätt. Damen som varit hos oss tackade vi nej till. Jag fick skavsår i öronen av hennes skarpa röst. Tack och lov har min syster och jag varit hälsosamt eniga när beslut har fattats. 
    Senare i veckan är det fotografering inför försäljning av vår lägenhet. Hade funderingar på att flytta ifrån huset. Kom fram till att avi bor billigast här och mår bättre med att ha lite att påta i ( gubben pratar om vedklyvniing och jag återvänder till mina pallkragar och sandlådor.)

Allting ordnar sig nog till slut, med det mesta. 

någon gång kanske kommer igång och hittar mitt recept på MÅ BRA resan! 
    Vi hörs och må gott alla🤗❣️

heart

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    26 januari 2022 23:46

Snart dax att nana kudden men jag smaskade i mig ett ägg med citronmajonäs *Gott* och lite keso nu som kvällsmat. Ska köra 16:8 men jag har lingonröda tuvor om ni förstår och blev lite extrra sugen och om inte ägg med majonäs är LCHF så vet jag inte . Sov gott alla och vakna till en ny dag imorgon med nya möjligheter heart

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    27 januari 2022 19:08

I morgon är det min "snaskar dag" då jag kan äta vad jag vill laugh Jag har en sån dag i månaden för då känns det lättare att hålla mig på banan resten av tiden. Så det blir lite choklad och chips + nån ostsmörgås och dylikt. Sen är det tillbaka till rutinerna på lördag heart

• Veteran
    8084 inlägg
    27 januari 2022 19:33
    kikaro27 skrev den 27 januari 2022 19:08

I morgon är det min "snaskar dag" då jag kan äta vad jag vill laugh Jag har en sån dag i månaden för då känns det lättare att hålla mig på banan resten av tiden. Så det blir lite choklad och chips + nån ostsmörgås och dylikt. Sen är det tillbaka till rutinerna på lördag heart

smart

• Veteran
    8084 inlägg
    27 januari 2022 19:34

Nu finns veckans vikttabell på Vikttråden!wink

• Veteran
    2322 inlägg
    28 januari 2022 08:35

fredag igen känns bara som måndag o fredag, därimellan ja ni.   Här stormar de på .heart