Veteran
8081 inlägg
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Ska handla vitkål så jag kan höra 3-veckorssallad bra ide
Igång igen. 😊 Börjar året med daglig promenad, räkna kalorier och dricka mer vatten! 3-veckorssallad Måste jag göra, den är så god och skönt att ha stående och bara langa upp på tallriken. Måste få i mig mer grönsaker, strävar mot 500 g/ dag, de kan inkludera någon frukt ibland, men än så länge har jag inte lyckats komma upp i mer än ca 250g/ dag. Kanske ska försöka göra några grönsakssoppor och äta till lunch eller middag för att få i mig mer grönt. Eller börja äta en vegetarisk måltid/ dag. De får tiden utvisa...
Nu kör vi Biggest 2022!!! Pepp pepp allihop!
Åsa79 vad är treveckors sallad för någonting?
Jag började året med feber och förkylning, idag första feberfria dagen väntar på svar på mitt PCR test så jag kan våga mig ut.
Kommer starta med soppor och smoothie för att komma igång och sedan fortsätta med sund och bra kost i kombination med träning. Sedan gäller det att planera bra när jag arbetar.
En sallad på typ morötter, vitkål, nån sötning och vinäger. Den håller sig ca 3 veckor i kylen. ☺️
Vill önska alla en god fortsättning på det nya året.
Nu gäller det att ta nya tag, efter allt ätande under jul o nyår. Lycka till alla.😀🤗
En sallad på typ morötter, vitkål, nån sötning och vinäger. Den håller sig ca 3 veckor i kylen. ☺️
Jätteviktigt att använda socker för att den ska hålla. Jag river vitkål, morötter, paprika, rödlök/purjolök och/eller andra grönsaker. Jag brukar riva 2 liter (glasslåda).
Koka upp 0,5 dl olja, ,0,5 dl vatten och 0,25 dl socker och 0,5 dl äppelcidervinäger. Sockret ska vara löst när man slår den heta lagen över grönsakerna.
Jätteviktigt att använda socker för att den ska hålla. Jag river vitkål, morötter, paprika, rödlök/purjolök och/eller andra grönsaker. Jag brukar riva 2 liter (glasslåda).
Koka upp 0,5 dl olja, ,0,5 dl vatten och 0,25 dl socker och 0,5 dl äppelcidervinäger. Sockret ska vara löst när man slår den heta lagen över grönsakerna.
Såg ett recept här på MD med honung istället för socker, jag ska nog prova den. 😊
Såg ett recept här på MD med honung istället för socker, jag ska nog prova den. 😊
Det går skert bra också. Bara inga sötningsmedel! En 2-literslåda räcker fö inte tre vecor åt mig.
Igång igen. 😊 Börjar året med daglig promenad, räkna kalorier och dricka mer vatten! 3-veckorssallad Måste jag göra, den är så god och skönt att ha stående och bara langa upp på tallriken. Måste få i mig mer grönsaker, strävar mot 500 g/ dag, de kan inkludera någon frukt ibland, men än så länge har jag inte lyckats komma upp i mer än ca 250g/ dag. Kanske ska försöka göra några grönsakssoppor och äta till lunch eller middag för att få i mig mer grönt. Eller börja äta en vegetarisk måltid/ dag. De får tiden utvisa...
Nu kör vi Biggest 2022!!! Pepp pepp allihop!
Detta har blivit mitt delmål för att satsa på en sak i hopp om att hitta upp på banan igen, kul att se att fler tänkte som jag.
Jag planerar att dricka minst 2 liter vatten per dygn samt att försöka komma upp i 500g grönsaker/dag med motsvarande 2 fruktportioner (dock dålig koll på exakt vad jag får i mig med det är längt från 500 g idag.
Jag ska dessutom testa ett nytt recept jag hittat på en vegetarisk rätt imorgon onsdag, svampstroganoff med butternut pumpa.