icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8083 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 5 januari 2022 08:01

Halloj alla gamla och nya deltagare...nu kör vi på...och tillsammans är vi starka ✌️😄

Jodå , vikten har ökat här med ...jag blev sjuk på nyårsafton och har legat däckad i flera dagar 🤒😤🤧😴...men med både smak-och luktsinnet i behåll 😬😲🥺 ..och mycket mat i kyl och skåp...och ” tycka-synd-om”- ätande på det......därtill ingen som helst motion....så inget annat än orsak & verkan...men det kunde varit värre....och provsvaret kom idag....

när vi i alla fall är på bättringsvägen ✌️

• Veteran
    2753 inlägg
    5 januari 2022 08:30

Jag brukar äta upp salladen på 1 vecka och tar man i lite mera vinäger och lite salt och skippar sockret 

Så håller den i kylen om du tar en  stor glasburk och håller i kokhett vatten i halva en stund före du stoppar i salladen 

https://zeinaskitchen.se/treveckorssallad/

Lite havssalt i tex 

Sen kan man variera med rödkål istället så blir salladen färgglad och sen ett par äpplen 

Eller vitkål med röda paprikor 

😁

Jag kom iväg på promenad igår också och även idag  min grannes hund behöver gå på lång promenad och jag också

hjälper matte pga knäproblem och hon väntar på nytt knä men det kan ta sin tid

Så jag sa att jag hjälper gärna till när jag ändå behöver röra på mig 🐕

Pepp alla 

• Veteran
    2322 inlägg
    5 januari 2022 09:11

ja då är vi igång. Här är de skippa allt fikabröd o godis. Börjar så. Maten har jag klarat skapligt. Sen ut gå  varje dag med min "bugatti" vad jag orkar. Sen dra lite gummiband. Som sagt så börjar jag.heart

• Veteran
    1245 inlägg
    5 januari 2022 10:15

NYTT ÅR, NYA FÖRVÄNTNINGAR

MEN - observera INGA LÖFTEN!

BARA ett ledmotiv: MÅ BÄTTRE!

HUR?

ALLA SÄTT ÄR BRA, bara det fungerar för just dig! Eller mig då...

Jag ska försöka att inte planera så mycket, spricker ju alltid ändå. 

Bara låta det vara ,

så kanske kropp och mått kan svara

- med lite bättre siffror?

LYCKA TILL FÖR OSS ALLA ( ha, det blev visst nästan ett löfte ändå!)

• Veteran
    1245 inlägg
    5 januari 2022 10:18

Förresten: NÅGON SOM VET?

jag vill rensa mina mått och vikt. Har kunnandet förut men lyckas inte nu.

vill gärna städa lite !

• Veteran
    1245 inlägg
    5 januari 2022 10:31

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    5 januari 2022 11:07
    Bariatri skrev den 5 januari 2022 02:02
    Åsa79 skrev den 4 januari 2022 15:02

Igång igen. 😊 Börjar året med daglig promenad, räkna kalorier och dricka mer vatten!  3-veckorssallad Måste jag göra, den är så god och skönt att ha stående och bara langa upp på tallriken. Måste få i mig mer grönsaker, strävar mot 500 g/ dag, de kan inkludera någon frukt ibland, men än så länge har jag inte lyckats komma upp i mer än ca 250g/ dag. Kanske ska försöka göra några grönsakssoppor och äta till lunch eller middag för att få i mig mer grönt. Eller börja äta en vegetarisk måltid/ dag. De får tiden utvisa...
    Nu kör vi Biggest 2022!!! Pepp pepp allihop!

Detta har blivit mitt delmål för att satsa på en sak i hopp om att hitta upp på banan igen, kul att se att fler tänkte som jag.

Jag planerar att dricka minst 2 liter vatten per dygn samt att försöka komma upp i 500g grönsaker/dag med motsvarande 2 fruktportioner (dock dålig koll på exakt vad jag får i mig med det är längt från 500 g idag.
    Jag ska dessutom testa ett nytt recept jag hittat på en vegetarisk rätt imorgon onsdag, svampstroganoff med butternut pumpa.

Kul med fler på samma spår! ☺️ Jag ska sätta mig ner och titta igenom vegetariska recept här på MD. Måste verkligen börja äta mer vegetariskt! Har varit vegetarian förut, men sen har det i perioder blivit mindre och mindre grönsaker. Måste försöka ta tag i de för att komma upp i 500 gram/ dag av grönsaker och frukt. ☺️ 

• På gång
    46 inlägg
    5 januari 2022 11:24

Hej på er!

Jag har sett fram emot detta! Det är så skönt att få sätta igång. Nu kör vi! Vi har bara en massa övervikt att förlora.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    5 januari 2022 11:25
    Bella50 skrev den 5 januari 2022 08:01

Halloj alla gamla och nya deltagare...nu kör vi på...och tillsammans är vi starka ✌️😄

Jodå , vikten har ökat här med ...jag blev sjuk på nyårsafton och har legat däckad i flera dagar 🤒😤🤧😴...men med både smak-och luktsinnet i behåll 😬😲🥺 ..och mycket mat i kyl och skåp...och ” tycka-synd-om”- ätande på det......därtill ingen som helst motion....så inget annat än orsak & verkan...men det kunde varit värre....och provsvaret kom idag....

när vi i alla fall är på bättringsvägen ✌️

Krya på er! Hoppas att ni blir friska snart! 

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    5 januari 2022 11:28
    52Stinas skrev den 5 januari 2022 10:18

Förresten: NÅGON SOM VET?

jag vill rensa mina mått och vikt. Har kunnandet förut men lyckas inte nu.

vill gärna städa lite !

Gå in på din profil, diagram och sen klicka på det datumet du vill tabort, tryck sen i rutan rensa dag. Då försvinner den. Har dock inte hittat något sätt att rensa flera samtidigt. ☺️