icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    5 januari 2022 15:09

Jag har börjat ta små promenader på morgonen och i dag körde jag ett  lätt zumba pass på 10 minuter. Jag ska öka på motionen vartefter jag orkar mer. Maten går bra, äter mycket frukt och grönt även om jag fortfarande är vaken på nätterna men då tar jag till frukten istället för annat snask smiley

• Veteran
    2322 inlägg
    6 januari 2022 07:58

ny dag så gäller stanna upp till de bra grejorna.    I dag blir de starta tvätten först.  Hoppas komma ut annars blie de träningscykel, heart

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 6 januari 2022 21:26

Vädret ser fantastiskt ut. snö och rimfrost på träden och sol över det.

Inget inplanerat! Önskar att min kropp var som den varit, då skulle jag gå ut och gå. Har inte kollat temperaturen. Om den är hyfsad kanske jag går lite med stavar på gården.

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 6 januari 2022 21:27

Blir lite förvånad över  hur man kan vara så kortsiktig! Har det hänt något förskräckligt? Mest undrar jag över Maevisol som varit inne på sidan både 5/1 och 6/1 och inte lämnat vikt.  Inte svarat på brev heller. Ja, ja  tur att 26 av 28 hittat hit!

Nu gäller det BARA  att förändra vikten!!!!

God fortsättning!

Gilla

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    6 januari 2022 12:52

Jag hade inte direkt någon fantastisk höst ur alla vinklar inklusive mat, vikt, motion (sammanfattningsvis inget område) men jag bet i oavsett och jag vet faktiskt inte hur det gått om jag inte varit med här för även om jag inte var den aktivaste personen skrivmässigt fick jag oerhört stöd att bara vara en del av något där alla oavsett bakgrund, vikt är precis likadana men ändå med individuella historier. Jag är med andra ord ganska säker på att jag befunnit mig på ruta noll igen då jag undvikit vågen bara för att jag var rädd för siffran som skulle lyst upp när allt annat runt omkring spökat.

Så tack alla och hoppas de förlorade fåren hittar hit..

Tack Babs för att du orkar hålla i alla trådarna för du ger inte upp om någon och kämpar väldigt hårt för att hålla ihop oss.

Nu blickar jag framåt mot ett nytt år men en helt ny historia att skriva och hoppas och tror att det ska bli mitt år.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    6 januari 2022 12:59
    Bariatri skrev den 6 januari 2022 12:52

Jag hade inte direkt någon fantastisk höst ur alla vinklar inklusive mat, vikt, motion (sammanfattningsvis inget område) men jag bet i oavsett och jag vet faktiskt inte hur det gått om jag inte varit med här för även om jag inte var den aktivaste personen skrivmässigt fick jag oerhört stöd att bara vara en del av något där alla oavsett bakgrund, vikt är precis likadana men ändå med individuella historier. Jag är med andra ord ganska säker på att jag befunnit mig på ruta noll igen då jag undvikit vågen bara för att jag var rädd för siffran som skulle lyst upp när allt annat runt omkring spökat.

Tack Babs för att du orkar hålla i alla trådarna för du ger inte upp om någon och kämpar väldigt hårt för att hålla ihop oss.

Nu blickar jag framåt mot ett nytt år men en helt ny historia att skriva och hoppas och tror att det ska bli mitt år.

Tillsammans tar vi oss framåt på ett eller annat sätt. Att fortsätta vara med även i motgångar är starkt gjort, olika saker gör oss starkare ibland är det den mentalabiten som behöver sitt före den kroppsliga förändringen. Jag har inte heller haft en fantastisk höst på alla plan, men jag är helt säker på att jag hade spårat ur mycket mer om jag inte hade haft Biggest loser att hänga mig fast vid.

Nytt år, ny historia och massa pepp! 😊

• Veteran
    8081 inlägg
    6 januari 2022 15:27
    Åsa79 skrev den 6 januari 2022 12:59
    Bariatri skrev den 6 januari 2022 12:52

Tillsammans tar vi oss framåt på ett eller annat sätt. Att fortsätta vara med även i motgångar är starkt gjort, olika saker gör oss starkare ibland är det den mentalabiten som behöver sitt före den kroppsliga förändringen. Jag har inte heller haft en fantastisk höst på alla plan, men jag är helt säker på att jag hade spårat ur mycket mer om jag inte hade haft Biggest loser att hänga mig fast vid.

Nytt år, ny historia och massa pepp! 😊

Det är nog tack vare er i Biggest looser som jag nu äntligen tror att jag kommit till skott och tagit mig i kragen. Tack allihop! Nu kör vi!yes heartheart

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    Redigerad: 6 januari 2022 18:12

Fullfart! Hur gör man för att skynda långsamt? Har blivit mycket mat lagad igår och idag. smiley Morots och halloumibiffar, 3- veckorssallad, hummus, blomkålssoppa, ungnsrostade rotfrukter och ädelostsås. heart Plötsligt av bara farten så har det blivit två vegetariska dagar! Utöver det har det blivit ca 7 1/2 km promenad både igår och idag och lite annan träning. 
    I dag tog jag en promenad själv i skogen, så skönt att bara gå och låta tankarna komma och gå. Först körde jag på tempo, sen började jag fundera över effekt och nytta. Om jag går snabbt, kanske jag bränner nån kalori extra och kommer snabbare hem. Men om jag bara går och struntar i att fokusera på farten så tar det lite längre tid, men då får jag ju mer frisk luft för att jag är ute längre. smiley

Imorgon börjar jag jobba igen, får se hur det går att bibehålla de nya med alla rutiner....

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    6 januari 2022 18:59

Så var jag / ni också igång roligt vi blev ett gäng som kan kämpa tillsammans.Ännu hållt  mig på mattan, allt vägs och skrivs upp. Promenader blir det med  min älskade Borderterrier som ger mig motion med snabba promenader 3 gånger dagligen. Vilken välsignelse helt gratis.Bra för både kropp och själ.Idag underbart väder med sol men kallt. smiley

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    6 januari 2022 21:52

På lördag har jag fått tid för röntgen av mina knän, förmodad artros. Konstig tid på en lördag men skönt att få det gjort. Jag blev beviljad färdtjänst också pga både knän och panikångest. Bra så kan jag ta mig iväg och handla och slipper skicka gubben varenda gång. Det går fortfarande kanonbra med maten sen jag bytte från lchf till att räkna kalorier, väger och mäter allt så jag håller koll. Kämpa på alla heart