icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    2752 inlägg
    8 januari 2022 14:17

Pepp alla 

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    8 januari 2022 14:37

idag kommer min första prövning då jag ska försöka motstå överätande.

Jag tar fortfaraande mina cellgifter en gång per vecka och jag vet inte vilket som är bäst tabletter eller sprutor, jag gick på senhösten äver till att ge mig själv en spruta varje vecka precis (jag som aldrig skulle kunna sticka mig själv) och så här långt så har jag biverkningar ca 24 timmar tills jag får ta folacinet som ska minska biverkningarna. Med taletterna kunde biverkningarna sitta i tills något dygn innan det var dags igen.
    Det är vldigt lustigt illamående och jag har en extrem spyfobi så har gjort allt för att minimera illamåendet. Jag mår pyton men mat hjälper till genom att få magen att jobba med något även om det är kortvarigt så det brukar bli att jag småäter under 24 timmar bara att slippa känna mig spyfärdig. Jag har precis fått illamåendetabletter men av erfarenhet kan man ju bli trött av dem vilket gör att jag fegar ur men jag insåg att det kanske är bättre att ta dem och halvsova några timmar i värsta fall.
    Annars k

nns det som veckan gått bra så om jag inte faljerar idag ser jag fram emot mötet på vägen i veckan som kommer (har ju sagt att jag ska hitta min väg ändå).

Ha en bra lördag och helg och ni sjuklingar (förkylda, corona osv) krya på er och hoppas det blir bättre snart heart

• Veteran
    8081 inlägg
    8 januari 2022 15:34

Kämpa på!heart

• Veteran
    8081 inlägg
    8 januari 2022 18:00

Nu har jag uppdaterat min "stjärntavla" som jag länge haft som profilbild, fastän den inte längre är sann. Den visar hu jag 2018-2019 gickner 17 kg, men dem har jag ju gått upp igen. Nu börjar jag från noll igen. Första stjärnan kommer på onsdag, eller stjärnorna, det är en stjärna per kg. Någon visade här på MDB att hon hade ett snöre, där hon trädde pärlor, små för varje kg och stora för 5 kg.

De två saknade personerna har inte dykt upp. Undrar om de hade avlagt nyårslöfte att gå ner i vikt? I så fall måste det nästan vara rekord i att bryta eftersom första vikten skulle in den 5 jan.

• Veteran
    1244 inlägg
    8 januari 2022 19:52

Tänk om i onsdags varit idag?

Då hade viktrapporten varit hela 1 kg lättare❣️

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    8 januari 2022 20:12

Ja började bra med kaloriräkningen och det kändes bra de funkade. Men sen igår gick det upp för mig varför jag slutade med det förut. Dels hamnar jag snabbt i något slags beroende av att väga och registrera allt, vilket skapar lite ångest när jag inte kan väga. Känner att dom tankarna kom tillbaka liiiite för snabbt. Sen igår så hämtade jag min dotter som snart är 9 år. Hon bor hos mig varannan vecka. heart Och något jag verkligen inte vill är att hon ska se mig väga maten. Så nu blir det att omvärdera igen... Ska försöka tänka kalorismart, fylla tallriken med mer grönsaker och att vissa livsmedel kan jag höfta in i kaloriprogrammet för att få ett hum om kalorimängden i enstaka saker. Pasta, ris och potatis är jag inte så förtjust i så de blir det mindre av. Jag får försöka köra på och fokusera mer på träningen och rörelse så kanske vikten ger vika ändå.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    9 januari 2022 02:43

Och så var man sömnlös igen frown Jag har börjat meditera när jag lägger mig men det hjälper föga.Igår somnade jag vid 4 tiden på morgonen och vaknade 7 igen.Jag har ju sömntabletter men jag tror jag ätit mig immun mot dem.Och sen är det detta ständiga myrkryp i benen som gör att jag inte kan ligga still. Äter magnesium men det hjälper inte mycket det heller. Nåväl, det är bara att stå ut tills sömnen infinner sig indecision

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    9 januari 2022 09:02
    Åsa79 skrev den 8 januari 2022 20:12

Ja började bra med kaloriräkningen och det kändes bra de funkade. Men sen igår gick det upp för mig varför jag slutade med det förut. Dels hamnar jag snabbt i något slags beroende av att väga och registrera allt, vilket skapar lite ångest när jag inte kan väga. Känner att dom tankarna kom tillbaka liiiite för snabbt. Sen igår så hämtade jag min dotter som snart är 9 år. Hon bor hos mig varannan vecka. heart Och något jag verkligen inte vill är att hon ska se mig väga maten. Så nu blir det att omvärdera igen... Ska försöka tänka kalorismart, fylla tallriken med mer grönsaker och att vissa livsmedel kan jag höfta in i kaloriprogrammet för att få ett hum om kalorimängden i enstaka saker. Pasta, ris och potatis är jag inte så förtjust i så de blir det mindre av. Jag får försöka köra på och fokusera mer på träningen och rörelse så kanske vikten ger vika ändå.

Om du registrera i app så kan du fortsätta om du vill, använd ögonmåttet. I Livesum som jag använder används på mått och vikt. När jag är ute använder jag ögonmåttet, man kommer väldigt långt med det, även periodvis här hemma. 
    Bra inställning att inte väga/mäta inför din 9-åriga dotter. 

• Veteran
    2322 inlägg
    9 januari 2022 09:43

för mej gäller som jag sagt innan. Bort med fikabröd o godis.  De har gått skapligt ,inget godis iaf blev en lussebulle som jag fått av dotter när hon har hela frysen full. Men nu på måndag är de slut med sånt. heart

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    9 januari 2022 10:28
    kikaro27 skrev den 9 januari 2022 02:43

Och så var man sömnlös igen frown Jag har börjat meditera när jag lägger mig men det hjälper föga.Igår somnade jag vid 4 tiden på morgonen och vaknade 7 igen.Jag har ju sömntabletter men jag tror jag ätit mig immun mot dem.Och sen är det detta ständiga myrkryp i benen som gör att jag inte kan ligga still. Äter magnesium men det hjälper inte mycket det heller. Nåväl, det är bara att stå ut tills sömnen infinner sig indecision

Sömnlöshet är riktigt jobbigt... sad Har du provat äta mer av livsmedel med mycket magnesium i? Det hjälpte bättre för mig än vad magnesiumtabletter gjorde. Hoppas att du sover bättre snart..