icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 9 januari 2022 11:53

Min cpap-ram gick sönder. Härom dagen och jag har beställt en ny. Vilken skillnad jag märker. Är konstant trött och somnar framför TV, vilket jag inte gjort sen jag började med cpap.

Myrkrypningarna håller sig i schack med en Mgtablett strax innan jag lägger mig.

Nu har jag ett stort problem, att vrida min profilbild, stjärntavlan

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    9 januari 2022 13:19

Nu har jag gjort en treveckorssallad, i em blir det matlådor 

Blev mer gjorde efter ett recept för tio portioner, får se hur länge det räcker. Äter grönsaker till alla måltider, har inga problem att få i mig frukt och grönt.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    9 januari 2022 15:11
    Digitali skrev den 9 januari 2022 13:19

Nu har jag gjort en treveckorssallad, i em blir det matlådor 

Blev mer gjorde efter ett recept för tio portioner, får se hur länge det räcker. Äter grönsaker till alla måltider, har inga problem att få i mig frukt och grönt.

Vad gott det ser ut. Jag önskar jag kunde göra en sådan men vi bor i en liten 1a med ett minikylskåp och frysfack så det får inte plats. Kanske kan göra en mindre variant och "knö" in cheeky

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 9 januari 2022 21:23

Idag gjorde jag en "pyttepromenad". Tog Icebugs och kryck-käppar med piggar och gick runt på gårdsplanen. Stegräknaren hade slut på batteri, så promenaden blev inte uppmätt. Hade tänkt ta stavarna men den ena tappade längd när jag lutade på den, så nu jobbar jag på att få den att   fästa. Vet att jag lyckats tidigare.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    9 januari 2022 22:41
    Digitali skrev den 9 januari 2022 09:02
    Åsa79 skrev den 8 januari 2022 20:12

Ja började bra med kaloriräkningen och det kändes bra de funkade. Men sen igår gick det upp för mig varför jag slutade med det förut. Dels hamnar jag snabbt i något slags beroende av att väga och registrera allt, vilket skapar lite ångest när jag inte kan väga. Känner att dom tankarna kom tillbaka liiiite för snabbt. Sen igår så hämtade jag min dotter som snart är 9 år. Hon bor hos mig varannan vecka. heart Och något jag verkligen inte vill är att hon ska se mig väga maten. Så nu blir det att omvärdera igen... Ska försöka tänka kalorismart, fylla tallriken med mer grönsaker och att vissa livsmedel kan jag höfta in i kaloriprogrammet för att få ett hum om kalorimängden i enstaka saker. Pasta, ris och potatis är jag inte så förtjust i så de blir det mindre av. Jag får försöka köra på och fokusera mer på träningen och rörelse så kanske vikten ger vika ändå.

Om du registrera i app så kan du fortsätta om du vill, använd ögonmåttet. I Livesum som jag använder används på mått och vikt. När jag är ute använder jag ögonmåttet, man kommer väldigt långt med det, även periodvis här hemma. 
    Bra inställning att inte väga/mäta inför din 9-åriga dotter. 

Tack för inlägget! Kände mig lite uppgiven, spårat ur nu i helgen. sad Men nu på kvällen kom jag å tänka på det här du skrev. Så jag la in allt, även det dåliga med lite höftmått, hellre för mycket höftmått än för lite. Och även med allt dåligt så vart det trots allt inte så dåligt som jag trodde.smiley Nu har jag ätit skräääääp och kvittot är att jag mår illa. Så nu får jag ta mig sjutton ta tag i mig själv igen! Hej och hå, ny vecka imorgon!

• Veteran
    1244 inlägg
    10 januari 2022 07:47

Matlådan som kom i lördags är jag nöjd med. Leveransen gick att följa via en app. Små trevliga meddelanden på sms. Fick lådan 1 Tim före eräknad tid. Inte fel!

3 olika rätter, den första blev 4 portioner av. Kyckling Kiev. Färgglada rejäla receptkort med tydliga ingredienser att pricka av.näringsdekkaratio. Och bra bilder och instruktioner. Steg för steg. Allt var med förutom smör, ägg , salt, peppar. 
    så tydliga anvusningar och pedagogiskt behövdes för attt underlätta för mig.  Sedan hjärnblödningen 2003 oh ännu mer märkbart sedan 2009

är det mycket jobbigt för mig att följa recept och beskrivningar . Jag har inte bakat sedan dess ( bra iof sig men ibland litetråkigt) vanligt matbröd finns det många typer av att köpa.  Så detta passar mig ypperligt!

• Veteran
    1244 inlägg
    10 januari 2022 07:49

Vilken härlig bild på salladen!

• Veteran
    2322 inlägg
    10 januari 2022 08:22

ny vecka hoppas få till. Blir ringa vc för måste prata om mina mediciner.  För de är inte ok känner att de är så mycket. Vissa mår jag så dåligt av ,så dom har jag själv tagit bort.    Ja ja vi får se vad  "farbror doktorn" säger.heart

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    Redigerad: 10 januari 2022 08:46

Åsa79 jag höftar och mer än mindre, skönt att du kom igång igen. Det jag tycker är bra med Lifesum att man på många produkter även har en c:a vikt så jag brukar tex gå på deras uppskattning på maten när jag inte har våg.

Lycka till och all pep till dig❣️

• Utmärkt medlem
    868 inlägg
    10 januari 2022 12:31

Jag är supernöjd med första veckan, minus 1,5 kg! 🙂 Nu blev jag inspirerad att hålla i detta. Jag har gjort treveckorssallad och ska göra veckobeställning på mat så att det finns nyttiga saker hemma.